[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Hai, ben jij er ook weer. Gezellig :+

Ach, wij staan er toch redelijk bekend om toch. Er zijn landen waar de bevolking zich daar iets minder schuldig aan maakt dan hier. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, en er zit ook een kern van waarheid in, maar het is nu eenmaal niet in alle gevallen relevant of nodig. Hokjes denken heeft niet alleen een positief effect, op onze samenleving, maar goed, zo denk ik erover. Hokjesdenken maakt ook een hoop kapot imo.

Ik vind het vrij lame om iemand te horen zeggen dat het hem geen reet interesseert als een motorrijder zichzelf te pletter rijdt. Want ze rijden nu eenmaal altijd te hard. Sorry, dat stuit me tegen de borst. Het is zelfs wat naiëf, want eigenlijk suggereert hij dat automobilsten altijd braaf zijn en 1 km onder de snelheidslimiet over de weg heen tuffen. As if....

Laatst bewerkt: 24 feb 2012
  2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Die Friso maakt toch wat gevarieerde discussies los hier. :+

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik pak nu motorrijders maar ff als voorbeeld, omdat er hier in het dorp gewoon veel motorrijders uit te bocht vliegen enzo.

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.971
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gevoed door onze belastingcenten!

6. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoe sta je dan tegenover mensen die sterven wegens hun ongezonde levensstijl? Ook allemaal eigen schuld en 0,0 medelijden, met die kankerpatiënten enzo?

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hoezo ga je vanaf het punt van te hard rijden ineens naar ongezonde levensstijl. En waarom koppel je ongezonde levensstijl aan kankerpatiënten?

Als een alcoholist dood gaat dan denk ik daar gewoon hetzelfde over. Kankerpatiënten kunnen er gewoon niks aan doen, in de meeste gevallen. Vind het daarom een beetje raar waarom je dat zo vraagt.

8. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    8)

Je hebt kanker, eigen schuld? Hij heeft het meer over roekeloos gedrag. Ongezonde levensstijl is meer een gewoonte.

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Te hard rijden ook :+

10. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zit te wachten op de eerste die nuance gaat aanbrengen in de discussie. Ik ga het in ieder geval niet doen. :+

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    We, als in homo sapiens.

We staan er bekend om? Hoe kom je daarbij? Wat een loze bewering.

Verder zeg ik nergens dat het louter positief is of altijd nodig, ik zeg alleen dat het ook daadwerkelijk een functie heeft, juist los van de negatieve connotatie.

Ik ben het verder helemaal met je eens in de discussie, want wat Gdzr zegt slaat als een tang op een varken imo en de logica is ver te zoeken, alleen hoe jij je mening onderbouwt slaat ook nergens op.

12. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Het is allemaal de schuld van de negers! Met hun AIDS, enzo.

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Want? Het is toch hokjesdenken om te zeggen dat het iemand niet uitmaakt of een motorrijder tegen een boom aanknalt, want hij zal toch te hard hebben gereden.
    `
    Dat ik van mening ben dat wij erom bekend staan om zoveel mogelijk in hokjes te denken, doet in mijn ogen niet terzake in de discussie.

Het is misschien ook weleens leuk als je iets meer probeert wat nuances aan te brengen in je reactie naar iemand toe.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Wat hij doet is inderdaad hokjesdenken (ik zeg net dat ik het wat dat betreft met je eens was), maar dat dit iets is wat Nederlanders vaker doen dan anderen slaat nergens op.

Het is misschien ook leuk als je loze beweringen die je baseert op je eigen gevoel niet zo feitelijk brengt. Als je dingen zo lomp stelt moet je ook niet gaan zeiken als er iemand op reageert. En bovendien ben ik volgens mij bijzonder genuanceerd. Jij bent degene die een ongenuanceerde stelling het forum over slingert.

15. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    De verbanden tussen kankers en andere dodelijke aandoeningen en een ongezonde levensstijl zijn dacht ik best wel aanvaard. Ik moet er - gezien sommige reacties - misschien bij zeggen dat ik niet bedoel dat elke kankerpatiënt zelf verantwoordelijk is voor het ontstaan van zijn ziekte, ik hoopte dat dat niet nodig zou zijn. Ik vraag het omdat ik benieuwd ben naar je visie op mensen die door een ongezonde levensstijl overlijden. Gaat dan ook op dat je 0,0 medelijden met hen hebt?

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het is sowieso belachelijk om te stellen dat iemand die zelf schuld heeft aan z'n situatie minder zorg te bieden. Wat zijn dat voor 'n barbaarse ideeën.

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dan heb ik er misschien sneller medelijden voor, dan voor een weggebruiker die door eigen schuld dood is. Maar voor alcoholisten, drugsverslaafden enzo dan heb ik er geen medelijden mee, ze doen het zichzelf aan. Ze kunnen hulp krijgen, maar als ze daar geen gebruiker van maken of zich er niet aan kunnen houden, dan tsja.

Waarom vraag je dit trouwens? Ik vind dit namelijk 2 hele andere dingen om over te discussiëren.

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Leuk hoor, al die nieuwsfeitjes hier.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Poepoe, nou wat een ongenuanceerde stelling. Goed, ik zal voortaan duidelijk stellen dat ik die mening heb en niet dat het een vaststaand feit is. Dan zet ik neer dat ik persoonlijk denk dat Nederlanders graag in hokjes denken, zodat jij kunt zien dat het een gevoel is, en geen feit. Okay?

Nu dat gezegd hebbende, blijf ik van mening dat in de discussie die ik had met Gdzr, het niet relevant was dat Nederlanders dat graag doen en daarom bekend staan. Het ging erom dat ik vond dat hij nogal in hokjes dacht in deze kwestie en niet of ze dat ook in Turkije doen.

En je zou het echt eens moeten proberen, genuanceerd reageren op iemand. Het zou je sieren.

20. Seh

Seh Guest

Dit is wel een beetje krom eerlijk gezegd. Je doet het ook jezelf aan om 2x per week naar de Mac te gaan en niet te sporten bijvoorbeeld.

Overigens heb ik eigenlijk met niemand medelijden, alleen als het in mijn eigen kring is.

Deel Deze Pagina