[Muziek] Dance, House, Electro, Techno [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XxTopgear360, 8 okt 2011.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Hiermee opende hij op Energy, erg lekkere plaat.
     
  2. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
  3. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ook maar eens een mixje gedraaid. 2x Pioneer CDJ-400 + Numark DMX 06 + KRK RP8 monitoren..

    http://soundcloud.com/ethereal1981/minimal-mix-11-3


    Switch - A Bit Patchy
    Steve Mac & The Drill - Apollo 13 (The Drill Remix)
    Alex Leger - My Love
    Recon 22 - Centipede
    Martin Solveig - One 2.3 Four (Popof Remix)
    Pablo Decoder - Moog it up (Global Warming Mix)
    Jay Lumen - Switch (Style of Eye Remix)
    J-Soul - Quadbit (Original Mix)
    Marc DePulse - PS. You Rock (Spektre Remix)
     
  4. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Tech housers onder ons, een oudje maar nog steeds heerlijk \o/

     
  5. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    Omdat het zonnetje eindelijk een beetje door begint te komen in ons landje, een zomers getinte mix.

    Ik heb voor een snellere mix gekozen, aangezien het best wel eentonige Progressive House tracks zijn, dus 20 tracks in 45 min :)

    Hope you like it :) en JA Levels zit er weer in :p

    http://soundcloud.com/el-xero-nl/el-xero-2012-pre-summer-mix
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Maar weer eens een nieuwe mix, hoop goede tracks zijn er uitgekomen dus vind 'm ook erg sterk.

    http://soundcloud.com/dj-duke-1/dukes-miami-mix

    Tracklist:

     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Jullie zijn ook lekker bezig zie en hoor ik! :D Ik heb ook wat andere zaken aan me kop gehad de laatste tijd, maar toch heb ik niet stil gezeten qua producties en ik ga me de komende tijd lekker even terugtrekken en mijn tracks uitwerken. :)

    En dit hadden jullie nog te goed:
    [​IMG]

    This is where the magic happens! :cool:
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Icm FL studio toch? Ben benieuwd!
     
  9. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    Ziet er nice uit
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Thanks! :) Het is nog niet helemaal af. Er komt nog wat gear bij en gaat het keyboard op een standaard naast me, maar voorlopig gaat het prima zo.

    @Dyonko: Ja, dat heeft nog steeds mijn voorkeur en heb ik nu goed onder de knie. Ik speel zo nu en dan ook met Ableton Live en ga ook Pro Tools onder de loep nemen, maar ik denk niet dat ik van FLS ga afwijken. Tenzij ik veel op een Mac zou moeten gaan werken. ;)
     
  11. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Lekker setupje hoor! KRK's heerschen. Zoek zelf ook nog zo'n nano-padje, ideaal om percussie in te kloppen!

    Zou, als ik je setup zo bekijk, ProTools lekker links laten liggen! Focus ligt daarin op audio opnemen en niet op midi.. Het kan allemaal wel, maar ideaal is het niet. Ben zelf aan Cubase begonnen, na jarenlang Logic 5.3 gebruikt te hebben.. Die is na 5.5 helaas Apple-only geworden. Cubase werkt prima, maar de grote reden dat ik graag een mac zou willen is Logic. Wat een zalig programma is/was dat toch..

    Werk inmiddels alleen nog maar met software. Heb een aardige collectie synths gehad, maar laat mij maar lekker 100% digitaal goochelen. Tegenwoordig klinkt een vsti net zo goed als een synth, en met wat controllers heb je hetzelfde bedieningsgemak! Een synth blijft toch ook een DSP-chipje met wat knopjes..

    In het verleden heb ik ondermeer in mijn hokje gehad:
    Roland JP-8000
    Roland JP-8080
    Alesis Ion
    Yamaha CS1X
    Yamaha CS2X
    Clavia Nord Rack
    Clavia Nord Rack 2
    Access Virus B
    Novation Nova
    Roland MC-09
    Waldorf Micro-Q
    Korg Triton Rack
    Korg Electribe R
    Korg Electribe R MKII
    Korg Electribe SX
    Korg Microkorg
    Korg Z1
    Novation K-Station
    Yamaha SU-700
    Yamaha AN-200
    Roland SP-808

    Volgens mij vergeet ik er nog wat, hehe.. Plus nog een zootje effecten, midi-bakken, noem maar op. Jarenlang verzameld, gekocht, verkocht, geruild, noem maar op, en op een gegeven moment alles dat ik nog had verkocht en daar Pioneer CDJ-400's voor gehaald. Vond het heerlijk om urenlang aan geluiden te tweaken, maar 99 van de 100 keer maakte ik toch tracks met software. Geen gekloot met midi, total recall, top!
     
  12. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dat was een aardige collectie iig!

    Zelf houd ik het ook bij software en een midi-controller, meer heb ik niet nodig.
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Tegenwoordig heb je ook niet veel meer nodig dan dat als je de studio's bekijkt van bekende dj's.
     
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt. Vaak zie je qua hardware naast een midi keyboard/controller alleen nog een audio interface staan en zo nu en dan een compressor.

    @Ethereal:
    Thx! Sowieso respect voor die lijst met stuff van jou man en ik had niet anders verwacht dat je bijv. die Korg nanoPad van mij weet te herkennen. Haha. En het is indd een heel fijn stukje gear. Met 4 banks x16 pads is het sowieso handig, maar het leuke is ook dat je 'm als klein midi keyboard kan gebruiken en op sommige momenten is dan zo'n ultra compact apparaatje verdomd handig! Voor het echte werk niet zo heel handig natuurlijk, maar al is het voor een kleine melodie/beat of gewoon om sounds te checken.

    Maar even over Pro Tools; je hebt indd gelijk. Ik had me er nog niet zo heel erg in verdiept, maar voor het puur muziek produceren zoals ik doe is het niet de beste oplossing nee. Over Logic heb ik veel goeds gehoord, maar ik heb dus geen Mac en ik denk heel vaak over het aanschaffen van een Mac alleen denk ik dat ik nog even uitstel aangezien ik een zeer krachtige laptop heb en verder de Mac niet echt nodig zal hebben. Tenminste nu nog niet, want ik weet niet wat de toekomst zal brengen. Misschien dat ik Cubase nog ga checken, gewoon puur uit nieuwsgierigheid. Ik ben dus nu een diehard FLS-gebruiker en dat zijn er veel, ook in het bekende artiesten hoekje. Maar het grote probleem dat velen werken met andere software komt dat het niet compatible is met Mac en in de scene is een Mac niet meer te denken. O.a. Afrojack en Avicii werken nog steeds met FLS voor hun tracks en deadmau5 doet het ook nog, maar wijkt vaak af omdat hij een Mac gewoon nodig heeft op bepaalde momenten, zeker live. Op de vraag in een interview of hij liever op een PC of Mac werkt was zijn antwoord heel duidelijk: PC.
     
  15. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het maakt ook geen fuck uit of je FL, Ableton, Reason, Cubase of wat dan ook gebruikt.

    De DAW maakt je muziek niet, dat doe je zelf, en als jij je het meest op je gemak voelt in FL, dan moet je dat vooral zo laten ! :)
     
  16. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Wat PBateman ook zegt, het maakt in principe natuurlijk niets uit waarin je werkt, zolang je je ideeën maar in muziek om kan zetten! Ik heb in mijn studie jarenlang les gehad in Logic, dus zodoende ben ik daarmee begonnen en kan ik daarmee lezen en schrijven.. Ik kan daar meer mee als met Fruity Loops, maar het is net wat je zelf fijn vind. Als je de kans hebt om Cubase te proberen zou ik het zeker niet nalaten, ik vind het erg prettig werken. Flexibel!

    Voor live zou ik ook zeker een Mac pakken omdat dat nou eenmaal stabieler werkt.. Wat er beter of fijner is laat ik in het midden, maar dat een Mac minder vaak vastloopt is gewoon een feit. Het lijkt mij trouwens zo ongelooflijk kicken om bijvoorbeeld met alleen een sampler het podium op te gaan.. Kijk bijvoorbeeld eens naar oude beelden van Marc Acardipane (PCP, Rave Creator, Marshall Masters en nog een sloot aliasen), die kwam met alleen een Akai MPC-2000 het podium op en zette de gehele zaal op zijn kop! Geweldig..

    Al krijg ik toch erogene kriebeltjes van grote studio's vol met synths. Dat blijft een kleine fetish, haha..

    [​IMG]

    Studio van Catscan, jammie :9
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dit is inderdaad DE reden waarom veel artiesten voor de MAC gaan, heeft verder weinig met gebruiksvriendelijkheid ofzo te maken maar alles met de stabiliteit.

    Zie je het al voor je dat je op je 1e gig met je Windows 7 laptop ergens staat, en ie ineens crasht ? :+

    Leuke studio van die Catscan, maar in mijn herinnering maakt die gast pleurisherrie zonder veel melodie, waarom zoveel synths haha. :D
     
  18. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Haha, jarenlang opgetreden met een Windows XP bak, was elke keer weer anderhalf uur mijn hart vasthouden...

    En Catscan, tsjah, smaken verschillen! Al heeft hij ook een hoop techno en melodieuze hardcore gemaakt. Kwa geluiden etc. maakt hij in ieder geval zeer interessante shit!

    [yt]7-2bhwMG6YM[/yt]

    Tourtje door zijn studio.. Damn. Al wil ik nog steeds geen hardware synths, dit is toch wel erg prettig om te zien :)
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nu we het toch over produceren hebben:

    http://www11.zippyshare.com/v/46907076/file.html

    Nummer waar ik mee bezig ben (nog laaang niet af overigens , maar dat is duidelijk). Bij de 2de drop wil ik eigenlijk nog een 'vieze' drum erbij voegen (a la de intro van Swedish House Mafia vs Knife Party - Antidote). Verder moet de switch naar drop- break beter, maar dat komt goed.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2012

Deel Deze Pagina