Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    niet perse. Maar je mag 5x5 qua verloop best aanpassen naar je eigen progressie. Zolang de trend maar hetzelfde blijft (ik weet niet of je de lineaire versie doet of die andere)

vorige week een start gemaakt aan doggcrapp maar door omstandigheden maar twee keer kunnen trainen. Vooral bij b1 was ik wel erg snel klaar. Deze week echt helemaal los en voeding perfect. Merk wel dat een beetje droog blijven echt steeds lastiger blijft naarmate je ouder wordt.

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Bizar trouwens, met een smith machine squat ik misschien maar 2/3 van wat ik doe met een losse squatrek. Jammer dat ze die niet hebben in mijn sportschool :mad:

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb hetzelfde, zelfs met benchpress heb ik het al. Geen idee wat ze ermee doen, maar echt stukken zwaarder. Doe mij maar gewoon de losse sets.

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Het feit dat je niet je eigen weg kan kiezen in de squat zorgt natuurlijk voor een hoop weerstand, niemand squat in een rechte lijn op en neer. Daarnaast is het lopen langs de 2 buizen ook niet echt bevorderlijk aangezien die dingen nooit worden gesmeerd oid :+

Gelukkig is er wel een bankdruk bankje, ga morgen maar eens proberen die barbell op te tillen met een licht gewicht op mn schouders.

5. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe gewoon de lineaire versie. Dus elke workout met 2,5kg verhogen. Ben ook niet gewend om zo vaak te squatten in de week dus misschien is het ook gewoon een beetje gewenning. Plus dat een kickboks training op donderdad (woensdag en vrijdag dus 5x5) ook niet echt bevorderlijk is. Maar tot nu toe lukt het nog gewoon.

Toen ik nog bij fit for free trainde heb ik ook heel vaak zo gesquat. Moest vaak ook in smith machine omdat er maar 1 bankdruk bankje was en je kan natuurlijk wel raden hoe populair die was. Had trouwens hetzelfde probleem met bp en sq in de smithmachine.

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Opzich valt dat bij mij wel mee, alleen is het vrij aso dat ik zo die barbell voor 3 oefeningen al gebruik Bench Press-Barbell Row en dan straks ook nog de squat :+

7. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Als je alleen traint kun je natuurlijk altijd regelen dat je om en om een setje doet. Maar 1 barbell is wel schandalig weinig.

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik train vaak 's ochtends door de weeks dus hoef ik niet te delen, veel oud volk is er dan 8)

9. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja die taferelen ken ik. Het lijkt dan meer op een buurthuis dan een sportschool.
    Maar dan zou ik me niet druk maken of het aso staat dat je dat ding veel gebruikt. Moeten ze maar wat fatsoenlijks regelen. Squatten in een smith machine is volgens mij sowieso slecht voor je rug, omdat je inderdaad niet in een rechte lijn naar beneden gaat.Z

Zo'n smith machine is gewoon zwaar inferieur aan een powerrack Bij mijn nieuwe gym staat er gewoon een squatrek en powerrack oid. Maar die stang van dat powerrack zit wel gewoon 'vast'. Ja kan gewoon naar voren en achter lopen met dat ding op je nek. Vind het echt fucking belachelijk, want dat squat vervelender dan met een losse stang. En dat terwijl dat ding al zo goed als los zit.
    Maarja, we hebben het squatrek nog. Is alleen wat minder chill als het straks echt zwaar wordt.

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95

Huh, da fuq?

11. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies:+
    Je kan dus alleen niet opzij. Maar dat verneukt voor mij wel het hele apparaat, omdat je beweging nog wel lichtelijk gecontroleerd wordt.

Ik heb het trouwens over een barbell in je nek he, niet de hele kooi :9

12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ja ok, maar hoe zit die vast dan? Kan mij er maar weinig van voorstellen

13. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk net als bij een smith machine.

Zo dus. Het is dus een powerrack en smith machine tegelijk ofzoiets:+

Laatst bewerkt: 7 feb 2012
  14. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een fucking dom ding. Kun je niet squatten door een barbell op die houders te leggen?

15. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daar had ik naar gekeken. Kan opzich wel, maar je houdt niet heel veel ruimte over. Moet het nog een keer proberen.
    Train ondertussen wel met een paar man, dus heb altijd een spotter met squatten. Ik denk wel dat ik dat ga toepassen als ik alleen moet.

Toen ik voor het eerst zag hoe die constructie in elkaar zat dacht ik echt van

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Mijn doel was om 80 kg te wegen en weeg nu bijna 85 kg, maar heb ook beetje een buik gekregen :+ dus die moet er wel af voor de zomer.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hoe betrouwbaar zijn digitale vetpercentagemeters die meten dmv blote voeten en je handen? En wat is het beste moment om te meten ivm warmte/zweet, voor of na je training?

18. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Totaal niet betrouwbaar, alleen huidplooi meting en onderdompeling meting zijn betrouwbaar, dus je kan beter op de spiegel afgaan of je comfortabel bent met je vet%

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bijna elke respectabele sportschool hebben wel een huidplooi meter en werknemer die weet hoe ie een 3 of 4 punt meting moet doen.
    Gewoon even vragen dus.

20. Seh

Seh Guest

Ik heb nu van die magere kwark porties van 500g van de Lidl. Zo lekker met wat siroop, een banaan of jam erdoor. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina