De grote mobiele telefoons thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.043
    De update voor de Optimus 2x zal wel in April komen.
    2014 wel te verstaan. :p
    Ga waarschijnlijk toch CM9 draaien, is al een Beta van.
    E: ik denk dat ik van het weekend CM9 (Android 4.0) toch maar even ga uitproberen, ben wel benieuwd.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2012
  2. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ben eigenlijk een klein beetje klaar met Android.. Wil hierna een iPhone. Heb een HTC Hero gehad en heb nu een Desire Z, maar op de een of andere manier is het het allemaal nét niet. Tuurlijk kun je je suf tweaken, alles op je eigen manier inrichten en kent Android een aantal grote voordelen boven andere systemen, maar op de een of andere manier kan ik me er niet helemaal in vinden. Sinds ik een iPad heb merk ik eigenlijk hoe goed IOS in elkaar zit.. Ik weet het, gesloten systeem, overprijsd, blablabla, maar het wérkt. Het loopt allemaal vloeiender, het zit logischer in elkaar, in mijn optiek is het gewoon beter. Had het nooit verwacht, ik ben totaal geen Apple fanboy..

    Opzich draait Android ook best aardig hoor, maar toch. Misschien krijg ik wel spijt, maar voorlopig wacht ik rustig tot ik mag verlengen en een iPhone uit mag kiezen. Al duurt dat nog tot oktober.. Hopelijk is dan net de 5 uit!
     
  3. Rutgerboy

    Rutgerboy Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo jongens,
    Ik heb een vraag namens me moeder,
    Me moeder heeft een samsung galaxy s plus en nu geeft hij steeds aan geen mobiel netwerk.Hierdoor kan ze niet bellen en niet gebeld worden maar ze kan wel whatsappe.Na enig speurwerk heb ik een aantal keer gelezen dat het zou uitmaken als een duo simkaart er in doet?Ik heb geen idee wat het is en of het dan wel werkt iemand die hier meer verstand van heeft?
    Alvast bedankt namens mij en me moeder,
    Gr
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Voor mij in ieder geval geen iPhone meer.

    Leuk zo'n App-store. Leuk zo'n "snelle" telefoon maar de limitaties met betrekking tot Flash en het compleet "customizen" van je telefoon is toch echt zwaar irritant.

    Doe mij dan maar de Galaxy S3 ( als dat ding komt ).

    iPhone, heerlijke toestellen maar valt in het niet wat je met een Galaxy S2 kan. Als ik S2 gebruikers moet geloven dan :+
     
  5. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Mjah, flash wordt met HTML5 steeds minder relevant, en het customizen van een telefoon houdt ook in dat je nooit je perfecte homescreen(s) zult vinden, je blijft er namelijk mee prutsen. En nog steeds, ik weet echt niet hoe, maar ik heb nog nooit een telefoon zo vloeiend zien werken als een iPhone. Ook telefoons met veel betere specs leggen het op dat gebied af..

    Maargoed, dat is misschien juist wel mijn "probleem" met android: Je kunt er te veel mee. Hetgeen voor sommige mensen juist helemaal de bomdiggybombom is (tweaken totdat je omvalt), maar ik wil gewoon dat mijn telefoon werkt.. Ik hoef geen ingericht homescreen, ik hoef mijn foon niet te kunnen overklokken of te kunnen rooten, noem maar op. Al die superfancy widgets zien er te gek uit maar maken je telefoon ook weer zo traag als koeiekeutels. Een hippe bewegende achtergrond is te gek, maar je accu is ook meteen met een uur of 5 leeg.

    Ook irritant vind ik dat je van je fabrikant afhankelijk bent voor updates. Is er een nieuwe versie van Android uit, moet je eerst nog maar eens afwachten of je hem uberhaupt krijgt, en zo ja, of je hem ook daadwerkelijk hebt voordat je abonnement is afgelopen.

    Klinkt allemaal ernstiger als het is hoor, ik zou me zo weer 2 jaar redden met een Android phone, maar ga nu eens een keer voor IOS. Wellicht kom ik na 2 jaar met ontwenningsverschijnselen terug bij Android, maar dat zien we dan wel weer :)
     
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Don't get me wrong hoor, maar heb totaal geen problemen met de iPhone 4. Had alleen wat meer functionaliteit verwacht van zo'n "super-foon". Ik zit regelmatig met dat ding te surfen en erger me kapot als ik 50% van een pagina niet binnen krijg omdat een bepaald protocol niet MAG draaien op de telefoon. Verder is het verdomde irritant dat je constant maar weer dat ellendige iTunes moet gebruiken wil je een beltoon, sms of alarm instellen. Dus NIET de standaard tunes hé?

    DAT vind ik echt irritant. Alles loopt via de vervloekte iTunes. Heb je meerdere Apple producten ( 2 zusjes, waarvan één met een iPod en de andere met een iPod Nano ) dan raakt iTunes compleet over de pis.

