1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

  1. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb die lens ook op mijn Nikon D7000. Ik vind het een goede lens. Krijg er toch scherpe plaatjes uit. Ook al wil ik binnen 2 maanden toch upgraden. Wil een pro lens. Weet alleen niet welke. Moet geen hoog bereik zijn. Maar moet wel goed zijn voor portret, straatfotografie, auto's en op party/clubs.

    Daarnaast nog een goed statief! Dat toch goed gewicht aankan. Nikon D7000 met batterij grip weegt toch beetje!
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Geen groot bereik? Maar je wil wel voor al die doeleinden een lens hebben? Dan krijg je automatisch een groter bereik. Puur omdat je er portret mee wil maken.
     
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    BODY
    • Canon EOS 60D
    LENZEN
    • Sigma 17-70mm f2.8-f4 DC HSM OS Macro
    • Sigma 150mm f2.8 APO EX Macro
    • Canon 50mm f1.8
    • Supra Magenta AM 28mm f2.8
    FILTERS
    • N.N.B.
    FLITSER
    • Canon Speedlite 430ex II
    STATIEF
    • Hama traveller compact pro
    TAS
    • Tamrac 3385 Speed Pack 85

    Even update van mijn gear

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2012
  4. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.584
    Wat raden jullie aan? Euro's besparen en online een nieuwe lens kopen of is het handiger ivm garantie om een lokale winkel te bezoeken?

    Ik zat namelijk te kijken naar de lens die ik wil, maar hij is overal 50 euro duurder en das wel een erg groot verschil :/
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Gewoon online. Garantie loopt toch via de fabrikant zelf. Bij welke winkel ga je bestellen? Welke lens ook ^^
     
  6. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.584
  7. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
  8. Remco

    Remco Guest

  9. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Nikon Lenzen binnenkort weer wel als alle winkels weer voldoende bevoorraad zijn en Nikon alle rampspoed van verleden jaar weer achter zich heeft.
    Feit blijft dat veel prijzen flink omhoog zijn gegaan na de overstromingen in de fabrieken in thailand en de voorraden grotendeels op waren, En nu de productie weer op normaal nivo is zullen de prijzen langzaam aan weer normaliseren. (Ook al heeft inflatie (het verschil tussen yen en euro) er ook een kleine rol in.)

    De 50mm is echter niet in prijs verhoogt dus op minder dan 175,- hoef je niet te wachten.
    Al raad ik voor algemeen gebruik de 35mm f1.8 aan, Als je deze 50mm voor een specifiek doel wilt (Portret ofzo.) Dan heb ik niets gezegt. (Twijvel er zelf ook nog over om de 50 erbij te nemen, de 35 heb ik al en ben ik zeer tevreden over.)
     
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Lenzen worden nog steeds amper goedkoper hoor.
    Canon is even hard getroffen door de ramp als Nikon waardoor alles minder op voorraad was maar de prijzen zijn bijna nooit omhoog of omlaag gegaan.
    Lenzen zijn gewoon heel erg waardevast, en er kan wel een kleine schommeling zijn, maar je moet er niet van uit gaan dat dit een grote drop is.

    Nieuwe spulletjes, thank god voor aanbieding week bij saturn en personeelskorting die gecombineerd kon worden :+
    Lowepro flipside 400 AW (volgens mij heb jij deze toch ook Remco?)
    [​IMG]
    En nieuwe statief kop
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  11. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    voor de fotografie die ik noem moet je niet bepaald een groot bereik hebben. deze zijn gemakkelijk met mijn 17-70mm die ik nu heb te schieten. voor mij is vooral als ik upgrade de kwalitteit van de foto's belangrijk. de ene raar mij 17-50mm aan en de andere 24-70mm van nikon de pro lenzen. Maar 24-70 schijnt voor party fotos minder goed te zijn. Ik ben er nog niet uit. Heb ook nog tijd.
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    17-70 is opzich een best groot bereik. Portret wil je normaal eigenlijk schieten met een lens langer dan 70mm. Voor partypics wil je denk ik meer richting groothoek. Dus dan is het maar afwegingen maken.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Ik snap dat sowieso niet. "Ik wil een nieuwe lens, maar ik weet niet welke" ... Waarom wil je dan een nieuwe? Je haalt toch pas een nieuwe lens als je een tekortkoming merkt met je huidige apparatuur?
    Ik zit eerst een half jaar te geilen op een bepaalde lens en zit me met de huidige te ergeren dat ik niet alles er mee kan wat ik er mee wil. Dan ben je toe aan een nieuwe imo.
     
  14. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Ja, ik bied 20 euro voor die oude! :+

    Van Nikon? Dat is een van de beste voor die tak van fotografie! Spreek je uit ervaring, of heb je het op een forum gelezen?
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Op welke mm's schiet jij je partypics? Want dan weet hij genoeg.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    14-24 f2.8 denk?

    24-70 wordt mijn volgende trouwens. Voor dat we weer op vakantie gaan heb ik die.
     
  17. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    mee eens, zo ben ik al een tijdje aan het kijken naar een goede macro, maar blijf twijfelen tussen de 105mm 2.8 of een 300mm f4 (die twee keer zo duur is, maar wel meer mogelijheden heeft)
    Dit mis ik echt in mijn zeer beperkte maar afdoende vaste brandpunts colectie-tje....
     
  18. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    14-24 kan, is lekker groothoek. Maar ik schiet ook vaak op 35-55 mm. Maar ook een telelens wordt gebruikt..

    Maar 24-70 is voor peopleshots een erg fijne lens. Wijder geeft rare vertekeningen, en langer is niet nodig. Toevallig is de 24-70L van Nikon briljant (oa qua scherpte, echt ziek).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2012
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zat bonnie niet te poepen op zijn 24-70L die hij had gekocht (de Canon dus, die volgens mij ook een prima scherpte heeft)? :+
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Jup. Maar dat is ook echt een van de scherpste lenzen van Canon. Soms heb je wel eens een monday morning lens. Maar deze kunnen ze dan zo weer kalibreren bij Canon
     

Deel Deze Pagina