De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    El Hamdaoui su Twitter: "Trasferimento completato, Forza Viola!"

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd.

3. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Kom op man, jij wilde de wereld niet zien op je 18e? Lekker in Italië met een dikke auto onder je kont?

4. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Hij zou evenveel gelijk hebben als hij gewoon in Nederland zou blijven natuurlijk. Maar de nuancering ligt hem in dit geval ook in de rol van de zaakwaarnemer in deze kwestie.

Eindelijk definitief de transfer van El Flappie. _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

5. Seh

Seh Guest

Megacontract als in miljoenen per jaar? Nee. Maar die contracten liggen daar wel een stuk hoger dan hier. Voorlopig heeft hij bij Ajax nog een x aantal mensen voor zich in de pikorde.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Als je doorbreekt bij Ajax krijg je ook al snel een profcontract dat echt niet karig is, bij Juve is de kans groter dat hij niet doorbreekt en dus geen contractverlenging/verhoging krijgt.

7. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Bij Juve komt hij nu niet bepaald hoger in de pikorde. :+

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.752
    Verhoeven verdient al 6000 euro per maand, las ik laatst. En dat voor een beetje pizza's eten en grapjes maken. :+

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zeg ik niet..

10. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Dat zeggen wij dus ook :+ maar nu kan hij hetzelfde geld verdienen.

Nee eigenlijk zeg je niks zinnigs dus 8)

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nog steeds wel eigenlijk, maar Juve belt maar niet.. :mad:

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lees eens terug gewoon. Jezus..

13. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    :lol:

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Daar kun je aardig wat pizza's van kopen, maar ja die krijgt Bouy in Turijn waarschijnlijk gewoon van de club. :+

15. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Oke,

Ik zeg alleen dat Arti met reizen komt etc wat je rest van je leven kan doen.
    Voetbalcarrière is maar 15 jaar. Als je mazzel hebt.

Je punt was? Dat je kan wachten met reizen etc. omdat je daar je hele leven nog voor hebt. Toch?

Hence, mijn opmerking.

16. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dat komt omdat jij geen profvoetballer bent die meer kans heeft op het echte grote geld als hij eerst bij een club waar de kans op doorbreken veel groter is gaat voetballen. Bouy krijgt geen miljoenensalaris nu, dat gaat Juve niet betalen voor een speler die nog geen wedstrijd in de Eredivisie heeft gespeeld.

Als je 3 jaar eredivisie ervaring hebt opgedaan bij Ajax, dan kom je bij Juve binnen voor een veel groter bedrag dan wat hij nu gaat verdienen bij Juventus. Nu moet je doorbreken bij een grote club die amper wat voor je heeft betaald, dus ze voelen de noodzaak ook niet echt om je op te stellen. Voldoe je niet? Dan kopen ze zonder probleem een andere speler voor jouw plekkie. En nogmaals, Elia speelt niet eens, en dat is/was een Oranje international.

Het is gewoon zonde als zulke talentvolle spelers worden weggekaapt voordat ze op de NL voetbalvelden hebben kunnen stralen. Ook als dit bij andere clubs gebeurd vind ik het jammer en een negatieve ontwikkeling voor het Nederlandse voetballer.

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.752
    Ja, maar als je nu al meer geld bij Juve kan verdienen dan met je huidige contract bij Ajax... :+

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    En daarom zou het in principe goed zijn voor Guidetti om nog een jaar bij Feyenoord te blijven met evt. EL en grotere kansen bovenin

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Hij is toch voetballer geworden om te voetballen. Nu heb je de kans om en profcarrière te beginnen waar iedereen van droomt. Iedere week op het veld. Kampioen worden, belangrijk zijn etc. Voetbal is the key. Als die culturen wilt meemaken etc en mensen leren kennen. Kan je dat ook makkelijk na zijn carriere doen. En bij Ajax leert die ook nieuwe mensen kennen. ;)

