[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    First? Blij dat ik dat boekje niet heb gekocht, leek me toch al 3x niks. :p

    Pff, ik ben zelfs zo gek dat ik morgen naar de bibliotheek ga. Op zondag? Ja op zondag. 8)
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Ja, eerste op goodreads met een review. :+
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    YES, hardcover van 'De Stad van de Dromende Boeken' te pakken :) En de mooie:

    [​IMG]
    Die dus, maar dan hardcover :)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog een tip voor een boek om ergens op te pikken zo in de boekenweek ? :) Mag van alles zijn.
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    'Mag van alles zijn' is nogal een groot begrip. :+

    Als je van fantasy achtige dingen houdt dan kan ik The Hunger Games en de Erfgoed serie aanraden.
    Nederlandse literatuur, alles! ;)
    Als je grappige/ironische boeken leuk vind zou je Alleen maar nette mensen (Robert Vuijsje) of Beste Vriend (zijn nieuwste boek) kunnen lezen, of bijvoorbeeld iets van Dijkshoorn (Kleine Dingen of zijn nieuwste boek Nooit ziek geweest). Verder heb je bijvoorbeeld nog HhhH van Laurent Binet (beetje oorlogsgenre, maar daar moet je bij Modder voor zijn) of iets van Murakami (hij moest er toch gewoon bij :+)

    Ik heb echt geen idee wat je graag leest, dus voor thrillers of dergelijke moet je bij Yellow zijn.
     
  9. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Iets minder breed dan :p
    Zoek een goed boek om zo nu en dan de avond uurtjes even mee op te vullen. Liefst iets van Nederlandse literatuur, maar andere Westerse literatuur, sci-fi en de "minder simpele" detectives/thrillers kan ook ook wel waarderen (Ludlum vind ik bijvoorbeeld wat aan de voorspelbare kant). Werken die ik erg heb kunnen waarderen zijn: het zwarte licht - Mulisch, de kleine Johannes - van Eeden, graaf van Monte Christo - Dumas.
    Genre maakt me weinig uit, maar als ik een boek lees hou ik van wat diepgang die je normaal niet terug vind bij films/series.

    HhhH van Laurent Binet klinkt trouwens wel interessant!
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Het zwarte licht kon je waarderen? Dan heb ik geen tips voor je. :+
    Wat was dat een vreselijk boek.

    Maar Lizza heeft al best wat aardigs genoemd.
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, misschien betekent dat juist dat hij wat laagdrempelig is. Volgens mij is het zwarte licht een van de slechtste boeken van Mulisch. Wat zal er een wereld voor hem opengaan als hij bijvoorbeeld De Aanslag of De Ontdekking van de Hemel leest (móet je lezen) :p

    Vannacht per ongeluk tot iets van half 4 opgeweest omdat ik de Hongerspelen aan het lezen was, ik weet hoe het afloopt maar hij blijft awesome. Net weer een andere trailer in de bios gezien en ik ga er donderdag of vrijdag heen. :D
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het begint me te irriteren dat ik steeds moet wegzappen op TV als die trailer er weer eens is. Alleen al daarom zou het mijn volgende boek moeten worden. :+
    Rendezvous with Rama en 2001: A Space Odyssey voor Sci Fi?
    Decipher en Jurassic Park voor, ehm, thriller, sci fi? :p

    Het Boek van Vuur (Verboden & Verbannen #1) voor fantasy. (Erfgoed is awesome, maar voor mij staat deze serie daar nog steeds boven)

    Al kan ik van geen enkele zeggen of het wel/niet diepgang heeft. Ik heb ze iig allemaal met plezier gelezen. :+ Al is er volgens mij geen enkel boek wat niet meer diepgang heeft dan een game/hollywood film.

    yay, ik heb eens iets anders gepost dan mijn standaard fantasy lijstje! :cool:
     
  13. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    HhhH is zeer interessant om te lezen, moet echt een keer zelf naar praag om te zien of de vrouwen daar echt zo knap zijn. Verder denk ik dat Divergent je wel aan staan van Roth Veronica. Dystopia met zijn deel of sci-fi (niet over de top), wat goede actie, en daarnaast ook nog redelijk wat diepte in de characters.

    http://www.goodreads.com/book/show/8306857-divergent

    Verder hier boven ook nog genoeg dingen om uit te kiezen, kan zelf niet meer bijhouden wat ik allemaal wil lezen, en dit soort dingen helpen me niet.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Moet ook maar eens naar Divergent gaan kijken. Had die niet ook een of andere award gewonnen @ Goodreads?
    Ik kom het iig al maanden overal tegen. :p
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Divergent is trouwens net vertaald in het Nederlands en heet inwijding.
    @Dulle Ja klopt. Was het niet beste boek/fantasy van 2011?

    Ooh Modder, zag trouwens het Wonderkabinet in de boekenwinkel liggen. :).
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    He, weird. De Engelse heeft bijna het dubbele aantal pagina's dan de NL versie. Wel een erg groot verschil. :p
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, verschil tussen een pocket en een gewoon boek is ook groot. :p

    Zou als ik jou was gewoon beginnen aan De Hongerspelen, het is ook niet zo'n dik boek. Ik vind het wel grappig dat er echt overal (veel) reclame voor die film wordt gemaakt. Wereldwijde release en het zou echt dé film van het jaar moeten zijn (van dat genre welteverstaan). Het moet ook wel zo worden opgeblazen want alle series zijn al voorbij. HP natuurlijk en Twilight heeft dit jaar zijn laatste film. Als het goed is komen er van The Hunger Games 3/4 films uit. :)
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Hij vraagt niet eens om fantasy. 8)
    Stomme fanboy. :+
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet specifiek, dat weet ik. Maar je denkt toch niet dat ik in een post met aanraders geen fantasy ga zetten? :+ Dat gaat tegen al mijn principes in. (Lizza had Erfgoed genoemd, en dan moet ik toch ook even een serie noemen :p)

    En mag ik ook even hier op wijzen:
    Dus Verboden & Verbannen :cool:

    Engels: 39x220x143 mm
    Nederlands: 32x230x150 mm

    Verschil van een cm, valt mee dus. :p Zal dan wel een flink verschil zijn in lettergrootte oid, maar vond het toch wel een opvallend groot verschil.

    Hongerspelen wil ik wel aan beginnen, maar ik beslis altijd pas vlak voordat ik ga lezen. Tot nu toe iedere keer toch even wat meer zin gehad in een ander boek. Eens kijken of ik mezelf de volgende keer kan dwingen om aan de Hongerspelen te beginnen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Joh, maakt toch ook niet uit, je moet hem lezen wanneer jij wilt. :p
    Maar jij zegt trouwens dat de Verboden & Verbannen serie beter is dan Erfgoed? Misschien dan ook maar eens aan beginnen. Had gisteren uit de bibliotheek de Dwergen meegenomen, kreeg ook wel goede cijfers op GR. (lees: iedereen in mijn vriendenlijst die dit boek heeft gelezen en vaker fantasy leest gaf hem 5 sterrem :+)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina