Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Same here, whaha. Wat een prachtcamera hebben we toch :D

2. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Haha, ach, over 10 jaar boeit het denk ik helemaal niet meer welke ISO je kiest.

Thanks voor het advies. Ik vond de scherptediepte eigenlijk niet storen. Maar nu jullie dit allemaal zeggen begin ik wel te twijfelen. Ik vind het oog nu wel mooi stralen en valt nu extra op door de DOF. Om beide ogen scherp te krijgen had ik wel een heel klein diafragma moeten kiezen in dit geval. En dan moest de ISO nog een flinke tik hoger. Het gezicht wat meer draaien kon ook, maar dan was de foto weer heel anders.

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je had ook anders kunne belichten (lees: kunstlicht) en dan het diafragma dichtdraaien. Zoveel kleiner zou die toch niet hoeven denk ik?

4. Remco

Remco Guest

Daarnaast is het onscherpe oog ook veel lichter, waardoor mijn blik toch daarheen gaat. Ik vind 'm wel zeer prettig bewerkt! :)

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb toch maar een nieuwe body gekocht. Ben de 350d gewoon beu. Die iso waardes zijn verlept, en hij is gewoon op.

Nog even wachten tot ie binnen in

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Leuke body die 60D, op de vakantie even mee mogen spelen. Diegene had hem op Schiphol gekocht om vervolgens in de vakantie het boekje te gaan lezen. :emo:

7. JeePee

JeePee Guest

Grootste nadeel van dat ding vind ik nog het scherm. Je foto's zijn daarop mooier dan dat je ze ooit in Lightroom kan krijgen :+

Killaz, ik heb nog niks gehoord over die pers accreditatie voor komend weekend. Jij wel? Ik heb er maar weer ff achteraan gemaild...
    Wordt wel stervens koud trouwens 8)

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    ISO op 60D goed pfffrrrrrrrrrrfffffffffffffffffttt :+

Haha grapje natuurlijk. Leuke upgrade! Waarom niet bij de Mediamarkt gehaald afgelopen week? Of heb je dat ook gedaan en pats je het nu wat later?

9. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Yeuy! Join the club! \o/

Heb vandaag maar een compact hoesje (:+) voor m'n camera gekocht.

Alle tassen nu trouwens tot 20% korting bij Foka.

10. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Gaat dat er nog af, of zijn alle prijzen al aangepast? Zie nergens de korting namelijk...

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Haha, nee helaas. Was eik dit weekend aan het bedenken dat het toch maar eens tijd word voor een upgrade. En nu we vandaag ons nieuwe project te horen kregen heb ik toch maar de beslissing genomen en meteen besteld.

@JP hoe bedoel je? :+

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik schrijf me trouwens ook in voor de Urbex trip. Word echt tijd om weer echt foto's te maken. Al veel te lang niks gedaan :mad:

13. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Op wat voor dag gaan jullie dan? Ik wil eigenlijk ook wel eens mee als dat mag :)

14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    --

Laatst bewerkt: 28 jan 2017
  15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    De 17e kan ik alleen niet. Verjaardag en werk. Kan er iemand een poll maken met wat data?

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Kan de 17e ook niet, verjaardag zusje

17. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    --

Laatst bewerkt: 28 jan 2017
  18. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Orgineel:

Crop:

Het was nog zodanig donker dat autofocus enkel werkte met het middelste focuspunt, De crop is dus ongeveer het plaatje wat ik voor ogen had maar niet kon maken omdat de autofocus het lief afweten.

Orgineel:

Crop:

Deze is naar mijn mening teveel gecropt, Al ben ik van mening dat een crop hier niet noodzakelijk was.
    De reflectie van de glasgordijnen is jammer, Maar met de glasgordijnen verder weg geschoven werd de foto een stuk donkerder/oninteresanter.

Heb het in elk geval een leuke ervaring gevonden om in een donkere huiskamer met statief en lange sluitertijd zulke lichte plaatjes te kunnen maken. (Met dank aan de lantaarnpaal die rechts van onze tuin staat.)
    Nu alleen nog op zoek naar een beter statief met quick release plate.

Laatst bewerkt: 31 jan 2012
  19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik wel, sta al op de lijst. Neem wel 2 tientjes mee voor die borg he ;)

Zag inderdaad dat het bokkoud wordt, maar anders sta ik om 10.00 op een veld te voetballen, dus dit vind ik ook wel prima. Gewoon dik aankleden.

Even denken of ik 1 of 2 bodies meeneem (Lees: Jat van mijn vader). Denk dat ik de hele dat met die 70-200 sta te schieten op mijn monopod namelijk.
    Kreeg wel nog als tip van een gast op tweakers om even aan te pappen met de fotografen daar. Het is echt een ons kent ons en vaak zijn er niet meer dan 6 fotografen, alle foto's zijn dus welkom.
    Die gasten hebben ook vaak wat tips over een plek enz. enz.
    Het is namelijk eigen risico, en je staat er vaak dicht op :cool:

Prima hoor, heb het erg druk op mijn werk, dus van opzetten is niets gekomen.
    Mijn voorkeur zou zijn om er gewoon 1 lange dag van te maken, om 0730 meeten in Utrecht en dan gewoon ergens naartoe knallen. Vanuit Utrecht ben je in 2 a 3 uur wel vrij snel op een locatie.
    Ik heb eventueel een auto beschikbaar voor 4 man totaal.
    Groepjes gewoon mixen? Is i.m.o. ook voor de beginners wat leuker.

Ik denk dat Luuk wel een paar nette locaties weet? Verder ben ik het met je eens mbt foto's en topic openen.

Laatst bewerkt: 31 jan 2012
  20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    3n1 20 toch? Lekkkerr tasje is dat.

Nice plan!

Deel Deze Pagina