Mjah, flash wordt met HTML5 steeds minder relevant, en het customizen van een telefoon houdt ook in dat je nooit je perfecte homescreen(s) zult vinden, je blijft er namelijk mee prutsen. En nog steeds, ik weet echt niet hoe, maar ik heb nog nooit een telefoon zo vloeiend zien werken als een iPhone. Ook telefoons met veel betere specs leggen het op dat gebied af..
Maargoed, dat is misschien juist wel mijn "probleem" met android: Je kunt er te veel mee. Hetgeen voor sommige mensen juist helemaal de bomdiggybombom is (tweaken totdat je omvalt), maar ik wil gewoon dat mijn telefoon werkt.. Ik hoef geen ingericht homescreen, ik hoef mijn foon niet te kunnen overklokken of te kunnen rooten, noem maar op. Al die superfancy widgets zien er te gek uit maar maken je telefoon ook weer zo traag als koeiekeutels. Een hippe bewegende achtergrond is te gek, maar je accu is ook meteen met een uur of 5 leeg.
Ook irritant vind ik dat je van je fabrikant afhankelijk bent voor updates. Is er een nieuwe versie van Android uit, moet je eerst nog maar eens afwachten of je hem uberhaupt krijgt, en zo ja, of je hem ook daadwerkelijk hebt voordat je abonnement is afgelopen.
Klinkt allemaal ernstiger als het is hoor, ik zou me zo weer 2 jaar redden met een Android phone, maar ga nu eens een keer voor IOS. Wellicht kom ik na 2 jaar met ontwenningsverschijnselen terug bij Android, maar dat zien we dan wel weer
Klik om te vergroten...