[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoezo zou ik daar aan doen?

Niet waar, de plaats waar je wieg staat heeft een zeer bepalende rol in het al dan niet in staat zijn een universitaire opleiding te volgen. Jij zegt dat daar niets aan te veranderen is, maar waarom zou dat zo zijn? Is dat wel zo? Er zijn vele mogelijkheden om de kansen eerlijker te verdelen, maar dat betekent bijvoorbeeld dat de mensen met heel veel geld en macht niet dynastieën mogen vormen die generatie op generatie onevenredige hoeveelheden aan kansen opeisen. Deze dynastieën zullen echter hun geld en macht niet willen afstaan. Tja, zolang het volk blijft geloven in de waanzin dat daar niets aan te doen is, dan zal er inderdaad weinig gebeuren. Maar zodra we ons bewust worden van het onrecht dat ons wordt aangedaan en beseffen wat we kunnen bereiken als we onze krachten bundelen, dan kunnen we orde op zaken stellen.

Laatst bewerkt: 17 feb 2012
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ben ik het niet mee eens. Vanwaar jouw boosheid jegens de machthebbers? Je bent Nederlander, ik denk dat je niet beseft dat je in een land woont waar een mens een van de allerbeste kansen heeft zijn eigen toekomst te vormen. Ik zou daar dankbaar voor zijn in plaats van treuren wat voor onrecht mij wordt aangedaan...

De overheid zorgt ervoor dat ik naar school kan en dat ik later een zorgeloos bestaan kan leven zonder mij al te druk te maken over gezondheid en de kosten die daar aan vast zitten. Er zijn weinig landen met een groter sociaal vangnet...
    En jij begint over orde op zaken stellen? Ik zou het bijna ondankbaar willen noemen, maar dan ben ik vast gehersenspoeld door de kapitalisten of niet :p.
    Het rare is dat jij deze kansen ook hebt gehad. Je hebt gestudeerd voor een prijs waarvoor ze in Afrika letterlijk een moord doen.

3. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik ben boos omdat de machtsstructuur de vrijheid van het volk blokkeert. De kansen die ik heb zijn kansen om deel te nemen aan de oneindig lijkende cyclus van produceren en consumeren, en de machthebbers willen mij inderdaad graag helpen met een opleiding zodat ik mijn bijdrage kan leveren aan die cyclus. Problemen ontstaan pas als ik daarin niet zo'n zin in heb, want dan blijken die vrijheden toch echt best beperkt te zijn hoor. Eigenlijk word je gedwongen om eraan deel te nemen. Daar ben ik boos om. Hoe kan ik ondankbaar zijn als ik om die zogenaamde mogelijkheden (die zeer beperkt zijn en vooral ten gunste van de elite zijn) nooit heb gevraagd?

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Even heel zwart-wit gedacht: eigenlijk zou jij een Afrikaans bestaan prefereren?

5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik denk dat door de geschiedenis heen en ook nu de mensheid op allerlei vlakken beschaving op een heel hoog niveau hebben toegepast (maar op andere vlakken tekortschoten). Stammen die wij als primitief zien, zijn vaak in een prachtige balans met hun omgeving. Er zijn tijden geweest dat groepen mensen extreem veel bereikten met hun intellect, zoals bijvoorbeeld Pythagoras en zijn studenten, dat is pure verlichting: men keek zo breed naar de zaken. Nu denken we: alles is ontdekt; ons onderwijs is gericht op productie en consumptie. Dat streven naar 'vooruitgang' heeft sinds de industriële evolutie wel weer gigantisch waardevolle shit opgeleverd. Ik denk niet dat het onmogelijk is om al dit soort zaken als het ware in overeenstemming te brengen met elkaar en vorm te geven in een superbeschaving. Dat is mijn ideaal.

Laatst bewerkt: 17 feb 2012
  6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    We denken dat alles is ontdekt? Pardon me?

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Waar the fuck is deze discussie naartoe gegaan. 8)

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik bedoel te zeggen dat ik het idee heb dat er nu op een meer beperkte wijze naar allerlei zaken gekeken wordt. Kan een vooroordeel zijn moet ik echter toegeven, het is meer een indruk die ik heb.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Lol en dat was vroeger niet zo? Ooit gehoord van de middeleeuwen?

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik denk juist dat er nu te vaak veel te omslachtig wordt gekeken en dat het juist beperkter zou moeten zijn.

11. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Exact. De mensheid heeft nog zo'n vijfhonderd jaar in te halen qua vooruitgang.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Kan je daar over uitwijden? Vind je stelling wat vaag.

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Vroeger is meer dan alleen de middeleeuwen.

Er is een rationele wetenschappelijke benadering van zaken ontstaan die heel veel andere zienswijzen afkeurt zonder dat die echt in overweging worden genomen, de rationele wetenschappelijke benadering is immers de enige correcte.

Toch, als we kijken naar vele grote denkers uit het verleden, treffen we bij hen een veel bredere visie. Bijvoorbeeld Leibniz had grote interesse voor wat wij occultisme noemen, en gebruikte wiskunde om de zichtbare ('fysieke') en onzichtbare ('spirituele') in overeenstemming te brengen.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het punt is dat je niks kunt met zaken die te ongrijpbaar zijn om te onderzoeken. Bovendien vind ik dat jij al vooringenomen in de discussie staat omdat je er blijkbaar vanuit gaat dat er een spirituele kant is. Zolang er nul aanwijzingen voor zijn die niet simpel ter zijde geschoven kunnen worden met alternatieve verklaringen, is het zinloos om daar aandacht aan te besteden.

Simpel gezegd kun je 'het spirituele' niet onderzoeken.

Laatst bewerkt: 18 feb 2012
  15. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Hoe de fuck gaan we van Friso onder sneeuw naar dit? Nondeju Fred, non-de-ju.

16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Te ongrijpbaar om te onderzoeken hangt af van de benadering. Dat is wat ik bedoel met beperkte zienswijze. Mijn dualistische overtuiging kan ik niet aantonen, omdat ik daarvoor niet genoeg kennis heb. Ik ben ervan overtuigd op basis van mijn ervaring. Je hebt gelijk dat het niet werkt om op basis daarvan discussies te willen winnen, maar dat is mijn doel ook niet hier. Ik wil wijzen op de beperkte zienswijze in denken die ik vermoed waar te nemen.

Dat je het spirituele niet kunt onderzoeken vind ik een rare stelling, die waarschijnlijk debet is aan die beperkte zienswijze waarover ik het heb. Onderzoek naar het spirituele is nu waarschijnlijk niet op zo'n manier uit te voeren dat de resultaten voor eenieder acceptabel zijn, maar om dt onderzoek dan maar na te laten is een krankzinnige houding. Er moeten juist pioniers zijn die zich wel hiermee bezighouden, zodat de kennis over het spirituele toeneemt en uiteindelijk wél aantoonbaar wordt (of niet).

:eek:

Laatst bewerkt: 18 feb 2012
  17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Fred, ga in een tippi tussen de indianen wonen, daar kan je met rooksignalen alles duidelijk maken. Is dat wat je wil? Lekker een met de natuur

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Haha, wat een achterlijke reactie. Goed gelukt hoor, jezelf belachelijk maken :thumbs:

19. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Lekker makkelijk om dat soort beweringen te maken zonder aan te geven hoe je daar wel onderzoek naar kan doen. Is overigens ook totale onzin. Heb laatst nog een onderzoek gelezen over leven na de dood.

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Ik vind dat je zelf eerder belachelijk maakt door zo intelligent over te komen en tegen alles aan te schoppen (overal in discussie gaan)

Deel Deze Pagina