FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

1. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sorry mensen kan vanavond niet meedoen voel me niet goed

2. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik weet niet of ik het haal, heb oppas-duty bij mn dochter :D

3. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    VAste kliek heeft een PM 8)

4. arnaud unltd

arnaud unltd yay

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben meer mensen join-problemen?
    Ik kom niet in de lobby...

5. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Had ook even problemen, maar zit er nu in.

6. arnaud unltd

arnaud unltd yay

Leuk Bevonden:
    0
    Router even resetten did the trick ;)

En in de eerste ronde al over de kop, lol.

Ik tikte trouwens nog bergje aan, excuses hiervoor. Door mij verloor je nogal wat plaatsen volgens mij.
    Maar karma had me snel te pakken, dat blijkt wel weer, haha.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
  7. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denvan sorry van die bocht, echt compleet mijn fout. Was aan het bumperkleven en mijn reactietijd was niet voldoende. Nogmaals, excuus. Vervolgens bij de baan op was ik niet erg netjes waardoor Rovaro mij niet kon ontwijken, ook aan jou mijn excuses.. !

Daarna van 15de toch weer naar 11de, niet zozeer door mijn ronde tijden maar door te profiteren van andersmans fouten. Was niet mijn race :mad:

8. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik pak deze alvast:

9. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Aan Menno nogmaals mijn excuus dat ik hem aantikte. Ik ga zeker nog even de replay terugkijken wat er precies gebeurde. Ik snap dat je baalde, maar je mag wel een beetje normaler reageren.

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Klopt dit?:

13 - Mt cook
    14 - Blauw Hok
    15 - arnaud unltd

11. arnaud unltd

arnaud unltd yay

Leuk Bevonden:
    0
    Blauwhok ging eerder over de kop als mij geloof ik, in ieder geval ik zag al iemand op zn dak liggen.
    Geen idee want ik had de race verlaten...

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    nee ik was 13e, cook volgens mij 11 of 12?

13. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Aha oke. zag in ronde 2 ook al iemand liggen, maar kon niet zien wie het was. Ik had alpha wel al 13e verwerkt, maar hier weer verkeerd neer gezet. :p

14. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Geen probleem.
    Ik heb misschien een beetje geluk gehad dat ik geen topsnelheid miste. Bij het insturen had ik een klein beetje last ervan. Mijn auto was niet altijd zeker in de bochten.

Doordat ik een tikje kreeg had ik teveel snelheid en moest ik wel wat afsnijden om ongelukken te voorkomen.
    Hier pakte ik 3 plekken (Loyal, Nori, Menno). Die gaf ik later op het rechte stuk weer netjes terug.

Het gaat nog spannend worden voor plekje 3. ;)

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409

Laatst bewerkt: 15 mrt 2012
  16. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik lag 10e en had dat ook kunnen blijven maar helaas ging ik net iets te wijd in ronde zoveel in de voorlaatste chicane waardoor ik over de kop vloog. Nog wel de race uitgereden.

17. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Leuke race gehad. Nog een tijdje met Bergje kunnen sparren, maar na verloop van tijd reed hij vrij gemakkelijk bij me weg. Ook ik profiteerde verder eigenlijk alleen van andermans foutjes, waaronder die van Blauw Hok. Zag er fraai uit kerel vanaf mijn point of view. Netjes op 2 wielen en daarna over de kop. \o/ ;) Werd uiteindelijk 9e.

Maar de GVD's vlogen weer rijkelijk over de headset. Volgens mij was netjes communiceren een vereiste? Om vervolgens nog eens de nadruk te leggen op "we zullen het wel zien in de replay vriend". Beetje jammer en wat mij betreft zeer ongepast (hoe klote het wellicht ook was bij het voorval tussen Alpha en Menno). Zelfs bij het oefenen op Mugello hoorde ik dezelfde toon.... jammer. =( Zo horen we niet met elkaar om te gaan O-)

18. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was een uitputtingslag, zowel op het concentratiegebied als fysiek (kreeg een verkrampte nek zo tegen rondje 7), wel erg gaaf zo'n mini-endurance.

Uiteraard kreeg ik weer het kinderzitje achterin, waardoor mijn zicht in mijn binnenspiegel erg beperkt was, wat vooral een nadeel was in de eerste paar bochten van de race. Ik werd zoals Arnaud vermelde door hem van de baan gereden (remde je te laat ?, heb de replay nog niet gezien), en toen kwam vrolijk het hele veld voorbij :mad: , ik baalde wel, had body schade en ook lichte schade aan mijn 'wiel'ophanging ??

Aan de andere kant maakte het (afgezien van de schade) het de race wel weer interessant, want ik had aardig wat mensen om in te halen... Uiteindelijk 8ste geworden ....

19. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Als eerste klopt puntentelling niet. Zie punten Flavour en Denvan.

Mijn excuses aan iedereen dat ik flink over de headset aan het schreeuwen was. Het belang van deze race was groot voor mij met de dubbele punten en de huidige stand in het kampioenschap. Een paar posts eerder had ik ook al aangegeven wat de gevolgen kunnen zijn met dubbele punten en fouten. Helaas is het dan ook gebeurt en op dat moment zeer frustrerend.

Ik heb de replay bekeken en voor zover ik het kan beoordelen remde Alpha te laat. Ik kwam de pit uit en bleef aan de rechterkant van de baan zitten. In eerste instantie leek het erop dat Alpha gas los liet en achter me bleef zitten. Des te frustrerender de remfout. Ons contact was niet nodig geweest. Het heeft me sowieso een gevecht met Loyall gekost om plek 3 en de voor mij 10 belangrijke extra puntjes.

Alpha wat mij betreft zand erover. Wel nog één dingetje. Volgende keer als er botsing is, is het netjes om direct je plek weer terug te geven.

20. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Voor een opa doe ik het niet slecht. Wel geholpen door de vermijdbare pech van Menno. Er was inderdaad uitdrukkelijk gewaarschuwd voor de gevolgen van onnodig kontakt met onherstelbaar aerodynamische schade.
    Komt nog bij dat Menno onder normale omstandigheden bij de snelsten hoort en vaak maar een bocht nodig heeft om aan de horizon te verdwijnen.
    Voor een langzamere deelnemer heeft het dan geen nut om koste wat het kost een risicovolle inhaal aktie te maken als menno vanuit de pit op snelheid komt en de bocht begint aan te snijden.

Ik had ook licht kontakt (zonder schade) met menno omdat ik iets meer snelheid had op een recht stuk na een klein foutje van menno.
    Ik wilde hem in de bocht definitief rechts voorbij steken in snelle bocht naar rechts.
    Begon naar buiten weg te glijden omdat ik wilde versnellen en daardoor menno begon weg te duwen.
    Besloot toen op safe te spelen en wat te liften.
    Achteraf was dit denk ik het moment dat leidde naar het moment tussen alpha en menno omdat menno en ik tijd verloren met ons kleine gevechtje.
    Achteraf heeft dit mijn 3e plaats opgeleverd.

Eigenlijk snap ik niet hoe menno na zijn pitstop achter mij de pitstraat uitkwam, want hij had mij de ronde eerder al ingehaald. Edit: zag in replay dat hij ronde eerder de pit inging.
    En respect voor surrealistic die mij ruim gelegenheid gaf om eerste bocht na pit aan te snijden toen ik voor hem de pit uitkwam. Bedankt.
    Dat maakte voor mij het verschil om menno voor te blijven.

Ik zeg niet dat ik de ultieme racer ben maar soms is het beter om op safe te gaan. Komt door mijn leeftijd denk ik, safety first.

En niks mis met iemand die fanatiek is in racen, zoals menno. Maar wel eens met de opmerking dat wij ons tijdens race als gentlemen moeten gedragen om de cupraces leuk te houden.
    Ik zag dat menno later ook netjes excuses heeft aangeboden voor taalgebruik. Goed toch?
    Maar neem ook de race info en pre-race opmerkingen ter harte.

P.s. hoort er bij de totaalscore van Denvan en mij geen 3xx te staan ipv 2xx?

Nog meer twee races! Wat is deze cup snel voorbij gevlogen.
    Plaats 3 wordt nog spannend.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2012

Deel Deze Pagina