[Formule 1] Seizoen 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 8 jan 2012.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat een heerlijk zooitje de Q. :D
    Zo Kimi was even teleurstellend zeg. En ja Ferrari..
    Heerlijk die eerste races waar je totaal nog niet weet waar iedereen staat. :)

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Van McLaren werd al gezegd dat ze mogelijk sneller zijn in de kwali dan in de race, maar op deze manier de eerste startrij bezetten is natuurlijk fucking fantastisch! Mercedes voldoet tot nu toe volgens mij aan de hoge verwachtigen en ook Lotus natuurlijk, geweldig gedaan van Grosjean en Kimi die uit dat resultaat natuurlijk wel hoop mag putten. RBR was deze kwali veel minder snel dan ik had durven dromen, veel momentjes ook bij uitkomen van de bochten. Maar wat JeePee zegt, morgen zullen ze erbij zijn want bij hun was ook de verwachting dat ze zich meer hebben gericht op racepace. En Ferrari, laten we het daar maar niet over hebben. :9

3. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Je broer had zeker genoten :+.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh dat is ook nieuw. Ze zijn sneller in Q dan in de race. :+
    Maar ik begrijp wat je bedoeld. Maar andere zeggen weer dat ze juist heel goed voor de banden zijn. Maar morgen weten we meer. ;)

5. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    dit is toch gewoon epische shit:lol:

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Wat is er met Massa? Mol mist weer volledig dat ie na het laatste duel met Kimi en Koba ineens 6 plaatsen verliest

/edit: oh, hij deed zn tweede pit :+ even vergeten

Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
  7. JeePee

JeePee Guest

Het is weer begonnen hoor :D

Toffe race! En wat een laatste ronde 8) Kimi pakte nog even 3 plekken!
    Button die Hamilton gewoon weer de baas is. Ik vind het mooi! Dit jaar een titelgevecht tussen Button en Vettel denk ik. En hopen dat Lotus het tempo hoog kan houden en lekker met Mercedes daar vlak achter kan blijven zitten.

8. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Hamilton had duidelijk zijn dag niet. P3 is dan niet eens zo slecht. Button complimenten, een belangrijke zege voor McLaren Mercedes. Vettel goed teruggevochten, Massa en Maldonado de losers van de dag. Totaal geen controle.

9. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Top van McLaren! Helaas geen 1-2, maar ein-de-lijk een goede start van het seizoen. Nu dik blijven doorontwikkelen en hopen dat ze RBR voor kunnen blijven.

Trouwens goed gereden van Alonso en waarschijnlijk genoeg anderen die ik nu vergeet, maar wat zonde van Maldonado! Ik baalde er echt van, had Williams die punten zo gegund. Erg jammer.. :'-(

Thanks daarvoor, dat kom je nu zeker niet meer tegen. :D

10. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    een schreeuwende kimi; why do i get blue flags ! Prachtig momentje in een geweldige race _O_ Zeer jammer voor Grosjean dat hij er al zo vroeg uit vloog. En vraag me echt af hoe het kan dat massa nog steeds in die Ferrari mag rijden wat een clown 8)

11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    maldonado heeft toch zeker genoeg controle gehad heel de race? Hij reed echt prima.

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Die marshalls waren ook niet lekker bezig inderdaad, toen de RBR's en McLaren's een keer langsreden op start/finish (met niemand anders in de buurt) zaten ze ook al druk te zwaaien. Dan vraag ik me toch echt af wat voor mensen die vlaggen mogen vasthouden. :confused:

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Een toffe seizoensopener!! Button echt geweldig en foutloos gereden vandaag, super!! Eindelijk zit Mclaren er weer eens goed bij vanaf het begin. Red Bull had een sterkere race pace tov de snelheid in kwali. Goed resultaat. Mercedes erg tegenvallend. Alonso heeft het maximale uit de Ferrari gehaald vandaag, sterke race. En Massa, tja, volledig kansloos. Blijft me zo verbazen dat hij nog bij Ferrari zit. Het zou mij echt verbazen als hij het seizoen afmaakt. Als Ferrari slim is knikkeren ze hem eruit. Ik snap dit Hamilton baalt, maar vond dit wel echt heel erg overdreven. Sauber zat er ook goed bij. Verrassing vandaag vond ik Maldonado. Erg sterk gereden vandaag. Echt mega jammer van die fout in de laatste ronde. Had het Williams gegund! Positieve is wel dat de Williams sterker lijkt tov vorig seizoen. Maldonado tenminste, want Senna reed echt kansloos. Achter de top teams lijkt het echt enorm dicht op elkaar te zitten. Belooft veel goeds voor de rest van het seizoen! Wat betreft HRT, jongens, kap ermee. Het is gewoon echt een lachertje.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
  14. JeePee

JeePee Guest

Heeft 'ie wel vaker op zondag, ofnie?

15. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    We zullen zien.

16. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    jammer dat het weer zo kut moet eindigen voor Mercedes. Het zag er redelijk uit in het begin van de race al is de racepace van die auto niet echt goed te noemen. Toch vreemd dat dat zo met quali kan verschillen.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Viel toch wel mee. Ze reden gigantisch weg in het begin. Safety Car gooide wat roet in het eten en als je gaat knokken kan het beide kanten op. Wel jammer voor Schumacher en Grosjean. Kimi knokte zich redelijk terug en heeft nog steeds de goede race spirit. Perez was weer geniaal. Jammer voor Maldonado ook al mag ik hem niet. En Ferrari was weer typisch 2011 Ferrari. Damage control waar Alonso meer uit de auto haalt dan mogelijk. Massa is waarschijnlijk snel weg dit seizoen.

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, er gebeurde vandaag zoveel, dat ik het idee heb dat we nog niet echt kunnen oordelen wie het goed/slecht gaat doen. Als volgende week Kimi bijvoorbeeld 3e kwalificeert, gaat dat een heel andere race brengen dan vandaag denk ik. Zelfde als Grosjean er wel gewoon in blijft, en Mercedes (en misschien zelfs Caterham voor de STR, FI competitie) geen uitvallers heeft. Ben benieuwd.

19. JeePee

JeePee Guest

DRS-F-Duct-unit die in de kwalificatie altijd open mag en in de race niet ;)

Valt toch wel mee? We kunnen rustig stellen dat Mclaren het te kloppen team is. In de race is Red Bull het tweede team. Daar kort achter Mercedes en Lotus, die beide in de kwalificatie Red Bull kunnen hebben, maar zeker nog tekort komen op Mclaren. Daarna een klein gat naar Sauber/Ferrari/Williams. Dan Torro Rosso/Force India. Dan Caterham. Dan de GP2 teams en dan Marussia en HRT.

Als het beeld van Melbourne een beetje aanhoud kan Mclaren wel eens heel blij zijn met Lotus en Mercedes. Als die in de eerste stint om het podium vechten met Red Bull hebben ze vrij spel in de rest van de race.

Lotus en Sauber zijn het zachtst voor de banden.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Sauber vind je? Die gingen deze race we heel vroeg naar binnen. Volgens mij was het Kobayashi die aan het glijden was in de eerste stint toen die voor Kimi reed.

Deel Deze Pagina