1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

  1. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    dank je voor de raad. ben ik toch wat mee. Het heeft wel geen vr ofzo. Maar ben toch van plan gauw een statief te kopen voor langere sluitertijden
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Je twijfelt tussen de 17-50 (die niet bestaat, maar je zult wel 55 bedoelen) en de 24-70 en vind als minpunt dat de 24 geen VR heeft? Check de specs van die andere nog eens goed zou ik zeggen ;)
     
  3. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Bonnie snapt het allemaal niet zo goed, haha. Nee geintje, kan net een verkeerd exemplaar zijn.

    Het was vooral bedoeld voor partyfotografie hé, ik weet niet wat je daar met een statief wilde gaan doen?

    17-50 van Tamron? Of van Nikon?
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Hij heeft het over de pro lenzen van Nikon toch?

    Als ik hem was zou ik trouwens voor de 17-55 gaan. Goedkoper, ongeveer dezelfde kwaliteit en een beter bereik voor z'n doeleinde. Je bent alleen fucked als je naar FX overstapt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2012
  6. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Nice! Vanwaar die nieuwe kop dan? Ik heb sinds een paar weken de shift tilt 804 van Manfrotto, die had jij toch ook?

    Tja tja, ik weet niet wat het precies is. Ik verwachte misschien iets te veel. Het is zeker geen slecht ding. Maar het blijkt wel dat de 50mm. F1.8 serieus gewoon een van de scherpste lenzen op de markt is. Afgestopt naar 5.6 dan wel. Het leek vaak dat niets écht scherp was met de 24-70. Hij is een beetje soft op 2.8. En tja dan ben ik wel aan het pixelhoeren. Naar mijn idee zijn de 50mm F1.8 en de Tokina 11-16 die ik eerst had zeker scherper. Al is die laatste sowieso L waardig. Het is hoe dan ook niet echt te doen om ragscherpe foto's te krijgen met een groot diafragma. Het contrast en de kleuren zijn wel goed in deze lens vind ik.

    Ik ben gewoon nooit weggeblazen bij heel de lens. Misschien verwachte ik meer. Maar al met al is het wel een zeer fijne walk around lens.

    Leip! Die schijnt toch beter te zijn dan de Canon variant? Ook duurder daar niet van. Waarom geen primes? Of wil je eerst de complete zoom setup?

    Ik ga straks echt voor primes. Voorheen gebruikte ik altijd de tokina 11-16 en 50mm. op de crop. En kon daar eigenlijk alles wel mee doen wat ik wilde.

    Mijn volgende lens gaat waarschijnlijk de 85LII worden, gelijk de leipste lens ongeveer. De 70-200II gaat voor dat zelfde bedrag over de toonbank. Dus toch eerst afwegen wat ik echt wil. Maar de 85LII is gewoon echt uniek in bokeh en scherpte diepte.

    Uiteindelijk zou ik graag +/- 3/4 echt goede primes willen.
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    85L f1.2? Dat ding is ziek! Maar ook ziek traag met focussen. 3 sec voor inf-short-inf
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Geen idee of 'ie beter is, maar slecht zal 'ie wel niet zijn :+ Deze dient dan als vervanging voor mijn 18-105. Als je ziet hoeveel scherpte dat ding mist t.o.v. de 35mm en de 10-24mm... En ik moet wel een zoomlens hebben, want autosport zal ik blijven doen. Dan kun je echt niet met primes aan komen zetten :p
    Als ik FF ga dan komt er ook nog wel een 50mm 1.4 (kost toch geen zak). Een mooie aanvulling zou dan nog een 70-200 2.8 zijn, maar daar heb ik nog totaal geen behoefte aan, maar op FF wordt alles natuurlijk een stuk korter, dus dan wellicht weer wel. Maarja, eerst maar eens doorwerken :+
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Op hoeveel mm zijn de meeste van jouw rallyshots eigenlijk genomen JP?
     
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik schiet partypics op 35mm en dat gaat prima.

    Mn 50mm 1.8 is kapot. :mad: Gelukkig wel net zondag een opdracht dus ik kan 'm vervangen voor een 1.4. :D
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    105. Maar m'n mooiste tussen de 10 en de 80.
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke! Denk dat ik vrijdag naar Emmeloord ga namelijk, als er niks tussenkomt.

    Meer tips?
     
  13. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Deze lens staat niet bekend om zijn scherpte hoor, die is wel prima maar zeker niet de beste, maar hij is eerder bekend vanwege het lichtsterke zoombereik met mooie kleuren en contrast.
    Scherpte is deze juist regelmatig op af gekraakt, zit het zelfde glaswerk in als de 24-105 alleen omdat die bij f4 begint lijkt die zelfs nog scherper!

    HDR uit de hand ofzo? heb nogal erg dubbele lijnen/ghosting aan de linkerkant!

    Die kop heb ik nooit echt heel fijn gevonden, maar nu ook zeker niet met mijn video gear, als ik een rig op mijn statief zet dan houd die kop dat gewoon niet en wiebelt als een malle dus dit was echt voor mij de reden om van deze kop af te stappen en een gedempte balkop te kopen die dus gewoon degelijk is.
    Als ik nog een keer een 3weg kop haal dan neem ik gelijk een degelijke maar vond deze erg tegen vallen, het was dat hij als kit geleverd werd met mijn poten.

    Welke poten heb jij dan er onder nu?
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen HDR, gewoon normale foto in zwart/wit bewerkt. Wel uit de hand ja, maar gewoon snelle sluitertijd dacht ik... Met 50mm f/1.8 genomen...
    Vond hem zelf wel mooi, qua compo
     
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Lol, ik keek zelf gewoon effe scheel. zie nu dat het geen dubbele lijnen zijn nee :+
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    @ Peter,
    Tips? Scoor ergens op het service terrein (hartje centrum Emmeloord) een infopakket en plan de proeven goed uit als je wilt rondkarren. De mooiste proef als toeschouwer (fototechnisch gezien wat minder helaas: industriegebied) is de Nagelerweg, en dan met name het tankstation Tank S aan de Randweg, waar ze 3 keer per proef doorheen rijden. Wel intens druk altijd en hopen dat je niet in de 3de rij toeschouwers staat. Op dezelfde proef, maar een stukje verderop ligt een jump op de Verlengde Gildenweg (daar waar de weg het water over gaat). De snelle jongens komen ongetwijfeld met 4 wielen los daar en dat kan 's avonds een mooie vonkenregen creëren bij de landing. Ohja, 's avonds! De halve rally wordt in het donker verreden, dus dat betekend flitser mee en met die intense lampenbakken de camera op standje M, want op A of S raakt 'ie helemaal van slag.
    De startnummers 1 t/m 6 zijn WRC's en die wil je niet missen. #10 is een S2000 en #31 en #101 zijn S1600's. Dat zijn de veruit tofste bakken en je foto is al 2x zo vet als je zoiets erop hebt ipv iets anders.
    Overdag spelen de proeven zich op dijkweggetjes rond Kampen zich af, en daar zijn zeker mooie omgevingsshots te maken.
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Thanks JeePee :)
     
  18. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    bedoelde idd 17-55mm. Het ontbreken vr kan bij zulke lens toch geen kwaad.
    Maar hier komt nu wel een belanrijk punt die je aan haalt. Ik ben later sowieso van plan om een FX body te nemen. Al zal dat de eerste jaren nog niet zijn. Mss tegen dan nog betere lenzen.. Maar dat zien we dan wel zeker.
     
  19. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Meneer Luuk was weer dronken zie ik?

    Ik heb gister toch leipe shots gemaakt, jezus. Ik moest fotograferen in de Escape, A'dam. Lucien Foort gaf een feestje, 'Heroes of Housemusic'. Wat een sfeer!

    Ennu:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2012
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Onderste is nice! Mooie kleuren, echte tokyo sfeer. Bovenste vind ik minder speciaal.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina