[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik kwam een beetje uit tussen de 4 en 5 sterren, maar een soort bonuspuntje voor de serie als geheel. ;)

Ik vind Eragon/Saphira/Glaedr ook het leukste, maar ik vind die veldslagen met Roran etc, ook heel leuk om te lezen. Het is in dit boek wel dat er veel meer hoofdpersonen zijn zeg maar en er is heel veel afwisseling maar ik vind het niet storend ofzo.

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft een van jullie GR aan Facebook gekoppeld? Ik heb het namelijk een tijdje terug wel gedaan, maar lang niet alle boeken die ik heb gelezen komen dan ook daadwerkelijk op GR. Zo zijn bijvoorbeeld de eerste 3 delen van Erfgoed er wel op gekomen, maar nu het laatste deel weer niet. Herkenbaar? :mad:

3. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ben het net gaan gebruiken dus weet niet hoe of wat precies, maar hebben ieder geval zelf instellingen ingesteld dat boeken gepubliceerd worden waneer ik een boek add, gerate heb en mijn reading status update.

Als die het niet automatisch doet moet je zelf boeken toevoegen, kost je een seconde.

Goodreads > Edit Profile > Apps (kan je ook instelling veranderen > To add all your books to your timeline, please go to the add books page.

Dat zou het dan op zijn minst op moeten lossen en even kijken of je automatisch updates instellen goed heb.

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen ingesteld dat mijn gelezen boeken worden geupdate, maar ik had al bij die instellingen gekeken. Straks nog maar even checken dan, is wel vaag. ;)

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    @ Dulle: Waarom heb je niet meer geschreven in je review over De Ark? Man, die scene op dat olieplatform. _O_

Een minpuntje, word voor mij denk ik ook een 4*, is dat alles wel erg makkelijk en snel opgelost word.

Btw: Heb even nagevraagd over die scene met een 737 in het boek. Volgens mijn vader is dat deels gebasseerd op twee waargebeurde soortgelijke gebeurtenissen.

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Omdat een review geen samenvatting van het plot hoort te zijn.

Ik hoop btw niet dat het hierboven over Erfenis gaat? Ik durf bijna niet meer op GR en in dit topic te komen uit angst dat het daar over gaat. :+

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    True, maar ben je bang dat je dan zo'n slechte review schrijft? Je hoeft ook helemaal niks te verraden ofzo. :confused:

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nee, ik vind dat gewoon onzin. Ik vertel of ik het een goed boek vond en waarom. Als je wilt weten waar het over gaat lees je maar de achterflap, daar zijn reviews niet voor. (ik weet dat veel mensen wel iets over het plot vertellen, maar dat doe ik zelf dus niet)

Ik ben zelf vreselijk panisch over spoilers, daarom wil ik hier ook niks van Erfenis lezen, zelfs geen vage mening, vóórdat ik het zelf heb uitgelezen. Daarom houd ik zelf mijn reviews ook zo ver mogelijk van de kleinste dingen die ook maar iets kunnen spoilen.
    Tenminste, dat probeer ik.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Duidelijk. Ik kan het ook wel begrijpen. Ik schrijf geen reviews, ook om meerdere redenen. Een ik wil ook niet teveel verraden dat ik een van jullie of iemand anders over me heen krijg. Twee omdat ik simpelweg veel teveel boeken heb gelezen en nog moet toevoegen.

Ik ben in veel opzichten perfectionistisch ingesteld in mijn eigen leven en in sommige dingen doe ik dat ook op het web.

Mijn reviews was ik sowieso al niet zo tevreden over, vandaar dat ik het nu laat bij alleen sterren. Als iemand er naar vraagt geef ik wel antwoord.

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Eragon liefhebbers opgelet!!!
    Klik

Even goed kijken. Zou mooi staan aan de wand of niet? ;)

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, daar hebben ze spoilers voor uitgevonden toch? Die kun je trouwens ook in je review op GR plaatsen, maar niemand schrijft hier toch reviews. :+
    Ik hou er ook niet zo van om ze te lezen voordat ik zelf het boek uit heb, maar ik vind die teksten op de achterflap ook vaak zo tergend. Dat spoilde voor mij echt de hele Hongerspelen serie.

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Dan moet je maar niet aan de serie van George R.R. Martin beginnen. Die achterflappen verklappen ook een hoop, zeker na deel I.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    De Ark:
    Goed boek, maar hoofdpersonen lijken overal wel heel makkelijk en ongeschonden weg te komen. Als je leest hoe bad guys soms aan hun eind komen. Verhaal is aantrekkelijk omdat het een lekkere snelle schrijfstijl heeft. Actie is goed, evenals de beschrijving van een paar echte toplocaties. Vooral dat bedrijf wat zijn eigen 11 KM lange oval circuit heeft. Gewoon geweldig hoe Boyd Morrison die actie beschrijft. Lekker crossen met zo'n enorme 7 meter hoge kiepwagen en dat van minuut tot minuut beschreven. Geweldig!

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat die serie van Game of Thrones? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, wat is leuker? De boekenserie of de tvserie?

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Beide in zeker zin. Wat ik er van gelezen heb is het bij de boeken wel constand je kop erbij houden. Heel veel namen en dingen die gebeuren. Serie is ook meesterlijk en die heeft net als in de boeken allerlei plotwendingen en dingen die je totaal niet ziet aankomen. Hate it or love it situaties met bepaalde personages, alles zit er in. HBO heeft het keurig vertaald naar het witte doek, maar de boeken zijn ook prima te lezen. Boeken worden in hoofdstukken gedeelt waar een personage de naam van het hoofdstuk is. Op die manier lees je de boeken en de serie.

Heel erg lange serie. Minimaal iets van 725 pagina's per boek ofzo. 8)

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, het klinkt niet echt heel boeiend. Ik ga wel voor de tvserie. :+

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ach, misschien kan het ook beter uitgelegd worden door iemand die de serie al gelezen heeft.

18. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Net klaar met boek vier. Klopt wel wat je zegt hoor. Erg veel namen, plekken, gebeurtenissen etc om te onthouden. De boeken lezen verder erg gemakkelijk weg. Geen moeilijke lectuur, maar je dient wel degelijk je koppie erbij te houden om enigszins te begrijpen hoe of wat. Ik zou zeggen probeer de serie en dan kun je als je er hooked aan bent altijd nog met boek twee beginnen.

Nog goede tips voor boeken? Ben even klaar met Game of Thrones. Wacht wel met Dance of Dragons kopen tot de zomervakantie ofzo. Ben nu Lord of the Flies aan het lezen maar daar vlieg je in twee avonden doorheen. Heb een zeer diverse en brede smaak dus ben slechts op zoek naar kwaliteit.

19. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Stad der blinden en stad der zienden, beide van Saramago. Originele verhalen en op een hele leuke manier geschreven/vertaald.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Lekkere thrillers die lekker weglezen:

De Ark van Boyd Morrison
    Nul Uur van Andy McNab (Over o.a. vrouwenhandel)
    Boek der Doden en Boek der Zielen, in die volgorde, van Glenn Cooper.
    De Tiende Kamer van Glenn Cooper, maar die heb ik nog niet gelezen. De eerste twee die ik noemde zijn echt zeer de moeite waard en ik vond het geweldig om ze te lezen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina