De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Nou en? Alsof Ajax een vergelijkbare ploeg is. En spelen, natuurlijk daar doe je het voor, maar als daar tonnen op je bankrekening tegenover staan. Tja. Daarnaast betekend het toch niet het einde van een carriere?

2. Seh

Seh Guest

Als hij straks 21 is heeft hij een huis kunnen kopen voor zijn pa en ma. Om vervolgens met de Ferrari richting de club (welke club dan ook, als hij echt goed is komt hij er wel) te gaan.

3. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik denk dat het anders is als je voetballer bent hoor. Dan wil je ook niet constant trainen met het eerste om week in week uit met het tweede elftal mee te spelen. En dat twee jaar lang. Nu denk je als persoon zijnde goh, lekker geld verdienen, doe maar!

Ik denk dat je als speler zijnde, als je verstandig bent, liever speelt dan dat je op de bank zit en je geld verdient.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.752
    En daarnaast denk ik dat hij via Ajax een veel betere carrière tegemoet kan gaan en nog steeds een behoorlijke zak met geld verdienen. Er zijn meer voorbeelden waar zo'n transfer fout is gegaan (ik haal nog eens Jordy Brouwer aan), dan voorbeelden waar het een impuls geeft aan de carrière.

We zullen het zien, maar ik denk dat ik over 5 jaar "I told you so" kan zeggen.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ga mee!

Snap het ook wel vanuit persoonlijk oogpunt maar als je kijkt naar het grote plaatje zijn er toch maar weinig die op die leeftijd echt al door kunnen breken.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Voor zijn carrière is dit idd gevaarlijk. Maar misschien heeft die wel goede zelfkennis en weet die dat die misschien de kans niet meer krijgt. Dan maar cashen. Of die er gelukkig van wordt is een 2e vraag. Want waarschijnlijk wordt die 20x verhuurd etc.

7. Seh

Seh Guest

Nou dat verschil zie ik dus niet. Werk is werk...
    Merk het aan mijn oom hoe makkelijk het is om (opeens) veel geld te hebben. Die heeft 3 jaar terug ruim een miljoen gewonnen bij de loterij, die hoeft eigenlijk niet eens te werken als hij heel rustig zou leven. Hij kan zo goed als van de rente leven. Ik zou linea recta het vliegtuig in stappen als ik een 5 jarig contract kon tekenen voor een half miljoen per jaar. Wat daarna gebeurt zie je dan wel weer.

8. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Drenthe van Feyenoord naar Real, nu Everton. Bruma en Van Aanholt nu HSV en Vitesse terwijl ze door Chelsea gehaald zijn. Er zijn legio voorbeelden.

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt een beetje als El Hamdaoui dit. Je blijft toch voetballer, dat is je passie, ga je toch niet een beetje verpieteren op de bank/tribune in een of ander kil stadion omdat je dan wat eerder meer geld hebt.

10. Seh

Seh Guest

Ja dat is wel echt klote, om bij Everton te spelen en te weten dat je veel centjes op de bank hebt en je een huis voor je moeder hebt kunnen kopen...

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.752
    Alsof je dat als je bij Ajax speelt opeens niet kunt. :emo:

Zo'n van der Wiel verdient per maand nu al 10 keer meer dan jij en ik de komende paar jaar per maand gaan verdienen.

12. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Er is meer dan alleen voetbal. Wat denk je van reizen? Andere culturen? Nieuwe taal? Nieuwe mensen ontmoeten? Hun wereld kan zo sterk veranderen door een handtekening. Iedere zondag op een veld staan is belangrijk, maar niet de enige factor. Ik zou het wel weten.

edit: Even wat brand blussen in deze discussie, niemand kan de keuze van een ander bekritiseren. Wie weet wat voor positieve punten zij aan zo'n transfer hangen.

13. Seh

Seh Guest

Inderdaad. Mag toch hopen dat zo'n Ligeon en Van Rhijn nog een jeugdcontract hebben?

En wat heeft Van der Wiel hiermee te maken. Die speelt al jaren in het eerste, terwijl daarvoor ook heel veel talenten zijn afgevallen die het niet gered hebben. Het is nu wel lekker appels met peren. Bij Ajax noem jij de mensen op die er wel doorheen zijn gekomen, terwijl je over mensen die vroeg zijn weg gegaan alleen de negatieve verhalen eruit pikt. :emo:

Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2012
  14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Alleen voetbal op dat niveau kan je misschien maar 15 jaar doen.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.752
    Ik reageer alleen op de opmerking over Drenthe, die al een basisspeler was bij Feyenoord. Dat mag je dus vergelijken met een basisspeler.

16. Seh

Seh Guest

Dus? Reken voor de gein maar eens uit wat je per jaar aan rente vangt met een miljoentje op de bank. Dan hoef je de rest van je leven niet meer zo hard te werken hoor.

17. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    @ Seh: de vraag is of je dat ook wilt.

Maar goed, dit is sowieso een discussie waar je niet uit gaan komen volgens mij. Mensen verschillen en dus ook de keuzes die zij maken verschillen.

Nog transfernieuws? Is El Flappie Flappie al in Florence gepresenteerd?

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zeg alleen dat Arti met reizen komt etc wat je rest van je leven kan doen.
    Voetbalcarrière is maar 15 jaar. Als je mazzel hebt.

19. Seh

Seh Guest

Deze discussie gaat geen einde aan komen.

Imo heeft die jongen groot gelijk om lekker in Italië te gaan ballen/trainen en wat tonnetjes bij elkaar te sprokkelen.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jullie doen alsof Bouy een megacontract gaat tekenen. Juve gaat echt niet zo'n 18 jarige transfervrije speler een gigantisch salaris geven hoor. Wat hij daar gaat verdienen kan hij ook bij Ajax verdienen als hij doorbreekt.

Deel Deze Pagina