20. Seh

Seh Guest

Columpje
    Ingezonden: 'Calimero gedrag'
    Geschreven op 2012-01-31 om 15:03:21 | Bekeken: 554 | Reacties: 8 | Foto: OrangePictures | Bron: Feyenoordnet.nl
    Heb jij al kramp in je kaken? Ik wel, de hele dag zo'n vette grijns op je gezicht is dan ook best uitputtend. Was het ook niet zo heel erg meer gewend natuurlijk. Maar goed, een beetje spierpijn in het gelaat is het helemaal waard hoor. Want wat was Feyenoord-Ajax een ongekend mooie wedstrijd.
    Ga maar na: spelen tegen de aartsrivaal, enkele steunpilaren zijn afwezig, dan wel twijfelgevallen. We beginnen slecht en komen zelfs op achterstand, lijken vervolgens op weg naar een makkelijke zege tot de doelman gruwelijk in de fout gaat. En dan de 4-2 als echte bevrijding en vervolgens een spontaan volksfeest. De slotscène van de gemiddelde Hollywoodfilm moet het met minder doen. Mooier krijgt de media het ook niet aangeboden zou je denken. Bijna routineus kun je hier de mooiste items van maken. Sfeervolle beelden, talloze verhalen, alles tjokvol emotie. Wat wil je nog meer? Tja, ik houd absoluut niet zo van dat Calimero-gedrag. Laat ik liever over aan Jan Vertonghen en zijn tweedeklassewaardige vriendjes. Maar wilde toch even melding maken van een paar dingen die mij opvielen rond de Klassieker.
    Nu hadden we ten eerste in de rust het experiment met de camera in de kleedkamer van de scheidsrechter. Een arbiter interviewen terwijl de wedstrijd nog aan de gang is, ik denk dat bizar het goede woord is. Wat moet je zo'n man vragen zonder hem daarmee te beïnvloeden? Het verwachte gebeurde uiteraard. Jan Joost van Gangelen begon over de strafschop, een pingel die net zo goed wel als niet gegeven kon worden. "Dus u blijft er bij dat het echt een strafschop was?" Dan moet je als scheidsrechter wel erg sterk in je schoenen staan om niet aan jezelf te gaan twijfelen, met mogelijk marchanderen in de tweede helft tot gevolg.
    Wat een wedstrijd ook om zo'n experiment uit te voeren. Doe dat lekker bij pak hem beet RKC-Heracles op de vrijdagavond als de publieke belangstelling nihil is. Niet in een topper als het hele land kijkt. Scheidsrechter Kuipers liet zich gelukkig niet gek maken in de tweede helft. Liet wel na om Ajacied Ricardo van Rhijn het veld af te sturen, maar om dat op het conto van de cameraploeg te schrijven, gaat me te ver.
    Goed, 1-0 voor Hilversum tegen het voetbal dus, maar dit was slechts Eredivisie Live, een pretzender waar de zure toon waar mogelijk vermeden wordt. Zo zie ik Humberto Tan er nog toe in staat het Heizel-drama te omschrijven als 'een knus samenkomen van voetballiefhebbers'. Nee, het wachten was op de NOS. Want als Ajax verliest, dan ligt dat niet aan Ajax. Trainer Frank de Boer trapte af. Het lag allemaal aan de scheidsrechter. Die eerste twee goals mochten nooit vallen. Dat zijn eigen ploeg acteerde als een veteranenteam dat meehobbelt in de zesde reserveklasse, zag hij kennelijk niet. Werd ook niet naar gevraagd kennelijk.
    Nee, enkel het enorme gemis aan spelers bij de landskampioen. Wie dan? Toby Alderweireld, u weet wel die verdediger die wekelijks de gruwelijkste fouten maakt en tegen AZ typisch genoeg geblesseerd raakte tijdens het maken van een grote ketser. Dirk Boerrigter, een linksbuiten die vorig jaar nog in de eerste divisie speelde, maar nu dus al onmisbaar zou zijn voor Ajax. Opvallend genoeg was zijn vervanger Ebicilio vorig jaar basisspeler in de kampioensploeg. De IJslandse spits Sightorsson, die als nieuwkomer dit seizoen pas acht keer in actie kwam. Twitterkoning Gregory van de Wiel, die sinds het WK in 2010 geen bal meer goed heeft geraakt. En dat was het wel zo"n beetje.
    Dat Theo Janssen (vorig seizoen nog de beste speler in de Eredivisie), een van Europa's grootste talenten Christian Eriksen en Miralem Sulejmani (nog altijd de duurtse binnenlandse aankoop ooit) wekelijks een zeer belabberd niveau halen, daar wordt niet van gerept. Dat er onder De Boer ondanks de verrassende titel van vorig jaar geen speler aantoonbaar beter is geworden al helemaal niet. Het is totale bagger op het veld, maar dat sneeuwt onder door de ordinaire modderstrijd in de bestuurskamers.
    Dan hebben ze het bij Studio Voetbal liever over Feyenoord-fans die de Ajacieden verwelkomen met liedjes over Joden. Waar waren deze moraalridders toen Demy de Zeeuw vorig jaar op het Museumplein met een Israëlische vlag om stond te hossen? Nota bene op enkele meters afstand van de burgemeester af die enkele dagen ervoor nog had verkondigd 'iets te willen doen aan het joden-imago onder de achterban'. De Zeeuw werd nota bene geïnterviewd met dat wit-blauwe doek om de schouders. Maar toen was het kennelijk niet gepast om kritische vragen te stellen.
    Heel anders ligt dat kennelijk als Feyenoord, terugkomend uit een heel diep dal, voor het eerst weer eens van de aartsrivaal wint. Zal wel een journalistieke afweging zijn die ik niet begrijp. Wat ik wel begrijp is dat Feyenoord met een absurd jong elftal, zonder kapitein op het middenveld El Ahmadi, met een amper van ziekte herstelde spits Guidetti en niet bijster goed spelend, nog steeds stukken beter is dan de opponent uit de hoofdstad. En daarom loop ik nu al drie dagen volop te grijnzen. Het kleinzerige Calimero-gedrag uit Hilversum en Amsterdam maakt het eigenlijk alleen maar mooier. Misschien daarom wel die spierpijn in het gezicht.
    http://www.fr12.nl/nieuws/17307-ingezonden---calimero-gedrag-.html

Deel Deze Pagina