Voor een opa doe ik het niet slecht. Wel geholpen door de vermijdbare pech van Menno. Er was inderdaad uitdrukkelijk gewaarschuwd voor de gevolgen van onnodig kontakt met onherstelbaar aerodynamische schade.
Komt nog bij dat Menno onder normale omstandigheden bij de snelsten hoort en vaak maar een bocht nodig heeft om aan de horizon te verdwijnen.
Voor een langzamere deelnemer heeft het dan geen nut om koste wat het kost een risicovolle inhaal aktie te maken als menno vanuit de pit op snelheid komt en de bocht begint aan te snijden.
Ik had ook licht kontakt (zonder schade) met menno omdat ik iets meer snelheid had op een recht stuk na een klein foutje van menno.
Ik wilde hem in de bocht definitief rechts voorbij steken in snelle bocht naar rechts.
Begon naar buiten weg te glijden omdat ik wilde versnellen en daardoor menno begon weg te duwen.
Besloot toen op safe te spelen en wat te liften.
Achteraf was dit denk ik het moment dat leidde naar het moment tussen alpha en menno omdat menno en ik tijd verloren met ons kleine gevechtje.
Achteraf heeft dit mijn 3e plaats opgeleverd.
Eigenlijk snap ik niet hoe menno na zijn pitstop achter mij de pitstraat uitkwam, want hij had mij de ronde eerder al ingehaald. Edit: zag in replay dat hij ronde eerder de pit inging.
En respect voor surrealistic die mij ruim gelegenheid gaf om eerste bocht na pit aan te snijden toen ik voor hem de pit uitkwam. Bedankt.
Dat maakte voor mij het verschil om menno voor te blijven.
Ik zeg niet dat ik de ultieme racer ben maar soms is het beter om op safe te gaan. Komt door mijn leeftijd denk ik, safety first.
En niks mis met iemand die fanatiek is in racen, zoals menno. Maar wel eens met de opmerking dat wij ons tijdens race als gentlemen moeten gedragen om de cupraces leuk te houden.
Ik zag dat menno later ook netjes excuses heeft aangeboden voor taalgebruik. Goed toch?
Maar neem ook de race info en pre-race opmerkingen ter harte.
P.s. hoort er bij de totaalscore van Denvan en mij geen 3xx te staan ipv 2xx?
Nog meer twee races! Wat is deze cup snel voorbij gevlogen.
Plaats 3 wordt nog spannend.
Laatst bewerkt: 15 mrt 2012