1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Playstation Store [Deel 2]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door WinterBase, 4 mrt 2012.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654


    [​IMG]

    [​IMG]

    Developer
    Sony Computer Entertainment
    ~
    Type
    Online Market
    ~
    Release
    November 2006 voor
    [​IMG]
    Oktober 2008 voor
    [​IMG]
    Februari 2012 voor
    [​IMG]


    [​IMG]

    De PlayStation Store (PS Store) is een virtuele markt voor gebruikers van de PlayStation 3, PlayStation Portable en de PlayStation Vita. In de store wordt een variatie van downloadbare inhoud aangeboden zoals volledige games, avatars, demo's, add-ons/uitbreidingen, trailers en nog veel meer. Om gebruik te maken van de PlayStation Store dien je eerst een PlayStation Network-account aan te maken. Als je alleen wilt rond kijken in de PlayStation Store, dan is het opgeven van de leeftijd en taal voldoende.

    De PlayStation Store wordt elke dinsdag in de Verenigde Staten, en op Woensdag in de PAL-regio voorzien van nieuwe content. Voorheen werd de PAL-regio op donderdag geupdate, maar dit is door Sony verschoven naar de woensdag om er voor te zorgen dat PSP-releases eerder in de Store te koop zijn dan op UMD. De releases op UMD zijn/waren vaak op donderdag.

    De PlayStation Store was in 2011 lange tijd niet beschikbaar vanwege het uitvallen van het PlayStation Network in april 2011. Vanaf 2 juni 2011 was de Store weer beschikbaar en werd gebruikers een compensatie in de vorm van een aantal (downloadable) games aangeboden.
    [​IMG]

    [​IMG]

    De PlayStation Store is beschikbaar voor de PlayStation 3, PlayStation Portable en de PlayStation Vita.

    [​IMG]

    De applicatie is op ieder PlayStation-device (met actieve internetverbinding) op te starten door op het XMB (XrossMediaBar) het PlayStation Store icoontje aan te klikken. Vervolgens zal de Store openen.​


    [​IMG]

    [​IMG]

    Hieronder staat een lijstje met content die te vinden is in de PlayStation Store. Het is mogelijk dat bepaalde content in de PlayStation 3 Store niet te vinden is in de Store op de PlayStation Vita en vice versa.

    [​IMG]

    Foto's:
    • Gratis of betaalde SD of HD XMB thema's; wallpapers en avatars.
    Muziek:
    • Gratis muziekstukken die in PS3 spellen zitten als, WAV of MP3 (alleen in Noord Amerika en Europa).
    Video's:
    • Films in SD en HD kwaliteit te koop of te huur (Noord Amerika, Japan, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Australië, Italië)
    • TV shows in SD en HD TV kwaliteit te koop of te huur (alleen in Noord Amerika en Japan)
    • Gratis SD of HD kwaliteit trailers voor opkomende releases
    • Gratis SD of HD kwaliteit game video's (trailers, behind the scenes, interviews, commercials, etc.)
    • Gratis SD of HD kwaliteit muziekvideo's van Sony Music artiesten (alleen in Australië en Hong Kong)
    Games:
    • Gratis PlayStation Portable demo's
    • Gratis PlayStation 3 demo's
    • Gratis of betaalde PlayStation Portable games
    • Gratis of betaalde PlayStation 3 games
    • Gratis of betaalde add-ons, downloadable content, patches, etc.
    • Gratis PlayStation 3 beta software
    • Gratis of betaalde PlayStation One games voor de PSP en PS3
    • Gratis of betaalde minis
    Anders:
    • Gratis PlayStation 3 software
    • FirstPlay (Europa)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sinds 29 juni 2010 is PlayStation Plus door Sony in het leven geroepen. PlayStation Plus is een abonnementendienst waarmee je premium en exclusieve features ontvangt die ‘gewone’ leden niet ontvangen. PlayStation Plus kost €49,99 voor een eenjarig lidmaatschap en €14,99 voor een lidmaatschap van 90 dagen.

    [​IMG]

    Games: krijg jaarlijks allerlei PlayStation Network-games, minis en PS one-klassiekers plus premium avatars en dynamische thema's ter waarde van ten minste €200 in handen. Bovendien kun je van exclusieve kortingen in de PlayStation Store profiteren en als eerste demo's en bètaversies uitproberen. De content in de PlayStation Store wordt elke maand geüpdatet, dus er is altijd wel iets nieuws om je mee te vermaken.

    Volledige game uitproberen: probeer enkele PlayStation®Network-games en releases op Blu-ray Disc een uur lang uit voordat je deze aanschaft.

    Automatisch downloaden: ontvang de nieuwste systeemsoftware voor je PS3, alle updates voor je games en zelfs enkele demo's automatisch

    Online Saven: bewaar tot 1000 save files met 150MB aan opslag op het PlayStation Netwerk en open deze op andere PlayStation 3 consoles.

    Voor meer informatie over PlayStation Plus: Klik voor de website.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Als je aankopen wilt doen in de PlayStation Store dan kun je gebruik maken van zogenaamde PlayStation Network Cards of een creditcard.

