De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Komt u maar Tsaar Hiddink. :)

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258

Daar gaat nog wat tijd inzitten. Lees ook dit:
    De RvC nodigt binnenkort de
    aandeelhouders en de ondernemingsraad
    van de Amsterdamse club uit om geschikte
    opvolgers aan te bevelen. Omdat de
    commissarissen vrijwillig aftreden, mag
    Ajax zelf op zoek naar nieuwe kandidaten.
    Anders had de ondernemingskamer van de
    rechtbank in actie moeten komen.

3. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn geweest dat ze dus 'vrijwillig' opgestapt zijn.

4. SammyR

SammyR Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    WAT EEN HEERLIJKE DAG :D

Nu kunnen we lekker met een schone lei beginnen ! :D

JOHAN! JOHAN! JOHAN!

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Als Ajax een soap is, hebben we nu gewoon wat fillers en kunnen we wachten op de volgende rel.

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Al die adoratie naar Cruijff toe, waar is dat op gebaseerd? Hij was een legendarische voetballer, een geweldige trainer, maar hij past niet in een organisatie. Hij heeft last van het godsyndroom en denkt dat alleen topvoetballers weten hoe ze een topclub moeten runnen. Zodra iemand tegengas geeft gaat hij zijn kont in de krib gooien. Hij is iemand die altijd op zoek gaat naar de confrontatie. Als die er niet is, dan zorgt hij wel dat die confrontatie er komt. Hij zal alleen maar voor onrust zorgen binnen de organisatie, zelfs als hij alleen een 'adviserende' rol op zich zal nemen. Hij neemt geen genoegen met een rol op de achtergrond.

Ik betwijfel of de rust nu zal wederkeren. Ik denk dat de onrust snel genoeg weer zal terugkomen. Jarenlang had Cruijff een grote mond, nu zal hij het moeten waarmaken. En ik hoop dat dat goed komt, maar ik betwijfel het ten zeerste.

7. Seh

Seh Guest

Het vertrouwen in Cruijff is gewoon elkaar na praten. ;)

8. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    I know, en het is jammer. Ajax zal nu een broeinest worden van vriendjes van Cruijff die allemaal graag hun zakken willen gaan vullen ten koste van Ajax of mooi weer willen spelen. Niemand die het door heeft, maar Cruijff is veel te goedgelovig en heeft totaal geen mensenkennis. Voetbal, daar weet hij alles vanaf. Als hij zich alleen daarmee zou bemoeien, dan zou ik me geen zorgen maken om de toekomst. Maar dat gaat Cruijff niet doen, die gaat op de tafel zitten als een tsaar en iedereen die tegenwerkt zal hij het leven zuur maken. Gelijk of ongelijk, je zorgt maar dat je het met hem eens bent.

9. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Wat je wel glashard kan constateren is dat Barça niet hadden gestaan waar ze nu staan als Cruijff zich een aantal jaren geleden er niet mee was gaan bemoeien. Vanuit die gedachte zeg ik ook: laat die man aub zijn gang gaan bij Ajax. Als hij maar een deel bereikt van wat hij daar heeft kunnen bereiken dan ben ik al blij.

10. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin Cruijff wilt zich juist alleen bezighouden met voetbal. Als er nou eens andere mensen komen de de overige zaken regelen zonder dat ze cruijff in de weg gaan zitten komt het allemaal goed. Je hebt niet alleen Cruijff je hebt ook Frank, ronald, bergkamp etc etc. Nog nooit zo'n mooie groep gehad joh.

11. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    En ondertussen voetballen jullie zwaar ondermaats..

12. Seh

Seh Guest

Alsof Cruijff daar de enige is die alles op poten heeft gezet. :emo:
    Het is wachten op het moment dat het wc-papier te hard is, de verwarming te traag is of op iemand die ook belangrijk is en het niet met hem eens is. Dan is hij weer weg of is er hommeles.

13. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Hij heeft Barça weer op de rit gekregen. Ook toen was het eerst rumoerig*. Simple as that.

*Weliswaar in mindere mate dan bij Ajax, maar hij kreeg daar uiteindelijk ook de ruimte. In A'dam is hij vanaf dag 1 tegengewerkt door gladjakkers als Ten Have.

En trouwens hij is nu toch genoeg tegengewerkt en er waren nu genoeg mensen het niet met hem eens. Hij is nu toch ook niet weggelopen?????

Laatst bewerkt: 9 feb 2012
  14. Seh

Seh Guest

Als wat precies? Als coach en speler heeft hij het daar voortreffelijk gedaan hoor, maar als je iets op de achtergrond doet heb je dat echt in je eentje gedaan.

15. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Wat wil je precies zeggen? Ik begrijp je niet goed.

Hij is daar een aantal jaren geleden in min of meer dezelfde rol gaan zitten als nu bij Ajax.

16. SammyR

SammyR Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    And your point being?

17. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Als ik daadwerkelijk in Ajax 1 had gespeeld was dat wel anders geweest. :+

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Barcelona teruggebracht, University opgericht, Foundation opgericht, allemaal via hetzelfde recept. Maar als ie het bij Ajax wil doen lijdt hij aan godsyndroom en is het blijkbaar iets negatiefs als er topvoetballers in de leiding van een voetbalclub zitten. Waar komt dit toch ineens vandaan.

Cruijff is de enige die het belang van Ajax voorop heeft staan en heeft het afgelopen jaar keihard gewerkt om die nietszeggende bedrijfsfiguren eruit te werken. Maar blijkbaar heeft ie nog steeds de reputatie van iemand die om het minst geringe alweer weg is. Ja sorry hoor maar dan ben je echt gewoon aan het napraten en kan je zelf niet nadenken. Cruijff is de grootste zegen die Ajax maar kan krijgen.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Helaas is de theorie en de praktijk in veel gevallen niet hetzelfde. Ik geloof er niet in, omdat Cruijff het niet laten kan en zich gaat bemoeien met zaken die hem geen reet aangaan. En zo komt de onrust gewoon weer terug. Die man kan geen discussie voeren, hij kan alleen orders uitdelen.

Een goeie groep is in staat om tegengas aan elkaar te geven, om zo scherp te blijven. Met alleen ja knikkers (Jonk en Bergkamp) kom je er niet. Johan dult geen tegenspraak, daar zullen ze wel achterkomen bij Ajax.

Ik zeg ook, laat Cruijff maar gaan, want als hij op zijn bek gaat, dan zijn we er tenminste vanaf. Of hij zorgt dat hij de schuld alsnog bij anderen kan legggen. Met zijn 'adviserende' rol. Wees dan een vent en neem ECHT verantwoordelijkheid op je. Nu krijgt hij alles te zeggen en als het fout gaat kan hij mooi naar anderen wijzen, want hij heeft natuurlijk alleen een adviserende rol gehad. En als het wel goed gaat, dan wel de complimenten in ontvangst nemen.

Ik heb Cruijff als voetballer en trainer hoog zitten. Als mens een stukje minder en als lid van een echte organisatie schat ik hem heel laag in eigenlijk. Zie al het gezeik dat hij heeft gehad bij de clubs waar hij heeft gezeten.

20. SammyR

SammyR Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    :thumbs:_O_

Deel Deze Pagina