Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een boekenbon liggen van €25, weet iemand een goed fitnessboek als aanrader?

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    BAM, gister nieuw pr Bench gezet. 140kg 1X helemaal solo en had 't gevoel dat de 145 er ook nog wel in zat!
    Is gefilmd toen ik de 120 pakte dus zal even kijken of ik die kan bemachtigen en uploaden.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Congratz!

Wtf man....Duurt nog wel even eer ik boven de 100 zit....
    Al hoop ik daar vanaf April wel goed naar toe te werken. :cool:

4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
  5. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    85 -> 90 *)

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tabel staat onderaan.

http://www.bodyrecomposition.com/nu...ces-of-protein-speed-of-digestion-part-2.html

Whey neemt natuurlijk niet in 1x op; 40 gram consumeren en bam 1 uur later in 1x geconsumeerd. Was het maar waar :+

ik heb vorige keer ook een link gepost in het Nederlands geloof ik maar die kan ik niet meer vinden. Anyway als je dus je shake neemt heb je een uur later 10 gram geconsumeerd :)

@ Flix: nice! :cool:

7. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds 2 weken een beetje last van mijn rechterschouder. Dus was van plan deze hele week rust te nemen. Aangezien ik 5x5 doe is de enige oefening die overblijft om te doen de squat. Maar kan ik beter rust nemen of heeft het wel zin om deze week 3x naar de sportschool te gaan alleen om te squatten?

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Weekje rust kan sowieso nooit kwaad.

9. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Even een algemene, niet aan eerder posts gerelateerde vraag; als je een blessure hebt/pijn lijkt rust het beste. Maar bij fysio krijg je altijd verstevigingsoefeningen. Met deze oefening belast je wel die spier(/gewricht). Meer specifiek: Ik heb al een tijd last van m'n knie. Ik hoopte op herstel door rust maar helaas ging het bij rust niet helemaal weg.
    Nu krijg ik oefeningtjes zoals lunge/leg extention (zonder weight though).

Wat is de theorie hier precies achter. Je verstevigt bijv. de spieren rondom de knie zodat je de knie ontlast oid? Aan de andere kant is wordt bij elke been oefening wel de knie belast. Heeft iemand toevallig een artikel hierover algemeen blessure herstel? Ik kan uiteraard googlen maar aangezien ik hier aardig wat interessante (wetenschappelijke) artikelen voorbij heb zien komen..

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zijn niet echt algemente artikelen over. Je zal eerst moeten weten wat je precies hebt. Je mwniscus, je pezen/banden, het bod zelf het kan echt van alles zijn. Daarnaast kan je dat gedeelte vervolgens overbelast hebben of echt beschadigd. Pas dan kan je een beetje gaan pinpointen wat de beste hersteloptie is.

Maar idd vaak kom je uit bij rust of actief herstel of een combi daarvan. Lunge (de losse variant) is een prima oefening om je pezen en banden rondom de knie wat sterker te krijgen. Leg extension heeft voornamelijk focus op je spieren (quadriceps), de machine houdt immers het gewicht al voor je in balans. Daarnaast kan je ook balansoefeningen doen op een bal etc, voorbeelden ten over.

Mijn knieen functioneren simpelweg niet goed. Sportarts + sportfysio, rust, actief herstel, andere oefeningen ik heb alles geprobeerd. Niks helpt en gevoelig zijn ze eigenlijk altijd.
    conclusie: je wordt wat ouder en minder belastbaar (ben 32 8)

ik moet de keer nog meemaken dat ik bij de sportarts/fysio terecht kom met een probleem en dat hij/zij zegt: je hebt exact dit en door 14 dagen dit te doen en dat te slikken is het over.

Het blijft voor mijn gevoel voor hun ook altijd een beetje giswerk en hun opties voor behandelen zijn zeer beperkt (rust, oefeningen en massage achtig spul)

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Deze week naar de fysio voor m'n kniebanden. Knie buigen doet achterlijk veel pijn , laat staan squatten. Erg jammer..

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Thx voor het antwoord, heel herkenbaar vooral het laatste

"Het blijft voor mijn gevoel voor hun ook altijd een beetje giswerk en hun opties voor behandelen zijn zeer beperkt (rust, oefeningen en massage achtig spul)"

Dat is eigenlijk wat het een beetje is. Zolang het niet zo heftig is dat je de operatietafel op hoeft is het altijd maar een beetje giswerk lijkt 't wel. Ik heb in ieder geval nu lange tijd rust gehouden, gaat niet helemaal weg, dus dan maar oefeningen proberen. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Sommige dingen heb je gewoon het gevoel van dat je er nooit vanaf komt :'-(

Ik ga nu komende tijd volledig aan herstel werken van knie/schouder. Beide lang rust gehouden, beide niet helemaal weg gegaan. Dat wordt komende maanden trainen met lichaamsgewicht en elastiekjes. Hopelijk ooit (over niet al te lange tijd) weer in volop in te gym :).. ben erg veel verloren van wat ik toendertijd had opgebouwd.

13. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik squat gebruik ik de stang waar hij al vast zit aan de zijkanten, de stang kan je zeg maar niet los laten. Wat ik me dus afvroeg ; Hoeveel KG minder doe je nou eigenlijk? Want je zorgt ervoor dat je geen evenwicht meer hoeft te houden, lijkt mij wel van groot effect ?

14. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    De losse stang weegt zelf al rond de 10 KG volgens mij..

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je doelt op de Smith machine?

Enige verschil zal de stang zijn i.m.o.

Bij een goede techniek knal je net zo makkelijk een groot gewicht naar boven als bij een smith machine.

Onze smith heeft echter geen olympic barbell.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2012
  16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Bij ons zit er wel een groot verschil, waar je bij de smith makkelijk met 1 vinger de stang omhoog kan krijgen..

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Beste geleiding dan :eek: Die van ons is echt niet makkelijk omhoog te krijgen....

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja zo'n vermoeden had ik al, ach ik gebruik dat ding toch nooit.

Woensdag naar de fysio voor m'n knie , hoop echt dat het niet te lang gaat duren. Merk toch wel dat ik het best train als ik ook squat.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bij ons is de Smith ook hooguit 2/3 kg. Makkelijk met je pink omhoog te houden.

Deze week een appart oplaad schema voor de wedstrijd.
    Beginnen met veel dynamisch stretchen en wat interval.
    Vervolgens veel werken met elastieken en lichte gewichten om zoveel mogelijk reps binnen 10 sec te doen om aan spiersnelheid te werken.

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Toen ik mijn knieband had verdraaid was het enkel rusten en veel masseren, plus zalf om de vocht wat sneller uit de knie te werken. Kostte een maand geloof ik.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina