[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Meesten kunnen hulp krijgen, mensen met een ongezonde levensstijl bijvoorbeeld (slechte eetgewoonten en niet bewegen). Zijn ook mensen die het zichzelf aandoen. Weet niet of er voor notoire hardrijders hulp is.

Omdat ik zelf best wel overeenkomsten zie.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Volgens mij is dit niet normaal. 8)

3. Seh

Seh Guest

Huil jij als er op dit moment iemand dood geschoten wordt in Afghanistan? Of in Syrië? Of voel je medelijden met iemand die nu op sterven ligt in Groningen?

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wel als ik er mee wordt geconfronteerd.

5. Seh

Seh Guest

Ik niet. :+

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik reageerde normaal, inhoudelijk en niet persoonlijk, maar als jij me vervolgens zo 'begroet' in een discussie kan je natuurlijk een geïrriteerde reactie terugkrijgen, knuppel:

De pot en de ketel, weet je wel?

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Iran schroeft productie uranium flink op
    AP/Redactie − 24/02/12, 18:17

Iran heeft de productie van hoogverrijkt uranium de afgelopen vier maanden flink opgeschroefd. Dat stelt het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) in een vertrouwelijk rapport dat vandaag is uitgelekt.

De regering in Teheran heeft bovendien geen bevredigende verklaring kunnen geven voor het zoekraken van een partij uranium, schrijft het IAEA. Die hoeveelheid zou volgens diplomaten kunnen worden gebruikt voor een proef met het vervaardigen van een kernkop.

Woensdag erkende het agentschap dat het er tijdens een tweedaags bezoek aan Iran niet in is geslaagd de verdenkingen te onderzoeken dat het land in het geheim atoomwapens bouwt. Het IAEA liet doorschemeren dat het Teheran van de mislukte missie de schuld geeft. Iran gaf de inspecteurs geen toestemming om nucleaire faciliteiten te bezoeken.

De kern van het dispuut tussen Iran en het Westen over het atoomprogramma van de islamitische republiek ligt in de verrijking van uranium. De technologie kan gebruikt worden om brandstof voor kerncentrales te produceren, maar ook voor de productie van kernwapens. Iran beweert dat de verrijking slechts dient voor de opwekking van energie en de productie van medische isotopen, terwijl het Westen vreest dat Iran in het geheim aan een kernbom werkt.

VK.nl

Benieuwd wat de uiteindelijke trigger zal zijn voor de inmiddels (imo) onvermijdelijke clash.

8. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Tenenkrommende televisie bij DWDD: Hoop en Troost-liedjes met op de achtergrond foto's van de Koninklijke familie.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    En dat hele recordingsgedoe was al tenenkrommend zonder dat walgelijke meelijsausje er overheen.

10. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Als de mannen en vrouwen van Lucky TV echt ballen zouden hebben eindigde deze aflevering van DWDD met een filmpje over De Koninklijke Familie.

Maar nee, nu Friso zo goed als dood is kunnen ze dat niet maken. Later misschien. Ja, dat voelt toch wat veiliger aan. Hebben ze lekker de tijd om een zo smaakloos mogelijk filmpje te verzinnen.

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ja, leuk joh.. Grappen maken over iemand zijn waarschijnlijke dood, tof. Jouw vrouw zal maar hersendood worden verklaard en als je vanavond televisie kijkt maken ze er grappen over..

12. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ik ook niet. Mn ma een heel verhaal opgehangen toen ik thuiskwam over Friso en wat de doktoren allemaal zeiden maar het kon me echt niks boeien 8)

13. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker! De (tweede) golfoorlog is voor minder gestart.

Tijden zijn echter veranderd. Door de economische crisis en huidige Amerikaanse president zal er minder snel een oorlog gestart worden vanuit de NATO (Veiligheidsraad kan je sowieso vergeten). Wereldleiders gaan door het steunen van een invasie van Iran de steun van hun eigen bevolking verliezen. Wat boeit het de bevolking namelijk dat een land 5000km verderop uranium aan het verrijken is terwijl in eigen land de grootste crisis sinds de oliecrisis aan de gang is? Misschien moeten de olieprijzen boven de 2,- komen om de populistische politici een dergelijke invasie te laten steunen? (ja ik verwijs hier naar NL) Een Iran onder westelijke controle is namelijk meer oliezekerheid = lagere olieprijzen.

Daarnaast is er bij de politici ook langzaam het besef gekomen dat een dergelijke oorlog over een zéér lange termijn gevochten gaat moeten worden. Zie ook de Britten, die het laatste jaar meerdere keren hebben gepubliceerd dat ze nog minimaal een decennium in Afghanistan aanwezig moeten zijn. Een andere optie is dat je er als troepenmacht voor kiest om het land als bijna-anarchie achter te laten. Maar ook dit zouden politici niet aan de bevolking kunnen verkopen. (Denk hierbij ook aan Vietnam)

