1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Schrijft ie eerst in, vergeet ie alles weer, pff.
     
  2. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Tot mijn enorme spijt en ik baal er echt enorm van, kan ik door omstandigheden zondag niet mee. Ik hoop dat jullei het begrijpen en dubbel vevelend omdat ik d auto zou meenemen ,maar het gaat echt niet niet.
    @luuk, ik pm even met details...
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Balen! Maar de vraag van Jeepee is wel valide: Gaan we nu met zijn allen naar Zeche ( :cool: ) of houden we de groepjes klein?

    Ik denk dat, gezien de bewaking, de groepjes klein houden het beste werkt....

    @Remco: =( :+
     
  4. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie vaak van dit soort mooie portretfoto's voorbij komen :thumbs:

    Nou ben ik niet echt fotogeniek maar zou wel eens zulke topfoto's van mezelf willen.

    Is zoiets mogelijk bij een van jullie?
    of zou ik dan bijvoorbeeld a.s. zondag eens mee moeten gaan? Ik ben nl ook geinteresseerd in fotografie, het is alleen dat ik geen spiegelreflex heb.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2012
  5. JeePee

    JeePee Guest

  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Oef, nice!
     
  7. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi gedaan ja! :)
     
  8. Remco

    Remco Guest

    Als je die overbelichte ovale vlek weg zou kunnen werken, dan is ie helemaal leip!
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Luuk zei dat ook al, maar ik zie 'm alleen als ik helemaal van boven op m'n scherm kijk (laptop half dicht geklapt zeg maar). Normaal is de linkerkant gewoon zacht....

    Kut Mac's :+
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je hebt gewoon een slecht scherm in je laptop zitten. :+
     
  11. Remco

    Remco Guest

    Sorry man! 8)
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Je ziet zaterdag wel hoe awesome hij er hier uit ziet :cool: :+
     
  13. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Lekker Jeepee! Neem jij je camera altijd overal mee naartoe ofzo?

    Gister heb ik eigenlijk voor het eerst een soort shoot gedaan. Je raad wel met wie..
    Ik moet zeggen dat ik het echt enorm leuk vind om te doen. Het nabewerken is ook zo anders als landschapsfoto's o.i.d. Je moet hier op elk kleinste detail letten, want je ziet o zo veel met ragscherpe foto's van ruim 20MP.

    Hier eentje ervan. Ik hoor zeer graag tips want ik doe dit dus ook pas voor het eerst. Ik heb trouwens mijn Yong Nuo 565, zilvere reflector en een graycard gebruikt. De graycard werkt wel fijn en snel. Ook nooit eerder wat mee gedaan.

    [​IMG]
    In Lo♥e by Bonbridge, on Flickr

    Edit: Behoorlijk klein plaatje uiteindelijk.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2012
  14. Remco

    Remco Guest

    Kleuren: top! Scherpte: top! Maar dan :+

    Nee, ik ga niet je foto compleet afzeiken, maar ik wil wel een beetje kritisch zijn, als dat mag tenminste. :)

    Ik vind witte vignetting echt niet tof, maar dat zou een mening kunnen zijn. Ik denk dat ie er beter uitkomt als je de vignetting gewoon de andere kant op draait. Ook de uitsnede komt wat nauw over, daardoor word ik een beetje geforceerd om gewoon naar het onderwerp te kijken, terwijl met die scherptediepte kun je juist heel mooi de kijker naar het onderwerp 'lokken'.

    Tot slot mist de roos een plekje in de foto, hij is er in mijn optiek een beetje bijgepropt. Maar dat kan ook weer aan de uitsnede liggen. :)

    Maar wel een mooi begin. Want de kleuren zijn prachtig, alleen in de nabewerking valt nog een hoop te halen! Succes, Bonnie! :)
     
  15. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Thanks! :) Ik zie het absoluut niet als aanval hoor. Van kritiek leer je.

    Ik vind die roos daar persoonlijk wel goed staan. Het staat ook niets in de weg, en geeft de foto toch meer verhaal en persoonlijkheid. De vignitting vind ik rechts onder ook teveel. Dit leek beter in lightroom.

    Hier nog eentje dan.

    [​IMG]
    Black and White by Bonbridge, on Flickr

    Ik heb er behoorlijk veel. Ook die ik zelf best mooi vind, maar Mariska dan weer niet. Helaas :p

    De 24-70 is trouwens echt leip scherp tussen F4.0 en 5.6. Waarschijnlijk bijna alle lenzen wel, maar ik sta echt te kijken dat echt ELKE foto ragscherp is. Jammer dat hij op 2.8 wel behoorlijk soft is.
     
  16. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    BOTSSS, gelijk al een fijne plaat. Ik zeg: ga door, ga door. Heb niet bijzonder veel last van de flare, maar ik gebruik dat zelf ook wel redelijk wat.

    Nice, heel nice zelfs! Helemaal niet slecht voor de eerste keer, sterker nog, i'm impressed!

    Wat was je opstelling, als ik vragen mag?

    I agree, deels dan. Die witte vignetting, stoort me niet, maar is in mijn opinie niet echt een toevoeging. Wat mij stoort, wat dan wel weer het moeilijkste is, is dat haar blik (in haar ogen) niet echt boeiend is, iets wat al stukken toffer is bij de tweede foto. Soms helpt het om het model even ergens aan te laten denken, positief of negatief, hangt van het soort foto af, of even tussendoor wat te babbelen. Zal geen probleem zijn met je vriendin, neem ik aan :+
    Die roos, ja, hangt er een beetje bij. Niet storend, maar die had wat mij betreft een veel prominentere rol mogen spelen in het plaatje. Hoop dat je hier iets aan hebt :)
     
  17. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Oja, vandaag fijne shoot gehad:

    [​IMG]

    :D
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    "Yo dawg, I heard you like pictures, so we put a guy making a picture in a picture and took a picture of that picture........Picture that!"

    8) :+
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou slecht nieuws boys, mijn vakantie aanvraag voor zondag is schijnbaar niet goed door gekomen en nu moet ik zondag dus werken i.v.m. een zieke collega...
    Ik probeer nog te switchen maar geef het weinig kans, dus waarschijnlijk wordt het toch geen tripje voor mij...
    Als jullie nou 1 groep vormen zou ik niet naar Zeche gaan als ik jullie was, ik wordt door behoorlijk wat mensen al gewaarschuwd niet met meer dan 3 te gaan vanwege de strakke beveiliging en camera's.
    Als je dan alsnog met 2 kleine groepjes gaat dan kan dat best.
    In april heb ik nog wel veel tijd over, weet niet of er geïnteresseerde zijn om alsnog in April op pad te gaan?
     
  20. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Net even wat oude foto's bewerkt. Dit zijn foto's die ik in 2010 heb gemaakt met mijn compact camera in Shanghai. Na die trip heb ik besloten om een spiegelreflex te gaan kopen:p

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina