zijn niet echt algemente artikelen over. Je zal eerst moeten weten wat je precies hebt. Je mwniscus, je pezen/banden, het bod zelf het kan echt van alles zijn. Daarnaast kan je dat gedeelte vervolgens overbelast hebben of echt beschadigd. Pas dan kan je een beetje gaan pinpointen wat de beste hersteloptie is.
Maar idd vaak kom je uit bij rust of actief herstel of een combi daarvan. Lunge (de losse variant) is een prima oefening om je pezen en banden rondom de knie wat sterker te krijgen. Leg extension heeft voornamelijk focus op je spieren (quadriceps), de machine houdt immers het gewicht al voor je in balans. Daarnaast kan je ook balansoefeningen doen op een bal etc, voorbeelden ten over.
Mijn knieen functioneren simpelweg niet goed. Sportarts + sportfysio, rust, actief herstel, andere oefeningen ik heb alles geprobeerd. Niks helpt en gevoelig zijn ze eigenlijk altijd.
conclusie: je wordt wat ouder en minder belastbaar (ben 32
ik moet de keer nog meemaken dat ik bij de sportarts/fysio terecht kom met een probleem en dat hij/zij zegt: je hebt exact dit en door 14 dagen dit te doen en dat te slikken is het over.
Het blijft voor mijn gevoel voor hun ook altijd een beetje giswerk en hun opties voor behandelen zijn zeer beperkt (rust, oefeningen en massage achtig spul)
Klik om te vergroten...