1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mass Effect 1, 2 & 3 [SPOILER ALERT]

Discussie in 'Games' gestart door Seh, 8 mrt 2012.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Jonge wtf tali is toch ook geen biotic. Beetje logisch nadenken kan geen kwaad ;)
     
  2. Reefun

    Reefun SH101510

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Had je ook Tali haar loyalty missies gedaan?

    Volgens mij wil je al je crewmembers laten leven moet je ze sowiesow hun loyal hebben én je moet de juist keuzes maken wie mee te nemen. Meen me niet te herrineren dat het veel uit maakt wie je uit kiest om met je mee te gaan samen met die Biotic shield gedeelte (dan kan je alleen Samara/Morinth/Jack nemen gezien dat de sterkste Biotics in je team zijn).

    Bij mij leefde iedereen nog op Zaeed na maar dat was toch een dropl*l :+
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Het klinkt dan inderdaad logisch.
    Maar ben dan toch een beetje teleurgesteld omdat het zo'n open einde is, en aangezien Bioware altijd heeft gezegt dat het een trilogie is......

    1 ding is me nog steeds niet duidelijk;
    Waarom was Joker door een Mass Relay aan het vliegen? Je zou denken dat hij gewoon op aarde is om te vechten met de Normandy.

    EN ook raar: als ze uit de neergestorte Normandy stappen.....staat Liara er ook bij, en die zat in mijn team op Aarde......

    DLC! \o/
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ik denk dat ze helemaal niet door een Mass Relay zijn gevlogen maar dat die shockwave achtig ding heeft ze ergens naar toe verplaatst.
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nou, je ziet toch duidelijk eerst de energie door de MR gaan, en dan krijg je een scene met Joker waar die energie hen achterna komt en zelfs even een stukje te pakken krijgt.....lijkt mij 1+1.

    En als ze niet door een MR zijn gevlogen, welke planeet zijn ze dan? Want in onze Melkweg (waar ze dus waren) is verder geen leven..........


    Weet je, ik vind zo'n einde eigenlijk veel interessanter.
    Heerlijk speculeren en het uit proberen te vogelen.

    Das toch veel leuker dan Reapertjes dood, en ze leven noch happily ever after?

    Vind het ook erg goed van Bioware dat ze zich inhouden, met alle shit die ze over zich heen krijgen, en eerst wachten tot meer mensen de kans hebben gehad de game uit te spelen._O_
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Die hele scène is een droom. Soort van projectie van shepards gedachten dat alles goed komt.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Zo, ook uitgespeeld. Echt, wat geweldig ik snap weinig wat er mis mee is. Eerst echt de te veel emotionele momenten in London, wat echt abnormaal goed gedaan is. Vervolgens zorg ik ervoor dat de Illusive Man zich zelf neerknalt (Saren die zichzelf neerknalt _O_) en koos vervolgens voor de groene optie. Uiteindelijk zijn ze alle drie niet zo verschillend zie ik maar het is een mooi einde. BioWare geeft je weinig info en dat is toch netjes in een game zoals ME. Het is niet het einde, het is de +100 uur die ik in de drie games samen heb besteed voor een legendarische trilogie. _O_

    Enige wat ik echt heb gemist is een aantal gesprekken met de Reapers, had ik wel meer willen hebben. Sowieso wel wat meer van Harbinger verwacht, was alleen Harbinger op het einde volgens mij toch? Daarnaast had ik wat meer van de Rachni verwacht. Nu lekker alles lezen. :cool:

    Mweh, keuze aan het einde is wel matig uiteindelijk. Geeft me niet echt een gevoel om met een andere Shep opnieuw te spelen, puur omdat het einde toch zowat hetzelfde is alleen in een ander kleurtje. Had verwacht dat ik met mijn ene Shep die Reapers zou verslaan en met een ander keihard zou falen en de Reapers overwinnen + er jaren later een ander ras de machine van Liara vind met alle informatie. Daarnaast laat het zo ongelofelijk veel open terwijl BioWare aangaf dat ze alles gingen beantwoorden, dus niet. Hopelijk geen fucking DLC. Oh, en Collector base keuze voegt ook niks toe. Filmpje paar pagina's geleden van Forthysia is wel dope, hou me gewoon daar aan. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2012
  8. GrEyFoX1987

    GrEyFoX1987 Derp.

