[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Maar een keertje lezen dan, he. Op de middelbare school kwam ik er moeilijk doorheen, maar ik denk dat ik nu wel zou waarderen. Heb dan maar even een Nederlandse literatuur "jubileum"-bestelling gedaan:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar Modder overdrijft altijd een beetje. :+
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Even serieus, jij studeert Nederlands/literatuur en je hebt nog nooit van Karakter gehoord? 8)
    Of zit je nu gewoon te trollen?

    Bordewijk heeft verdorie meerdere boeken in de canon van de Nederlandse letterkunde staan. 8)
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, rustig maar. :p
    Ik ken de schrijver wel, ik kende alleen de titel niet. Dat is ook niet zo'n schande aangezien er in de canon maar 125 titels staan. Op de middelbare school hebben wij andere titels gelezen (anders had jij er ook nooit van gehoord ;)) dus ach.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Het is in ieder geval een geweldig moment om hem wel aan te schaffen. :+

    Zoals je in de vorige post al hebt kunnen zien heb ik gelijk de jubileumeditie van Nooit Meer Slapen erbij gedaan. Was dat een beetje mooie editie?
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Die editie heb ik inderdaad ook. Het is of die, of die blauwe pocket. Hij is op zich wel mooi, met een gouden rug, maar hij is wel aardig groot. Hij staat ook echt heel lelijk naast mijn andere Hermans, maar dit is ook wel een titel die je moet hebben. :)
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Klopt. Ik moet ook nog De Aanslag in m'n collectie hebben en De Donkere Kamer van Damocles. De laatste heb ik zelfs nog nooit gelezen. Heb eindelijk eens De Avonden van zolder gepakt. Aangezien dit eigenlijk toch een boek van school was (ooit vergeten terug te brengen :+) kan ik deze mooi in de trein lezen zonder dat ik bang hoef te zijn voor schade.

    Waarschijnlijk zal ik ook nog een keer het boekenweekgeschenk krijgen. Iemand hier interesse? :p
     
  8. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Heart-Shaped Box (Zwart Hart)

    [​IMG]

    Jude Coyne, hardrockster op zijn retour, spaart occulte voorwerpen. Een zestiende-eeuwse schedel met een gat erin, een driehonderd jaar oude bekentenis van een heks, een strop die in de negentiende eeuw gebruikt is om iemand mee op te hangen... Jude koopt, ter aanvulling van zijn verzameling, zonder enige aarzeling een bizar item op een internetveiling. Maar dan komt er een manipulatieve, duistere macht in zijn leven die hem en zijn piepjonge vriendinnetje Georgia met de dood bedreigt, en krijgt hij meer, veel meer dan waar voor zijn geld...

    Had hier toch wel meer van verwacht na meerdere goede verhalen die ik er over heb gehoord. Kwam nooit echt lekker in het verhaal en ben tussendoor maar The Walking Dead comic gaan lezen (aanrader, trouwens). Het verhaal is niet echt heel origineel en ook niet bijster sterk uitgewerkt. Daniel Hecht werkte hetzelfde idee in City of Masks (Het Huis van de Maskers) stukken beter uit. Voorlopig zit Hill nog niet eens in de buurt van het niveau van zijn vader, Stephen King.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    @ Modder-Eter: Het Duivelse stickertje is van het Engelen spel af hoor, zonder schade. :+

    Vandaag dus Het spel van de Engel binnen gekregen. Roept moeders: Hou je nu nog eens op met boeken kopen? Uuh nee dacht ik bij mezelf. :+
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Grub, weet je toevallig of The Necromancer ook naar NL is vertaald? Boek lijkt me wel wat, maar ik lees dat soort boeken altijd liever in het NL als het even kan.
     
  11. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, ik geloof het niet... Ik kan hem in ieder geval niet vinden op internet zo 1-2-3.
    Ik kan hem je sowieso in het Engels aanraden want ik vind hem erg goed geschreven. Ik denk ook dat het verhaal beter overkomt in het Engels, maar dat is misschien een kwestie van smaak. :)
     
  12. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Gaat het over de boeken van Michael Scott? Die zijn gewoon vertaald in ieder geval.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  14. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ah, ok. Die zijn niet vertaald zo te zien inderdaad.
     
  15. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Vraagje: Ik moet voor Nederlands (op de middelbare school) boeken lezen en ik vroeg me af of jullie nog aanraders hebben.

    De boeken moeten van Nederlandse schrijvers zijn, dus geen vertalingen.

    Ik vind Herman Koch erg goed, iets in die stijl vind ik ook denk ik wel leuk.

    Ik lees geen thrillers en ga dat ook niet doen :p

    Dus... Weet iemand wat? :)
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Sowieso De Aanslag en Nooit Meer Slapen, mocht je die nog niet hebben.
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Modder zegt, of misschien de Donkere kamer van Damokles. Vond ik persoonlijk erg goed. Hersenschimmen is ook goed (Bernlef). Heb je toevallig Het Diner van Herman Koch ook al gelezen?
     
  18. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Van wie is Nooit meer Slapen?

    @ Lizza, ja, heb het Diner ook al gelezen, die vond ik misschien nog wel beter dan Zomerhuis met Zwembad :)

    In ieder geval al bedankt!
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Willem Frederik Hermans, net zoals Donkere Kamer van Damokles.
    Ik moet Zomerhuis met zwembad nog lezen, ben ik ook wel benieuwd naar. Het Diner vond ik in ieder geval ook erg goed. :)
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Damn wat is de Warlock weer goed zeg :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina