De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    FYP!

Cruijff en Hiddink hebben wat dat betreft 1 eigenschap ontzettend gemeen: ze wetten de juiste poppetjes op de juiste plek te zetten.

Laatst bewerkt: 9 feb 2012
  2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zat Cruijff in de RvC als hij geen formele verantwoordelijkheid wilde nemen? Waarom wilde hij Ling als td, iemand die niet bepaald een vriend is en waar hij vroeger mee clashte als hij niet tegen tegengas kan?

3. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Aldus Laporta.

In deze wat meer afstandelijke rol komt Cruijff nu eigenlijk, door het vertrek van de RCV, bij Ajax terecht.

4. Seh

Seh Guest

Hij zat wel in de RvC maar had totaal geen benul van wat een commissaris moet doen volgens mij. Pas geleden kwam er een stuk naar buiten waaruit bleek dat hij zich niet wilde inlezen ''omdat hij daarvoor er niet was'' oid. Dan zit je er alleen maar omdat het moet volgens mij hoor.

Over Ling en Cruijff weet ik vrij weinig.

Ik vind het allemaal zo overdreven. Men doet net alsof Jezus is terug gekeerd en nu het Ajax van de jaren 90 even terug gaat brengen... Als hij echt jaren blijft en alles op poten zet zal ik mijn ongelijk echt wel toegeven, maar op dit moment zie ik hem dat nog niet doen. Waarom? Er is in Nederland lang niet zoveel geld beschikbaar voor de dingen die hij (zogenaamd in zijn eentje) in Barcelona heeft gerealiseerd bijvoorbeeld. En wat gaat hij nu precies doen? Kan men niet zonder Cruijff oud spelers bij de jeugdelftallen zetten? Bij Feyenoord doen ze dat al jaren, zonder al die bombarie van het ''Barca model'' oid.

5. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    De lijn Cruijff is gewoon de beste en het beste voor Ajax. Zijn kritiek op de jeugdopleiding is volledig terecht. Ze beheersen inderdaad het combinatiespel niet goed of wil iemand nog anders beweren?

Een ijzersterk technisch hart gevormd door Jonk, Bergkamp en Cruijff. Er zijn clubs met minder voetbal know-how. Nu moet er gewoon een deskundige pro-Cruijff RvC worden aangesteld. Zij bemoeien zich niet met het voetbalgedeelte, daar hebben ze helemaal geen verstand van. Zij regelen het commerciële/juridische gedeelte en daarmee basta.

Dat Blind weg is, is een geschenk. De dagen van Daley zijn geteld }:].

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dus dit. Johan heeft een vernieuwende visie m.b.t. het leiden van een voetbal club. Dit moet geleid worden door, onder andere, oud top voetballers die verstand van zaken hebben. En als je daarbij kijkt hoe hij nu de jeugd opleiding naar zijn hand wil zetten.. Dat gaat wel werken. Al die oud voetballers die individueel spelers trainen en begeleiden, dat is toch fantastisch.

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

In de RvC gaan zitten terwijl je gewoon weet dat iedereen op je hand zal zijn als het mis gaat omdat de buitenwereld nou niet bepaald gecharmeerd was van Ten Have & Co. Dat is een win-win situatie, zo durf ik ook wel mijn risico's te nemen.

Volgens mij gaat hij nu prima met Ling om, dus die argumentatie begrijp ik niet.

Ik denk gewoon dat hij zich gaat bemoeien met zaken waar hij geen verstand van heeft, en dat daardoor het conflict binnen Ajax zal blijven regeren, en als niemand tegengas biedt dan denk ik dat we erachter gaan komen dat alleen topvoetballers in de top niet het geweldige ding is wat het nu lijkt.

Ik hoop dat jij gelijk hebt en dat Cruijff de reddende engel zal blijken te zijn, maar ik denk daar gewoon anders over.

8. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop vooral op een goeie AD die compleet op de lijn van Cruijff zit. Dan komt er tenminste weer structuur in de club. Ik zou alleen niet weten wie dat moet zijn.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Van Gaal natuurlijk :+

10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Er was geen andere optie voor hem om de "Fluwelen Revolutie" te starten. Dit móest hij doen, en daarna nog oud voetballers in de ledenraad stoppen zodat het plan in gang kon worden gezet.

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Weet je, die Cruijff heeft wel mazzel. Nu met die nieuwe fair-play regeltjes die nu eindelijk een beetje merkbaar worden, is dit natuurlijk een perfecte timing om het weer op de jeugd te gooien. Mooie timing.

Nu maar hopen dat hij zich daadwerkelijk alleen met het voetbalgedeelte gaat bemoeien en verder zijn mond houd over andere zaken. Waarbij ik erbij blijf dat dat niet gaat gebeuren.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ling.....

13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Hiddink zou ideaal zijn.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Als ik het goed begrijp blijft Cruijff in de RVC zitten als de overige RVC zijn opgestapt, of kan dat nu niet? In ieder geval blijft hij het langst zitten van allemaal.

15. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht dat dat niet kon. Gewoon een functie als adviseur, ze verzinnen wel wat.

16. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Cruijff en Molenaar zijn op dit moment in de Arena. :)
    Vergaderingen, oftewel vanavond horen we ongetwijfeld meer.

17. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben die gladjakkers van der Aat en Slop helemaal vergeten. Ook zij moeten eruit.

18. Seh

Seh Guest

Molenaar was toch degene die Ten Have en co binnen heeft gehaald ?:+

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja. En hij lachte als een boer met kiespijn zo'n 3 maanden terug bij VI toen ze aan tafel met dat kwamen aanzetten, haha. Maar dit had je natuurlijk ook niet kunnen voorspellen.

20. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt een beetje gevoelig. :+

Zat ook nog aan Van Duivenbode te denken, al is die misschien beter voor in de RvC.

Deel Deze Pagina