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Was tali of Samara niet loyal dan? :)
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Marauder Shields. _O_

    [​IMG]
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Het feit dat je verder niks te zien krijgt over de characters waar je 3 delen mee hebt doorgebracht.
     
  11. Seh

    Seh Guest

    Ik denk dat dat in DLC komt, over een maandje of 2.
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811


    Man tears! _O_
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Hell Yeah. Just enlisted! :mad:
     
  14. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Ohh dus omdat ze geen biotic doet moet ze zomaar dood?
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    :F:

    Nee die plaats je niet bij Liara. Laat haar techstuff doen.
     
  16. Seh

    Seh Guest

  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Vind je? Vind het eerlijk gezegd een beetje overkill, zeiken om alles omdat het kan.

    Uiteindelijk moet ik mijn mening toch ook bijschaven na alle drie de eindes te hebben gespeeld. Ze zijn niet slecht, maar horen niet in ME. Alles wat je in de voorgaande games hebt gedaan maakt geen ene fuck uit, dit was meer iets voor Deus Ex. Hierdoor is het ook niet boeiend meer om de game een paar keer opnieuw te spelen. Hooguit nog een keer met een FemShep. Had drie Shep's en wou zelfs nog eens helemaal opnieuw beginnen. Nu boeit dat echt niet meer.

    De game had moeten eindigen op het moment dat je naast Anderson zit, als je goed genoeg was geweest in de games zou je op dat moment de Reapers kunnen verslaan en zo niet, dan heb je een einde waar de Reapers als nog overwinnen. Dit sloeg gewoon nog ergens op, plus het laatste filmpje met de Normandy was zo weird. Om dan nog maar niet te beginnen over na de credits, plus het bericht wat je krijgt waar Shep een legende is geworden en je verder kan spelen met DLC, dat was echt een dikke 'fuck you' bericht zeg.

    De trilogie blijft wat mij betreft een dikke 10/10, en voor mij de beste trilogie ooit gespeeld. Ken geen andere games waar er zoveel emotioneel los kwam en tegelijkertijd zoveel voelde voor personages en de geweldige humor. Maar het einde heeft me toch een kleine nasmaak gegeven. Zou het hoe dan ook niet erg vinden als The Truth rumor ook echt waar is en we uiteindelijk nog gratis DLC krijgen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
  18. Reefun

    Reefun SH101510

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou. Het einde van de trilogie.... Ik ben het eens met de massa. Wat een skijt einde zeg. Met deel 1 en 2 had ik nog echt het gevoel iets te hebben overwonnen maar nu...
     
  19. Seh

    Seh Guest

    Aan de andere kant, een ''they lived happily ever after'' einde had ook een shitstorm aan comments gekregen. Bijna elke trilogie krijgt flink wat kritiek na het einde volgens mij. :+

    Ik ben benieuwd naar de DLC, maar nog meer naar de opbouw van het nieuwe Mass Effect universum. Persoonlijk hoop ik, zoals ik eerder al zei, een sprong van een jaar of 100,000. Tegen die tijd is alles wel recht getrokken en is er denk ik een nieuw centrum van het universum (de citadel, maar dan zelf gemaakt). Wat me ook wel dope lijkt is een spel waar je zelf het universum weer opnieuw opbouwt. Door als leider op te staan en de leiding te nemen oid. Maar dan wel als Asari, dan heb je tenminste 1000 jaar de tijd. :+
     
  20. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    94
    Denk je dat er nog een nieuwe Mass Effect game komt dan?
    zou alleszins wel super zijn want dit is in mijn ogen de beste game die er is!
    zeker qua verhaal, emoties, epicness! :)
    ze mogen het zeker niet uitmelken, maar het zou zonde zijn om niet meer zo'n game uit dit universum te spelen :)
     

Deel Deze Pagina