De vraag is IMO daarom niet alleen wat de uiteindelijk trigger zal zijn (zoals je het zelf noemt), maar ook wie als eerste actie zal ondernemen. Iran zelf zal niet al te duidelijk provoceren. Ja ze maken bedreigingen, maar wanneer de ambassadeurs of andere politici van Iran hiermee geconfronteerd worden door de westerse media/journalisten dan draaien ze er plots heel schijnheilig omheen(herinner me een interview op NL1 met de Iraanse ambassadeur in Nederland die een heel l*l-verhaal aan het ophouden was over dat de centrifuges nodig waren om isotopen te maken voor de behandeling van kanker)
    Ik denk daarom dat als het op relatief korte termijn (<2 jaar) verkeerd gaat, dat dit komt doordat Israël. Israël heeft in het verleden al aangetoond dat ze niet bang zijn om "offensieve defensieve" acties te ondernemen. Zo hebben ze enkele jaren geleden nog in`t geheim een (kleine) centrifuge in Syrië opgeblazen. (Met steun van de V.S. en Turkije, dankuwel Wikileaks :thumbs:)

Het zijn interessante tijden in`t Midden-Oosten. Ik denk dat al het gezeik daar binnen 20 jaar vaste stof is voor veel studenten. Het is namelijk zelden in een gebied zo`n grote mengelmoes van geld, religie, internationale belangen, geweld, corruptie en mensen die gewoon het beste voor hebben voor de lokale bevolking.

Laatst bewerkt: 24 feb 2012
  14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik snap de trend sinds jaren niet dat we ons steeds meer zijn gaan afsluiten voor Iran. Ze hebben niks verkeerd gedaan, alleen een beetje andere opvattingen geuit waaronder het niet tolereren van inbreuk op hun soevereiniteit, en verder is er eigenlijk sinds de revolutie daar veel goed gegaan in Iran (vrouwenrechten/onderwijs etc). Waarom zijn wij ons hier vijandig tegen op gaan stellen?

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is dat niet altijd? Totdat ze zelf in een dergelijke situatie komen...

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Moest meteen denken aan Jan Smit:

[yt]Q9WD1cA_GBI[/yt]

11:45, die gast heeft echt gewoon geen muzikaal talent. Zo lang al muzikant, en nog steeds kan die gast niks. :lol: Maarja, gelukkig zitten er ook wel wat leuke dingen tussen.

17. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Op deze pagina`s staan al veel oorzaken tot frictie gemeld. Misschien niet de beste Wikipedia pagina ooit gemaakt, maar in grote lijnen klopt het.

Verder kan je je afvragen in hoeverre een land 'niks verkeerd doet' wanneer het VN-waarnemers tegenhoud (voornaamste bron van vijandigheid), dreigt met afsluiten van internationale wateren (recent erg belangrijk) en dreigt met het stopzetten van olieleveringen (zal niet hard op gezegd worden, maar zorgt uiteraard ook voor veel vijandigheid). Daarnaast zijn er nog de kleinere dingen, zoals de President die beweert dat 9/11 een inside job was (vinden ze niet leuk daar in de V.S.), de mensenrechten schendingen (doodstraf voor homo`s bijvoorbeeld) en het random gevangennemen van diplomaten en touristen op verdenking van spionage.

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Met dank aan Andy McNab - Nul Uur. Fokking vet boek, maar in de eerste paar bladzijden lees je het een en ander over deze actie. De rest gaat over iets heel anders, maar dit incident dient als Proloog en daar lees je het nodige over die actie en hoe die in zijn werk ging.

Zelf vind ik het ook wel interessante tijden in bijvoorbeeld het Midden Oosten. Vanuit een meer religieus perspectief wacht ik rustig af. Ik ga er verder ook niet op in, daar is het Godsdienst topic voor.

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Dikgedrukt zijn tegenreacties op Westerse maatregelen. De rest is in onze ogen raar, en mensenrechtenschendingen zijn ook volgens onze standaarden. Ik praat het allemaal allerminst goed, maar je komt imo een stuk verder op basis van goede relaties dan door een koude oorlog te creëren. Ook het random gevangennemen van mensen is een resultaat van jarenlang (decennialang?) gecreëerd wantrouwen tussen Iran en de buitenwereld.

Laat me duidelijk zijn, ik verfoei religieuze invloed waar dan ook, dus ook Iran met hun ayatolla, en ik heb natuurlijk ook mijn bedenkingen bij de rest vand e gang van zaken, maar ik vind wel dat er al jaren structureel verkeerd beleid wordt gevoerd mbt Iran.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Eens met Jingga en zit absoluut niet te wachten op weer een missie in het midden-oosten waarvan we al bijna met zekerheid kunnen zeggen dat het meer ellende als vreugd oplevert.

Maar waar zijn ze in Iran nou mee bezig? Het lijkt wel alsof ze bezig zijn met het uitlokken van een oorlog. Een betere relatie moet van 2 kanten komen en Iran profiteert er toch ook van als er stabiliteit ontstaat tussen Iran en de Westerse wereld. Daarnaast is een groot gedeelte van Iraanse burgerbevolking eigenlijk heel normaal. Ik denk niet dat stoere maatregelen zoals een verhoging van de productie van uranium zal bijdragen aan de populariteit van Ahmadinejad. Integendeel zelfs.

Deel Deze Pagina