[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, De Dwergen! :D Awesome! Heerlijke boeken waren dat. Boïndil <3
    Tussen De Dwergen en Erfgoed kan ik maar moeilijk kiezen, maar ik denk wel dat Verboden & Verbannen boven beide staat.
    Ik heb er zelfs mijn moeder en zusje mee naar de dark side weten te brengen. :+ Ze lazen eerst nooit fantasy (en mijn zusje 'haatte' fantasy). Ik gaf het boek en zei dat ze 1 of 2 hoofdstukjes moesten proberen en dan pas oordelen. Even later hadden ze alle 5 de boeken uit. :cool:
    Mijn zusje is nu van plan het een 2e keer te gaan lezen.

    Toen ik voor een Trivia vraag het eerste boek even opensloeg om iets te checken werd ik er gelijk weer ingezogen. Het leest gewoon zoooo lekker.
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, klinkt goed. :)
    Ook maar eens op mijn lijstje zetten dan, bewaar ze wel allemaal voor de zomer. ;)
     
  3. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Divergent letterlijk vertalen was ook niet echt een optie als titel, toch blijf ik engelse titels meestal beter kloppen maar inwijding past wel. Zie nu dat Insurgent in 1 Mei verwacht word dus nog even wachten.

    Nu trouwens met Legend bezig ook iets in die trend, leest simpel weg misschien uiteindelijk iets te simpel.
     
  4. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Allen bedankt voor de tips! :) Morgen maar eens langs de boekenhandel wat er allemaal te krijgen is!
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, en dat is het tweede boekenweekgeschenk. Ik kon HhhH gewoon niet laten liggen met die 5 euro korting. :p

    [​IMG]
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    [​IMG]

    Hier aan begonnen en meteen al idioot duister. 8)
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Warlock is weer nice :D
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, en dat was boek 20 (eigenlijk 21) van dit jaar. :D

    De uitvinding van Hugo Cabret is werkelijk waar een prachtig verhaal. Meer dan de helft van het boek bestaat uit 2 pagina's grote tekeningen die het verhaal vertellen. Afgewisseld door tekst, de ene keer maar enkele regels, de andere keer een/meerdere pagina's tekst. De tekeningen waren echt mooi, soms ook foto's van de films van George Melies (de 'spil' van het verhaal). Voor diegene die de film hebben gezien, sommige tekeningen komen gewoon tot leven in de film, aangezien ze sommige scenes gewoon precies over hebben genomen. :)
     
  9. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Vroeg me al af of de tekeningen een goede toegevoegde waarde hadden, maar blijkt van wel dus. Zelf nu Legend uit, voelt alsof ik gewoon een goede film gezien heb in de trend van de film ''Time''. Toffe film en zeker het kijken waard met voor een film best een goed verhaal, boek er zijn betere in de genre maar leest heerlijk simpel weg en is gewoon vermakelijk.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.592
    Leuk Bevonden:
    8.695
    En, waar ga je nu voor? :cool:

    Eindelijk Carlos Ruiz Zafon? Of gewoon verder met Murakami en voor de rest even niks?
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor wie is dit bedoeld? :+

    In ieder geval, wat mij betreft, weet ik het nog niet. Ben nog met Kafka bezig, maar dat wordt net zoals met de Opwindvogelkronieken een lang project. Ik denk eigenlijk dat het Zafon wordt, heb De Schaduw van de wind meegenomen uit de bibliotheek (zodat mijn editie mooi blijft) of misschien aan HhhH. Of toch Boekendief of Stad van de dromende boeken. Hmm. :+
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Net de Hongerspelen maar besteld, eens zien of 't wat voor mij is :+ Had vorige week "Nooit meer ziek" van Nico Dijkshoorn gekocht maar die heb ik alweer bijna uit, leest erg makkelijk weg.
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Tof! Het boek is in het begin misschien een beetje wennen, je leert de personages en de wereld kennen, maar daarna leest het als een trein. Ik ben benieuwd wat je er van vind. :)
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  15. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ondanks dat het niet voor mij bedoeld was misschien ga ik wel aan Carlos beginnen, klinkt interessant. Moet even me kindle weer beetje upgraden begint langszaam uit boeken te lopen.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.592
    Leuk Bevonden:
    8.695
    [​IMG]

    Moest dat boekenweekgeschenk toch hebben, dus ik dacht: "Laat ik er maar een slecht boek bij bestellen." :+

    Alleen jammer van die sticker, die krijg je dus nooit van zo'n hardcover af. :emo:
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als ik het van paperbacks af kan krijgen, krijg je het ook van een hardcover af. :+ Maar ze moeten hoe dan ook met stickers weg blijven bij boeken. :mad:

    Valt me nog mee hoe veel (weinig) ik dit jaar pas heb besteld. :cool: Volgens mij precies 1 heel boek tot nu toe. Wie had dat van mij gedacht.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.592
    Leuk Bevonden:
    8.695
    Van zo'n sheet om een hardcover? No way dat je het daar vanaf krijgt zonder het te scheuren. ;)

    Maar goed. Nu op zoek naar de geillustreerde jubileumeditie van De Schaduw van de Wind.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gelukkig is het niet een al te lelijke sticker. :p Het past iig een stuk beter bij de cover dan die felgele of rode wat je soms hebt waar in koeienletters staat hoe duur het boek was.

    Fuuu Hunger Games reclame. :mad: Ben blij als die film uit is, dan is het snel afgelopen met iedere keer die trailer.
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou natuurlijk ook het boek kunnen lezen en naar de bios gaan. Of niet zoveel tv kijken. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina