[XOne] Soul Calibur V

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 17 mei 2011.

1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Veel termen zijn universeel. Ben pas met SSFIV echt in vechtspellen gekomen, daarvoor weleens andere SC titels gespeeld, maar verder dan op een blauwe maandag die games spelen is het nooit gekomen.

Pas nu weet ik eigenlijk hoe SCIV en V een beetje in elkaar steken, toen ik het "speelde" niet...

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Hoe kun je eigenlijk anticiperen op verticale of horizontale aanvallen? Want het lijkt mij ib de filmpjes te snel gaan om effwctief te dodgen of counteren net een eigen aanval

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Waarschijnlijk door bekend te zijn met de vechtstijl van je tegenstander en zijn/haar karakter.

Deze review sprak mij wel aan. Het is één van de weinige reviews waarbij ik het gevoel krijg dat de reviewer *echt& bekend is met de serie. Alleen jammer dat de reviewer maar weinig spreekt over het MP gedeelte.

Vooral dit gedeelte sprak mij aan:

"Take Nightmare, the series' main antagonist. Each entry has seen a significantly different interpretation of the wielder of Soul Edge. SCIV's version wasn't a classic - too many tendrils and a daft mouth-stomach made it look like a muddle. In SCV the design is brought back to simple, memorable details: a knight's body, one hand a claw, the other holding Soul Edge, and the sword itself a grotesque blade with a yellow eye set right in the middle. Brrrr. The audio side is just as considered, Nightmare's killer moves accompanied by bestial roars and guttural grunts that prickle your skin.

SOUL GLOW

The way Nightmare fights ties right into this - the visual focal point is Soul Edge, and it swings in gigantic arcs around and above its wielder, smashing back foes and hitting home with a vicious crunch. Getting caught in a loop of blows from it can remove well over half your health bar, and the attacks are relentless.

Compare this to new character Z.W.E.I. who wields a much shorter blade, also with one hand. Z.W.E.I.'s sword doesn't move in these fluid patterns over half the screen - it jabs forward in the gaps looking for a connection, and follows through with a vicious series of slashes that can set up even further combo opportunities. Xiba fights with a bo staff and hops on it like a monkey to deliver multiple flying kicks; Ivy's snake-sword whips opponents back and forth like spinning tops; Mitsurugi's katana swipes are as smooth and devastating as ever. All the weapons are realised with care, imagination, and no small amount of skill."

Het was mij ook opgevallen bij diverse karakters. Er is inderdaad minder fluff, het karakter design is veel cleaner dan voorgaande delen en vooral het pompeuze deel 4. Back to where it started en dat vind ik een goede ontwikkeling. Verder zijn er weer diverse vechtstijlen vertegenwoordigt en de karakters zijn daar een personificatie van. Niet nieuw, maar wel altijd een groot pluspunt in deze serie: je kiest dus niet zozeer voor een "cool" poppetje, maar duidelijk voor een vechtstijl. Vaak sluit die stijl aan op de manier hoe zo'n karakter walks & talks.

Laatst bewerkt: 31 jan 2012
  4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Goede review. Wat ik eruit opmaak is dat het strategischer wordt. Spammers afstraffen is nu een stuk makkelijker.

Visueel ziet het er gelikt uit, maar de characters gaan terug naar hun roots en niet zo extravagant als in SC4.

Hopen dat ik hen snel op mag halen bij Gamemania.

5. Touzani

Touzani Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, ik heb em al binnen via yourgamerzone!!!!!!!!!!!!!!! ben nu aan het spelen:D

Edit: Ziet er tot nu toe goed uit, side steppen werkt erg lekker. Er was wel gelijk een update uit maar dat is voor fuzzy guard.
    Cervates is een beest. Viola valt een beetje tegen maar volgens mij heeft ze een hoge learningcurve.

Edit: Viola rocks!

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Gaaf man.

Nu baal ik wel had hun gemaild of ze de Dampierre dlc erbij hadden. Konden ze niet vertellen. Daarom elders besteld.

Maar goed, jij kan in ieder geval lekker spelen. Hoe is de online verbinding?

Wat is Fuzzyguard?

7. Touzani

Touzani Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik hoop hem morgen ook te hebben.

9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Jaloers:mad::+

Viola heeft echt een toffe speelstijl, ze lijkt me inderdaad heel tricky om te leren overigens. Hoor het wel allemaal, wachten tot weekend...

10. Touzani

Touzani Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben online gegaan en 2 x verloren, had maar 2 streepjes connectie want er zijn alleen spelers van usa online pff. kut Ezio!

11. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik sluit me vanaf maandag bij jullie aan. Eerst een paar dagen Italië. Ga denk ik zwei mainen. Zijn combo mogelijkheden spreken mij wel aan. Mark, wil je even pmen hoe online is? Via Xbox live? Dat vind ik namelijk het belangrijkste.

12. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ik hoop em ook vandaag of morgen te kunnen oppikken. Krijg vandaag ook deeltje 4 binnen. Ik weet nog niet welke ik ga mainen, is Mitsurugi geen cheap character?. Vind een katana namelijk altijd vet.

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Kan gezien worden als cheap ja, zijn uithalen zijn vrij krachtig.

14. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    Tja wat heet cheap.... ik heb hem altijd als main gehad, ook in toernooitjes. Zijn learning curve is/was niet heel hoog in ieder geval :) Ik weet niet of ze daar wat aan verandert hebben, ik praat namelijk nog over deeltje 1 :)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tja Mitsurugi blijft ook mijn mannetje. Dat is er gewoon ingesleten. Ik vond hem in deel 1 al het vetste en heb met hem het meeste gespeeld. Soms een beetje Voldo en Siegfried er bij.

Is een beetje zoals Ryu met SF :)

16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    ondanks dat is zijn vechtstijl redelijk eenvoudig en daardoor zijn zijn slagen goed te voorspellen. ik vind mits dus niet een cheap karakter.

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
  18. Touzani

Touzani Member

Leuk Bevonden:
    0
    En ik heb een nieuwe favoriet. Soul of Devil Jin!!! hij speelt zo lekker en gave moves:cool:

19. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    SCV ziet er wat kaaltjes uit zover het gaat over Single Player content, weet niet of voor anderen dit een probleem is, geef er zelf weinig om... Zou wel leuk zijn geweest als het kwa content meer leek op MK9, is niet anders.

Ik kan zelf echt niet een Soul leren uit een CaS, moet een volwaardige character hebben.

20. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Launch Trailer:

Deel Deze Pagina