Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat komt omdat ik graag wil weten wat ik inneem. Op het moment is dat alleen whey en dextrose.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dit

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dyonko heeft gewoon gelijk.

En sowieso 2 uur na innemen al twijfelen over de effectiviteit is al behoorlijk Facepalm waardig.

Toevallig zit ik zelf nu ongeveer 2 weken aan de dexa en ben ondertussen al 5kg kwijt.
    Maargoed, mijn voeding is dan ook redelijk goed daarnaast.

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    En dan 3x tot fail? Is dat beter dan bijvoorbeeld barbell curls? En je bedoelt wide grip pull-ups? En bij welke training zal ik dan welke oefening doen? En de assistance aan het eind van de training lijkt me? Zodat je iig de belangrijke oefeningen met voldoende energie kan uitvoeren.

Training A:

Squat
    Bench Press
    Barbell Row

Training B

Squat
    Overhead Press
    Deadlift

Toch bedankt voor nog wat nuttige input iig. Ik vind altijd dat mensen hier heel snel negatief reageren en eigenlijk weinig tot niets toevoegen.

En Flix: jij zou je hierbij ook aangesproken moeten voelen. Je hebt het vaak alleen over jezelf en op posts van anderen reageer je vaak meteen heel kortaf en negatief. Laatst nog over m'n voeding. Je nam meteen aan dat ie slecht is, terwijl je gewoon helemaal níets weet van wat ik doe.

EDIT: En nu impliceer je het dus alweer. Maar het is misschien idd wat vroeg om conclusies te trekken. Maar dat is niet het belangrijkste wat ik zei. Ik maak me vooral zorgen over het ingrediënt DMAA. Ik heb gelezen dat dat nogal wat (verschillende soorten) klachten kan opleveren.

Laatst bewerkt: 5 feb 2012
  5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oké, I'll bite.

Mensen die 'stomme' vragen stellen, en hiermee bedoel ik vragen die je met enig Google werk zo het antwoord heb gevonden, dat soort vergen kunnen van mij een kort antwoord verwachten ja.

En wat jou betreft. We kennen je onderhand ook wel en duidelijk word dat je een half-assed, easy way out,weinig effort maximum result typ bent.
    Valt gewoon steeds weer op.

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Mijn god. Ik moet echt bij elke post van jou moeite doen om niet weer 3 maanden gebanned te worden. Jammer dat die negeerlijst functie niet goed werkt.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jij doet wel aan discussieren voor gevorderen of niet Dusky?

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Sorry hoor, maar de enige die hier inhoudelijk reageert ben ik. Jullie reageren vervolgens met het niveau van een kleuter. En Flix dan nog een gradatie lager dan jij.

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    SS 5x5 is een krachtschema, dus de nadruk ligt op kracht en niet op massa.

Hier een stukje van Rippetoe SS over extra oefeningen

Btw hij zegt dat je Dips kan doen bij Workout A, maar die is wel iets anders dan de jouwe, DL i.p.v. BB Rows. En Chin-ups bij Workout B, BB Rows i.p.v. DL. Maar dat zal wel niet veel uitmaken.

Verder over 1,3-Dimethylamylamine, het zit ook in Jack3D en wss alle andere PWO-boosters, alleen weet ik niet de hoeveelheid etc.. Aan alle producten zijn wel eens mensen aan overleden, maar je weet niet welke dosis ze innamen, of ze al klachten hadden etc. etc. Zijn denk ik wel meer factoren die daar bij meespelen dan 1,3-Dimethylamylamine. Dus om daar naar 'bang' van te worden.

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ben erg blij met de vooruitgang die ik heb geboekt met 5x5 en dat ik stukje zwaarder ben geworden. Enige wat minder is dat ik ook wel wat hoger bf% heb. Dus wil eigenlijk vanaf maart voor het eerst in m'n leven afvallen 8). Is 5x5 ook geschikt hiervoor (icm cardio)? En ik denk dat als ik onder m'n behoefte ga eten ik niet meer elke training gewicht erbij moet doen?

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zoals Pine al aangeeft, Rippetoe is voor kracht. Wil je meer definitie in je armen moet je of droog trainen of trainen voor massa. Wat ik in ieder geval doe met Rippetoe is die drie basisoefeningen per training pakken en daarna drie setjes chin ups tot failure, puur omdat ik het een lekkere oefening vind. Overigens geef ik je gelijk dat hier bijna altijd fokop gereageerd wordt als je in iemand z'n ogen domme vragen stelt.

Ben zelf nog op zoek naar beleg voor op brood naast kipfilet, kalkoenfilet en pindakaas. Iemand suggesties?

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Rosbief, rook vlees enzo. Rood vlees.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je zou na je training 45 min kunnen cardioen.
    Vind ik persoonlijk zonde van de tijd.

Wat super werkt is is voor je training 7-10 min interval training als warming up te doen om je hartslag even flink op te krikken. Deze mag dan echt op 90-95% zitten. Dan maak je daarnaast een schema waar je 10 reps pakt. Zorg voor max 30 sec rust tussen je setjes zodat je hartslag hoog blijft.
    Je zult flink wat verbranden op deze manier. Ook zul je tijdens je training blijven zweten als een otter.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Elke keer als ik trouwens aan chip ups denk krijg ik rillingen. Tijdje geleden chip ups gedaan en knalde toen met m'n kin tegen de bar aan waardoor m'n tanden zo hard over elkaar gingen dat er stukjes tand afbraken aan de bovenkant , brrrrr. Wat was dat kut zeg.

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    45 min is me idd wat te lang 8). Zal jouw aanpak is gaan proberen. Dus 90% max van je hartslag is voor een 23 jarige rond de 190 toch (max = 220 - je leeftijd)?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja hoeft niet zo precies, maar je moet wel gewoon beetje hoog zitten.
    Als je dan aan je training begint, zal deze wat zakken waardoor je in de ideale verbrandings zone gaat zitten, zo rond de 70%
    Belangrijk is dus dat je tempo gedurende de training hoog ligt. Anders zakt je hartslag weer verder in en uit de verbrandingszone

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik zou niet gaan cutten als ik jou was, je bent volgensmij nog niet zolang aan het trainen en dan is het imo zonde van de tijd. Kan je beter door blijven groeien en volgend jaar eventueel cutten.

Als je gaat cutten zul je niet in kracht gainen volgensmij, dus geen gewicht erbij. Verder is het beste imo om je intesiteit te verhogen. Dus eerst krachttraining met kortere rustpauzes en na je krachttraining kan je HIIT (High Intensity Interval Training) doen, google het maar.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hoppatee, net even (5x5) 100kg squat genailed.

19. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Lekker. Ik zit nu op 5x70, volgende workout 5x75.

20. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in week 3 van 5x5. Opzich bevalt het allemaal prima. Enige wat me erg zwaar tegenvalt is het squatten. Ik zit ondertussen op 62,5kg. Dit deed ik eerst al warmingup, maar nu voelen mijn benen al verzuurd aan als een malle bij het eerste setje. Heb het gevoel dat ik nu veel eerder zal stallen. Andere mensen hier ook last van gehad?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina