1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

  1. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Dan doe ik ook mee, kunnen we al die n00bs met hun mark 2's uitlachen :cool:
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Doen.....een huwelijksreis op Terschelling heeft ook zijn charme :+:cool:
     
  3. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik haal de mark III ook hoor, omdat ik de 5DII met weinig verlies kan verkopen :D
     
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    De specs zijn gelekt (nog niet bevestigd uiteraard)

    Ik ben benieuwd!
     
  5. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Same here!
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Netjes. Beetje zoals de D800 dus, afgezien mp...
     
  7. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas geen upgrade in video-mogelijkheden. Al is het een verbeterde chip, dus als er helemaal geen anti-alliasing is ben ik tevree!
     
  8. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Verwacht alvast niet teveel van heel het ISO gebeuren!

    Op de onderstaande link staan wat test shots. De ruis is gewoon niet sterk verminderd vergeleken met de 5DII. Ik wed dat de 5DII dezelfde platen kan leveren op deze ISO waarden. De plaatjes zijn wat klein om er echt over te oordelen, maar toch vind ik dit zeker niet schokkend goed.
    http://blog.jeffascough.com/photographers/2012/03/canon-eos-5d-mark-iii-review.html

    De 5DIII loopt de 1DX toch aardig in de weg denk ik? Er zijn weinig dingen die beter zijn aan de 1DX als ik de specs bekijk.

    Wel chill dat de 5DIII Compact flash én SD kaarten slikt. Zwaar chill als je opdrachten moet doen lijkt me. Compact flash voor al jou persoonlijke RAW bestanden. SD met alle JPEGS die je zo even kan uitwisselen.

    Edit: Iets te vroeg gereageerd. Dit ziet er qua ISO al beter uit:
    http://www.dpreview.com/galleries/r...m=canon-eos-5d-mark-iii-low-light-iso-samples
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2012
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach al het nieuwere in die prijsklasse zal betere prestaties leveren. Dat is toch eigenlijk ook wel logisch? De techniek is weer een stukje verder :)
     
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou ja hij is er toch behoorlijk op vooruit gegaan!
    Naast dat je nu ook een audio uit hebt voor koptelefoons heb je nu ook de mogelijkheid om je codec in te stellen voor betere compressie die rond de (variabele bitrate) 685MB/min kan liggen wat dus +/- 3x meer is dan wat nu de 5D kan wat dus ook meer detail geeft en makkelijker edit dan de huidige H.264.
    Ook gaan de geruchten over dat dit true 1080p is in plaats van de upscaled 1080p dat het nu is (huidige HDSLR generatie gebruikt in 1080p mode maar maximaal 702 lijnen op de verticale as terwijl er dat dus 1080 horen te zijn bij true 1080p)
    Ook is de nieuwe chip beter in noise control wat nog meer mogelijkheden geeft op lichtgevoeligheid, dynamisch bereik wordt daar ook op uitgebreid plus waarschijnlijk kan deze makkelijk gehackt worden zodat hier nog extra functies voor vrij komen.
    En voor iedereen die wel een keer multicam schiet op een evenement is er nu eindelijk timecode (!!!) dat maakt het enorm interessant om dus ook camera regristraties op deze dingen te doen, ook omdat je nu niet gebonden zit aan 14 min opname tijd.
    Jammer dat hij geen uncompressed signaal kan uitsturen via de HDMI maar de andere functies maken het zeker goed voor dit beest.
    Ik ben benieuwd naar de NL prijs!

    Edit: jammer, de $ is gelijk weer om gezet naar €... 3500,- vind ik toch echt te veel voor een body dus dat wordt hem niet.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2012
  11. JeePee

    JeePee Guest

    De D800 is 2900,-. Wel een flink verschil dan.
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2012
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatste is vet!

     
  14. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Er zit toch ook een 60FPS film mode op? Dat je slowmotion filmpjes direct uit je camera kan halen. Dat lijkt me voor de filmfanaat wel een leuke optie.

    Ik denk dat de camera leuk is voor de mensen die regelmatig filmen. Maar dat je als fotograaf zijnde net zo goed een 5DII kan kopen. Tenzij je echt de 1 a 2 ISO stops nodig zal hebben. Ze beloven 2 helen stops..

     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Die 60fps is alleen op 720p. En kan op de 60d/7d ook al.
     
  16. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke cool, dat wist ik niet.
     
  17. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Scarluuk voor de goede uitleg. Heb nog geen tijd gehad om het allemaal goed te bestuderen. Ik hoopte op 60p in 1080, dat zou echt heerlijk zijn geweest. Maar ik denk dat dat nog een beetje toekomstmuziek is.
     
  18. Remco

    Remco Guest

    Nog maar een keer proberen. Bonnie, je had al gezegd dat ze op Flickr stonden, maar heb je helemaal geen grappige, rare foto's?
     
  19. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Gister eens even geprobeerd een zelfportret te maken. Dat was nog knap lastig:emo: Deze twee vond ik wel enigzins redelijk

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Laatste is tof! Alleen weinig emotie. Maar dat is ook het extreem lastige aan een zelfportret. Eerste vind ik wat donker though.
     

Deel Deze Pagina