    De PlayStation Network Cards zijn verkrijgbaar in varianten van 20 en 50 euro. De kaarten zijn te koop in vrijwel elke elektronicawinkel of speelgoedzaak maar zijn ook online te koop. Bij gebruik van die laatste optie zul je de krascode hoogstwaarschijnlijk per mail toegestuurd krijgen waarna je deze in de Store kunt invoeren. Het bedrag zal dan aan je account worden toegevoegd.

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2012
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Looking good :thumbs:

    Heb eigenlijk sinds ik geen Plus meer ben geen seconde meer omgekeken naar wat er in de Store is gekomen. :+ Wel is een paar dagen geleden Killzone 3 MP gratis geworden, dus misschien die maar eens binnentrekken.

    Oh, je vergeet trouwens de Vita bij releasedates. :+
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Thanks. Zal 't nog even aanpassen als ik een mooi Vita icoon heb gevonden :+

    Heb zelf geen Plus abbo, ook nooit gehad. Ik download behalve demo's eigenlijk niks uit de Store dus de kosten van zo'n dienst haal ik er toch niet uit.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zo iets? :p
    [​IMG]
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Thanks Dulle! :cool:
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Goed bezig :thumbs:
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zat net voor het eerst in tijden weer eens op de PS Blog (al hopende dat Motorstorm RC ook voor EU mensen gratis zou zijn :'-(), kom ik dit tegen:
    Damnit, nu wil ik ook weer Plus. :+ Wie weet wat ik al die tijd heb gemist, maar dit is toch wel weer aantrekkelijk. Games als Trine 2 en Sly? Pff, dat kreeg je in mijn tijd niet. :p
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Sly heb ik al. Maar kan het spel iedereen aanraden. Zeker voor de trophy hunters O-).

    Ik heb een paar dagen terug RE 1, 2 en 3 gratis gedownload via PS+.

    Resident Evil 4 heb ik ook al op mijn PS3 staan.

    Al bij al toch wel een mooie RE collectie. Alleen jammer dat de graphics van RE1 zo bagger zijn. Had liefst de Gamecube remake in de PS Store gezien.

    Mijn PS+ loopt over een aantal maanden af. Was er eerst vrij sceptisch over. Maar denk er toch over na om te gaan verlengen. Wants soms hebben ze toch wel aantrekkelijke aanbiedingen of gratis games.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2012
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat heeft het ook, té veel mooie aanbiedingen eigenlijk. :+ De reden dat ik het heb laten verlopen is dat ik uiteindelijk maar 5% van de gratis games speelde, hoe leuk ze misschien ook zijn. Het werd een overload aan games en ik hield het niet meer bij. Dan is het geldverspilling.

    Maar Sly had ik wel graag gehad. :p
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik kan gewoon niks vinden in de store...trouwens sinds het nieuwe dashboard hetzelfde probleem op de 360

    vroeger was het vaste prik om na het gamen met een kameraad stapels trailers te kijken maar ik neem de moeite al niet meer

    dus als mensen hier nog goede tips hebben :+
     
  11. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    De oude PS Store vond ik echt bagger. Kon nooit wat vinden. Nu ziet het er wel wat overzichtelijker uit. Maar het kan beter.

    Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe PSN game: Journey (van de makers van Flower) ? Iedereen is er laaiend enthousiast over.



    PS+ leden konden het spel gisteren al kopen. Normale leden moeten nog 5 dagen wachten.

    Ik denk dat ik morgen maar eens een PSN kaartje ga halen.

    _O_
     
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Wat kost die nou?
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Journey™ (Volledig spel) €12,99

    Heb hem eergisteren gekocht en hij bevalt mij zeer goed. (Net als Flower.)
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Het ziet er tof uit. Ik moet maar eens zo'n PSN kaartje kopen :p
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Zag zo een twee drie geen topics voor op de PS3, dus dan maar hier.

    SONIC GENERATIONS DLC PACK:

    GT68-R9NM-NCKC

    DQGE-HTNT-H5LJ

    F47J-GPNQ-APJQ

    UFC 3 ULTIMATE FIGHTS KNOCKOUT PACK:

    F22G-HJNN-HT3P

    AA7G-MKNF-622T

    R8TD-68NC-MT8F

    KINGDOMS OF AMALUR DESTINIES CHOICE PACK:

    4LEG-LFNT-HTAG

    P48J-BBNG-8QQF

    7ERC-FMN6-5AFT

    xoxo Arti
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat PSP price drops:
     
  19. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    http://blog.eu.playstation.com/2012/06/12/ps-vita-sale-coming-to-playstation-store/
     
  20. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    http://blog.eu.playstation.com/2012/06/19/ps-vita-sale-on-playstation-store-continues/

    Als je voor Inside PS vita nieuwsbrief ingeschreven staat krijg je een voucher waar je unit 13 zelfs voor 19,95 kunt kopen.

    Zitten weer leuke deals tussen!
     

Deel Deze Pagina