Ik heb goed over het ontwerp van de stickers en lay-out nagedacht.
Ik heb gekeken naar de livery's van de XBWf clubleden op hun vorige cupauto's en ingeschat hoeveel layers zij hebben gebruikt.
De meesten hadden tot nu toe op de dakzijde niet zoveel layers gebruikt. Vandaar de 2e extra grote XBWf DTM cup series sticker op het dak.
Mochten er foto's of filmpjes op het internet worden gezet dan is het extra grote "XBWf cup series" logo op het dak duidelijker zichtbaar ter promo.
Mijn plan was om per cup een unieke cup logo te maken in dit geval het DTM cup serie logo.
Verder had ik (mogelijk verkeerd) begrepen dat ik alleen de verplichte stickers van de DTM organisatie moest maken en niet de complete Audi, Mercedes en Opel race team livery's.
Ik wordt nu een beetje verrast dat Denvan nu kennelijk een replica van de officiele Audi -team livery wil maken/gebruiken/hebben.
Immers tot nu toe heeft iedereen een eigen fantasy-livery gemaakt onder de verplichte cup stickers/logo's.
En ik had de "work in progress" uitvoering op de DTM A4 in de clubgarage
gezet en daar geen advies/uitdrukkelijke wens op gekregen om het dak vrij te houden.
Als ik naar de door Denvan getoonde Audi foto kijk dan heb je voor een replica van de resterende Audi teamlogo's zeker geen 350 layers nodig op het dak.
Wil iemand toch een groot Opel of Mercedes of Audi logo op het dak dan plak je toch een grote vierkante vinyl layer op het dak en daarover het merklogo's van Opel/Mercedes/Audi, is de simpelste oplossing dan hoef ik niet nog een keer extra werk te doen.
Maar mocht iemand aantoonbaar echt layers tekort komen op het dak dan ben ik bereid het grote "XBWf cupseries" logo weg te halen uit de layer groep.
Laatst bewerkt: 8 mrt 2012