Waarschijnlijk door bekend te zijn met de vechtstijl van je tegenstander en zijn/haar karakter.
Deze review sprak mij wel aan. Het is één van de weinige reviews waarbij ik het gevoel krijg dat de reviewer *echt& bekend is met de serie. Alleen jammer dat de reviewer maar weinig spreekt over het MP gedeelte.
Vooral dit gedeelte sprak mij aan:
"Take Nightmare, the series' main antagonist. Each entry has seen a significantly different interpretation of the wielder of Soul Edge. SCIV's version wasn't a classic - too many tendrils and a daft mouth-stomach made it look like a muddle. In SCV the design is brought back to simple, memorable details: a knight's body, one hand a claw, the other holding Soul Edge, and the sword itself a grotesque blade with a yellow eye set right in the middle. Brrrr. The audio side is just as considered, Nightmare's killer moves accompanied by bestial roars and guttural grunts that prickle your skin.
SOUL GLOW
The way Nightmare fights ties right into this - the visual focal point is Soul Edge, and it swings in gigantic arcs around and above its wielder, smashing back foes and hitting home with a vicious crunch. Getting caught in a loop of blows from it can remove well over half your health bar, and the attacks are relentless.
Compare this to new character Z.W.E.I. who wields a much shorter blade, also with one hand. Z.W.E.I.'s sword doesn't move in these fluid patterns over half the screen - it jabs forward in the gaps looking for a connection, and follows through with a vicious series of slashes that can set up even further combo opportunities. Xiba fights with a bo staff and hops on it like a monkey to deliver multiple flying kicks; Ivy's snake-sword whips opponents back and forth like spinning tops; Mitsurugi's katana swipes are as smooth and devastating as ever. All the weapons are realised with care, imagination, and no small amount of skill."
Het was mij ook opgevallen bij diverse karakters. Er is inderdaad minder fluff, het karakter design is veel cleaner dan voorgaande delen en vooral het pompeuze deel 4. Back to where it started en dat vind ik een goede ontwikkeling. Verder zijn er weer diverse vechtstijlen vertegenwoordigt en de karakters zijn daar een personificatie van. Niet nieuw, maar wel altijd een groot pluspunt in deze serie: je kiest dus niet zozeer voor een "cool" poppetje, maar duidelijk voor een vechtstijl. Vaak sluit die stijl aan op de manier hoe zo'n karakter walks & talks.
Laatst bewerkt: 31 jan 2012