    EDIT
    Oh, en voor ik het vergeet ... dat verdomde censor-ship op die telefoon. Als ik naar een pagina wil gaan wil ik niet één of andere advertentie site krijgen ...
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2012
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Naaaaiiicccce!

    Misschien koop ik hem wel los erbij voor de leuk! Kan ik android even uittesten.
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je overdrijft het allemaal wel heel erg hoor. Ik heb nog nooit last gehad van widgets die mijn telefoon vertragen of een bewegende achtergrond die ook maar een uur van mijn accuduur afhaalt. Die laatste kan echt maximaal een minuut of 10-15 eraf halen, dan heb je het wel gehad hoor.
    Of de interface vloeiend is of niet hangt volledig af van de fabrikant, als je de nexus telefoons koopt zal je dezelfde ervaring hebben als op een iPhone, en eigenlijk is dat ook de enige eerlijke vergelijking omdat verder zo goed als elke fabrikant nog weer zijn eigen schil over Android heen draait.

    Qua updates ben ik volledig met je eens, maar daar heb ik zelf geen problemen mee omdat ik dus een van die personen ben die graag alles customized en dus ook een geroote telefoon heb met een custom rom. Ik kan me voorstellen dat je graag eens wat anders wilt proberen, vooral als het customizen je niet aanspreekt. Veel mensen willen simpelweg niet zien dat iOs en Android niet 1 op 1 gelijk zijn, maar dat ze toch deels voor een andere doelgroep bedoeld zijn. Ze hebben beide hun sterke en zwakke punten.
     
  9. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    True, ik heb ook alleen ervaring met de Sense interface. En een beetje weer-, mail- of facebookwidget vertraagt de boel echt wel hoor.. En een bewegende achtergrond scheelt bij mij serieus een halve dag. Goed, is een Desire Z dus is geen top of the bill meer, maar toch.. Maar merk ook dat bij de Nexus S van een vriend van me nét dat beetje vertraging aanwezig is. Het is maar een milliseconde wellicht, maar ik merk het direct.

    Maar je hebt gelijk, 2 volkomen verschillende systemen. Ik denk dat IOS beter bij me past.. Overigens, voor een systeem dat nog maar zo kort op de markt is is het wel een verdomd volwassen systeem!
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Mijn galaxy S2 maakt geen verbinding met mijn computer via de USB kabel, bekend probleem?
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Heb je Samsung Kies geinstalleerd?

    Ik heb nu Android 4.0 op mn telefoon staan, echt top.
    Alles loopt zoveel beter en het is een stuk completer, ziet er ook veel meer af en 'professioneel' uit. :)
     
  12. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ja, ik had vanochtend hetzelfde probleem. Met Kies kon ik ook geen verbinding maken. Heb mn computer opnieuw opgestart en toen was het weer goed.
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Kies is geïnstalleerd, hij maakt telkens maar heel kort verbinding (zo'n 10 seconden ongeveer) en dan knalt hij er weer uit. Ik zal even kijken naar android update :) Is het wel een officiële release?

    Edit: het installeren zal wel lastig gaan zonder usb kabel of niet?
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2012
  14. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Je kunt ook voor Kies Air kiezen. Dat hoef je niet Trusten instaleren volgens mij. Heb je m al opnieuw opgestart?
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ja al meerdere malen, eigenlijk heb ik dit probleem al sinds de aanschaf van de telefoon.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Het zou kunnen zijn dat je ergens iets aan je USB settings in je telefoon zelf moet veranderen. Ik weet niet precies meer welke optie het was, maar even googlen zal wel een antwoord geven.
     
  17. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    :thumbs: Goede tip. Ik moet binnenkort ook mijn abo verlengen maar kon maar niet kiezen welk toestel ik moest nemen. Heb nu de HTC desire. Ben er nog steeds blij mee dus wil sowieso weer een android toestel. Deze ziet er erg goed uit en ook wat functies betreft.
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Toch even afwachten misschien, binnen een maand of 2 zullen er weer een aantal nieuwe modellen uitgebracht worden door HTC en Samsung.
     
  19. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    HTC heeft gisteren al de nieuwe telefoons voor komend jaar aangekondigd.
    Waaronder de HTC One X. Dat gaat zeer waarschijnlijk de vervanger worden van mijn Desire. Wat een beest is dat ding!

    [​IMG]
     
  20. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Die heeft inderdaad vette specs.. Maar als je de geruchten mag geloven wordt de Samsung Galaxy S3 echt belachelijk. Quadcore op 1.5 gHz, 1080p, 4.8" scherm met nauwelijks een bezel zodat de foon nauwelijks groter is als de S2, keramieken behuizing, 8MP cam.. Pff.

    Het is dat ik eigenlijk een iPhone wil, maar als die geruchten kloppen dan is die telefoon ongeveer 2x zo krachtig als mijn huidige laptop. Het blijven geruchten dus het zal waarschijnlijk wel niet helemaal waar zijn, maar toch. Damn..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina