[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Wat is hier precies luxe aan? :)

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Precies zoals ik het zeg, deze S60 lekker laten staan.....;)
    En het is geen goede deal want je koopt een auto waar van alles aan mankeert.

3. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    De naam en hooguit de prijs. :emo:

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Opgelegde letters i.p.v. gestampte metalen plaat.
    Ziet er gewoon wat meer 'af' uit. :)

5. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Hoeveel betaal je nu extra daarvoor?

6. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Dacht 10tje per plaat?

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Geen idee.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zou ik nog niet zo hard roepen...
    Zo'n auto kan 5ton hebben.

Je moet alleen op de koppeling letten. Is deze al vervangen is et mooi, anders zou at er aan kunnen komen.
    Daarnaast is de prijs niet verkeerd. Denk dat je er 1500 in moet steken om m weer in orde te krijgen. Heb je voor 3000 een prima auto te paken.

Hangt beetje v/d rest v/d staat af, of het beetje luxe heeft verder.

9. JeePee

JeePee Guest

Ligt het aan mij of was auto's zoeken een paar jaar geleden veel leuker? :+

Ben nu naar een E30 325i aan het kijken. Klein beetje bang alleen dat ik een bodemloze put ga aanschaffen. Moeilijk dit.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Sneeuw!

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Jup!

:+

Ik heb trouwens ook 'luxe' nummerborden op deze auto viel me op.. :+

12. JeePee

JeePee Guest

Tering, ik kan echt helemaal NIKS vinden gewoon :mad:
    Twee jaar terug had ik binnen een uur 3 auto's. Nu al een week aan het zoeken en niks! Wie weet er nog iets leuks?

13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik lees eigenlijk alle autobladen en wat mij opvalt is dat de nieuwe Kia picanto erg goed uit alle testen komt. Veel auto voor weinig geld en volgens autoreview en topgear magazine de beste uit zijn segment.

Voor je ongeval maakt die boete/inname niet uit, pas zodra je rijbewijs ook werkelijk is ingenomen mag je niet meer rijden.

Nu geef jij aan dat je denkt er met 2 weken ontzegging en 400 eu er wel vanaf te komen maar tegenwoordig nemen ze minimaal je rbw een maand af. En ga er maar vanuit dat die boete eerder richting de 600-700eu loopt.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Man er zijn toch zat 325i'tjes te koop?

15. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Goed, ik rij nu 2eneenhalf jaar met veel plezier in een Toyota Aygo. Echter, ik denk dat ik uiteindelijk, met het oog op eventuele kinderen waar we mee bezig zijn, toch een slagje groter willen. Wanneer is het dan handig om de Aygo in te ruilen?
    Ik krijg er nu, bij de dealer, ongeveer 8000 á 8500 voor terug, staat 33.000 op de teller. Als ik hem nou zou inruilen tegen bijvoorbeeld een Kia Rio moet daar dus een duizendje of 6 á 7 bij (met alle opties die ik er dan op zou willen). Vanaf 1 juli moet je ook op de zuinige autootjes BPM gaan betalen, waardoor deze auto ineens zo'n 2000 euro duurder wordt.
    In mijn gedachtengang zal dan, als ik deze auto nu aanschaf, de auto ook straks een hogere restwaarde hebben, aangezien een gloednieuwe dan ineens 2000 euro meer kost. Plus dat de Aygo uiteraard ook in waarde blijft verminderen..

Wat is wijsheid? Gewoon afwachten, of zo snel mogelijk inruilen? De Aygo heeft nog garantie tot november, op een nieuwe Kia zit 7 jaar garantie (hetgeen mij ook érg bevalt!), dus voor enorme kosten kom ik dan sowieso niet te staan (behalve dan op slijtende onderdelen, maargoed, dat is met elke auto). Plus dat ik er kwa ruimte op vooruitga, en wat meer luxe in de auto krijg.. (Ingebouwde navigatie, cruisecontrol, etc.)

Uiteraard kan ik ook proberen de Aygo particulier te verkopen, al is dat denk ik redelijk lastig. Ik heb een gelimiteerde editie (250 van in NL) met lederen bekleding en wat extra opties (toerenteller, andere radio, USB poort in dashboardkastje, subwoofertje onder de stoel, fatsoenlijke bluetooth carkit) waardoor deze auto gauw richting de 10.000 euro waarde gaat. Ik heb zelf het idee dat mensen die een klein autootje zoeken daar niet gauw 10.000 voor over hebben. Ben wel eerste eigenaar, altijd op tijd beurt gehad, dealer-onderhouden, noem maar op.. Zou zo'n auto makkelijk te slijten zijn?

16. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Ik heb van de week een 316 gekocht uit '88 voor 350 euro. Hier en daar een krasje, maar het motortje prutteld na 270k nog als een nieuwe (voor zolang dat nog duurt natuurlijk :+ ). Of hij daarna de deur uitgaat weet ik niet, als de aandrijflijn het begeeft is het einde verhaal, maar is het alleen de motor dan lepel ik er misschien wel een over van een 540. Al is het geintje er snel vanaf al kijk je wat zo'n losse motor kost.

17. JeePee

JeePee Guest

8K voor een tweedehans Aygo? Voor dat geld heb je ook een nieuwe. Laat staan voor 10K. Al heb jij natuurlijk wel een toerenteller, dat is wel zieke shit.

@ Killaz,
    Geen goede man. Veel pauperspul.
    Dit weekend misschien kijken voor een Saxo VTSje. Even kijken of ik daar tijd voor heb :)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2012
  18. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Lezen. Gelimiteerde editie, leren bekleding, lichtmetalen velgen, radio + sub, bluetooth kit, zootje opties. Ik verzin die 8000 á 8500 overigens niet, kreeg ik gister van de dealer te horen.

Maargoed, daar vroeg ik dus niet om.

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Die dealer gooit zijn marge bij de inruilprijs erbij(dus de korting die je eventueel gehad zou hebben zonder inruil). Die Aygo verkoopt hij zo weer.

Houd er wel rekening mee dat je voor 1juni (of was het juli?) je nieuwe auto op naam moet hebben staan ivm nieuwe bijtelling percentages.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    De Aygo familie staat op #1 van restwaarde, omdat ze zo freaking populair zijn. (Totaal onterecht maar dat is een andere discussie :+ )

Inruilen die handel en een Rio kopen. Zodra de belastingvoordeel wegvalt zijn ze helemaal niet zo populair meer. :)

@Jeepee; DUITSLAND, hoe vaak moet ik het nog zeggen? :+

Deel Deze Pagina