Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

  1. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Toch gaat Hoogerland nog wel een keer iets moois winnen. Mooie etappe ergens of misschien zelfs een klassement of klassieker. Gaat vast wel een keer gebeuren dat hij na een uitputtingsslag de sterkste blijkt te zijn. Poels kan over 1 of 2 jaar ook een winnaar gaan worden, heeft een goed eindschot. Westra is natuurlijk afgelopen week zo verbazingwekkend beter geweest dat niemand meer weet wat hij in zich heeft, hij zelf ook niet.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Mwah dat zie ik echt niet gebeuren. Wat heeft Hoogerland nou bewezen in hooggebergte? Men denkt dat hij kan klimmen omdat hij de bolletjestrui heeft gedragen, maar dat was nog voordat men de Alpen bereikte... Nu had hij natuurlijk in het hooggebergte amper kans door dat ongeluk, maar verder zie ik ook weinig indrukwekkends op z'n palmare. Denken dat hij een klassement gaat winnen vind ik hilarisch. En als ik moet kijken wel klassieker zou ik het ook niet weten eigenlijk.. Dat is ook helemaal niet zijn ding, dat is veel te explosief.
     
  3. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Hoogerland is geen winnaar maar dat maakt hem niet minder bazig. Die onmogelijke aanvallen van hem altijd. En dit jaar is hij toch behoorlijk lekker bezig tot nu toe.

    Hij wint nog wel een keer iets moois denk ik. Hij is Voeckler maar dan charismatisch en helaas zonder koersinzicht.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Ik snap zeker dat jullie hem baas vinden (ik ook!), en dat die onmogelijke aanvallen leuk zijn om te zien ipv dat laffe koersgedrag van Evans 4 jaar geleden, maar face it: Hoogerland is een totale nobody in het peloton. Ik heb maar even gezocht naar z'n palmares op Wikipedia en ik kan weinig indrukwekkends vinden, behalve dat hij de Ronde van Vlaanderen als junior heeft gewonnen. Of eigenlijk als je recenter kijkt: de beste prestatie van Hoogerland is dat hij vorig jaar de Tour heeft uitgereden.
    Daarnaast zou ik wel willen weten welke events op de huidige kalender zouden kunnen worden gewonnen door Hoogerland.
    Ik denk dat een verbindingsetappetjes met een paar colletjes in de Vuelta het maximaal haalbare is voor deze man.
     
  5. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Als hij nu 5e wordt in deze Tirreno en elke keer weer laat zien te groeien, waarom zou die zo'n koers ooit niet kunnen winnen dan? Al is de Tirreno denk ik nog wel wat te hoog gegrepen. Wie weet kan ie ooit nog wel wat in de Eneco Tour.
     
  6. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ja pieken naar een enecotour ofzo zal goed zijn. Maar een tourettape ofzo zie ik hem wel een keer winnen. En hij is al een keer 5e geworden in Lombardije he. Hij moet gewoon een keer een superdag hebben tijdens een klassieker.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Groei? Ik zie weinig groei.




    Anyway, morgen eerste klassieker, La Primevera.. Wat denken jullie?
    Hopelijk maken de Liqui jongens de koers lekker hard zodat Cav er af wordt gereden... En dat Sagan of Oscarito dan voor de overwinning gaat :D.
    Jammer dat Thor niet meedoet.
     
  8. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    5e in de Tirreno en in de zware etappes vooraan, had hij nog niet eerder gedaan in een WT koers. Verder lijkt hij ook rustiger, minder snel aanvallen, beter op z'n kansen wachten.

    MSR morgen tsja... Dat kan echt alle kanten op. Sagan of Freire, Boonen, Cavendish, een italiaan bijvoorbeeld Benatti. Of een aanvaller, Cancellara, Nibali, Ballan, Pozzato? (laatste 2 heb ik weinig idee van hun vorm).
    Laat ik is Sagan zeggen. Alleen is het de vraag of hij de 300km al aan kan.
     
  9. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik hoop Cancelara weer gaat beesten morgen_O_
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Het is en blijft wel een koers dat hem ligt ja.
     
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed stukje inderdaad, ik ben het er echt 100% mee eens. Ze moeten eens duidelijk laten merken wat ze willen. Al jaren is dat onduidelijk, ze hebben geen goede ronderenner, geen goede sprinter, en geen eendags-ronderenners voor bijvoorbeeld vandaag. Ze hebben genoeg renners die alles net niet kunnen en inderdaad soms een rite pakken (Freire als goed voorbeeld). Ga bijvoorbeeld naar de tour met allemaal klimmers, of ga enkel met een dagjesteam en laat Gesink thuis, of vorm je rond de nieuwe sprinter, het is al jaren nooit iets bij de Rabo, de Rabo is zeer zeker geen topploeg nieuwe stijl.

    En voor vandaag, zal wel weer een Cav worden, die laatste bergjes zijn net niet scherp genoeg, en de koers is vaak ook niet echt zo hard. Wordt gewoon een sprintertje die nog meezit in de laatste groep.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2012
  12. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou m'n geld inzetten op Cavendish. Al hoop ik op Haussler, als die meedoet.
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Vorig jaar was een geniale editie. Maar San Remo is altijd mooi door die aanvallen op de poggio en cancelara gaat wat proberen natuurlijk.
     
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien wordt het toch leuk, hoor dat Cav eraf gereden is.
     
  15. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Gerrans pakt eindelijk die grote klassiekerzege:thumbs:
    Wel jammer dat het voorjaar van Boonen waarschijnlijk naar de klote is.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Ronde van Vlaanderen is ook nog een koers die Boonen kan winnen hoor.
     
  17. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    ja ik dacht dat het Boonen was die gevallen was. blijkbaar iemand anders.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Gilbert?
     
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    ja die viel al veel eerder maar dat zag er niet erg uit. Ik bedoel die quikstep kerel in de laatste kilometer.
     
  20. Bernard

    Bernard Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Matteo Trentin. :)
     

Deel Deze Pagina