Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Remco

Remco Guest

't is meer dat ik ook vrij neem van m'n werk. Maar ik heb het even met mijn adviseur besproken en die is het met me eens. :cool:

Nog een leuke verjaardag gehad trouwens, Luuk? Nog mooie kaarten gekregen?

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja verjaardag ging wel aardig, alleen nog van mijn fiets geflikkerd maar dat is alles :+
    En nog geen post gehad, Schijnt dat de post de afgelopen 3 dagen al niet bezorgd is...
    Maar moet ik iets verwachten dan? :+

3. Remco

Remco Guest

Nee hoor, maar ik ben altijd benieuwd naar kaarten. Kaarten reflecteren altijd de hoeveelheid liefde in het spel.

4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    65 euro is goed hoor, netjes. Hangt een beetje van het aantal uren af, niet perse van het aantal foto's.

Luuk, thanks for the insight. :)

For now, LATERRRR

5. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
  6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dankzij jou is er heel veel liefde in het spel, wat een bazenkaart zeg!
    Thank you buddy! :D

Geen probleem, maar ik upload toch de meeste foto's appart naar facebook omdat ik het dan nog een beetje kan sorteren. dit kan gewoon binnen lightroom en dat werkt altijd prima :)
    Je foto vind ik wel erg HDR, er kan nog makkelijk een gradient van rechts naar links lopen waarbij je de belichting ophoog gooit want de sneeuw is wel echt heel erg donkergrijs.

7. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Zal morgen jouw tip eens proberen :) Nu gewoon een preset gebruikt die ik wel grappig vond :)

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  9. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Op elke foto zit een raar witgroen plusje, maar m'n lens is gewoon schoon en zie als ik de lens eraf haal ook niets zitten.
    Waaraan kan het liggen?

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kapotte sensor. Niks aan te doen.

11. Gyrrack

Gyrrack Active Member

Leuk Bevonden:
    92
    Dat zal waarschijnlijk een stuck of hot (sub)pixel zijn. Die subpixel is dus altijd actief en daarom op elke foto te zien. In tegenstelling tot camera's van sommige andere merken kun je daar zelf (voor zover ik weet) niets aan doen bij de meeste camera's van Nikon. (Je hebt een D5000, toch?)
    Het Nikon Service Point in Beverwijk kan dat wel oplossen voor je. Zij doen dan een pixel remap, dat betekent dat de hot (sub)pixel voortaan de kleur aanneemt van de naastgelegen pixel(s). Dat de sensor 'kapot' zou zijn vind ik een beetje een overstatement omdat het een veel voorkomend fenomeen is dat zelfs softwarematig kan worden opgelost zonder de camera uit elkaar te halen. Als je nog garantie hebt op de camera dus even via de winkel, anders direct via het NSP in Beverwijk laten verlopen. Hoeveel zoiets zou kosten weet ik niet.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Bas was ook gewoon aan het trollen....:+

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Uiteindelijk is er gewoon een stukje op je sensor kapot. Niks geen trol actie hoor :p

14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Thanks voor de info! Ik moet straks even kijken voor hoelang ik garantie heb, heb 'm nu anderhalf jaar en volgens mij twee jaar garantie.
    Anders moet ik nog even wachten met de reparatie, aangezien ik net een nieuwe baan heb en pas over een paar weken m'n eerste loon krijg. Het wordt toch niet groter als ik er niks aan doe, eh?

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Nee wordt niet groter. Het is gewoon een puntje op je sensor wat niet meer alle kleuren laat zien.

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Even snelle peiling, zijn er mensen hier geinteresseerd om een groepsaanschaf te doen voor een kalibratie tool?
    Ik merk toch laatst dat mijn foto's laatst qua kleuren er heel anders uit zien bij andere maar nog belangrijker, op papier!
    Ik had wat foto's snel kunnen laten drukken maar de kleuren zagen er toch wat anders uit en ook hoe licht ze waren.
    Nu had ik dus het idee om zo'n kalibratie tool te kopen die via USB aansluit alleen vind het toch wat te prijzig om zo aan te schaffen, de prijzen liggen toch wel rond de 150 euro.
    Nu is zo'n ding natuurlijk ideaal om met een paar man aan te schaffen, je tool rond te sturen en dan voor later (wordt toch aan geraden hem minstens 2x per jaar te kalibreren) weer rond te sturen.
    zijn er dus mensen die interesse hebben?
    Stuur effe een PM en dan kunnen we even zien hoe en wat :)

17. JeePee

JeePee Guest

Je bedoelt het scherm van je macbook? Want dat ding is best oud toch? Weet nog dat het scherm van m'n oude laptop na 4 jaar een stuk 'geler' was geworden. De witbalans klopte gewoon niet meer en ook de lichtsterkte was in verloop van tijd een stuk minder geworden (om maar ff in lightroom termen te blijven). Is zoiets nog wel te kalibreren? Lijkt me namelijk gewoon oudheid en een scherm die 'op' raakt?

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een spider3 liggen. Ik weet alleen niet of de software op meerdere computers te installeren is. Er zit wel activatiecode bij.

Anders mag je het best een keer gebruiken.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je kan je macbook zelf gewoon al anders instellen. Op een gegeven moment zal het wel te erg zijn dat je er met de instellingen geen wit meer uit krijgt.

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Schermen raken inderdaad verouderd maar ze zijn nog makkelijk te Kalibreren.
    Daarnaast heb ik ook nog een extern scherm waar ik af en toe op bewerk, is wel handig als ik desnoods alleen die afstel.
    Ik ga er nog eens even goed voor zitten.

@nusti, Dan zou ik die wel erg graag een keer willen lenen, kijken of het werkt.

Deel Deze Pagina