De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 60]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat denk ik ook. Lekker in de etalage om de onderhandelingspositie met Valencia wat te versterken.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    De wedstrijd van gister was ook totaal geen graadmeter voor Van Rhijn. PSV dat niet heeft aangevallen en een totaal uit vorm zijnde Mertens waarmee hij misschien 2-3x in duel is geweest.

Maar goed, het is bekend hoe je over VdWiel denkt. Benamingen als 'irritant dwarrelhoofd' zeggen wat dat betreft genoeg. Kan hij er wat aan doen wat voor uitstraling hij heeft.

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Als die uitstraling resulteert in niet opletten bij het verdedigen dan vind ik het vrij relevant, eigenlijk. Vd Wiel lijkt alles maar een beetje over zich heen te laten komen, terwijl V Rhijn veel actiever met het spel bezig is en logischer anticipeert.

Ik heb echt een schijthekel aan spelers die niet actief met het spelletje bezig zijn, zoals Greg, Emanuelson in z'n Ajaxtijd, Siem De Jong en Sulejmani. Dat soort gasten heb je helemaal niks aan, en zie ik liever niet bij Ajax. Bij Siem is het dan meer fysieke onkunde, maar die lijkt soms ook ineens wakker te schieten als er een bal zijn kant op komt.

Maar natuurlijk, V Rhijn moet het ook eerst nog maar laten zien op de lange termijn, alleen ik heb daar meer vertrouwen in dan in Vd Wiel. Omdat ie completer is en wél die concentratie en overtuiging heeft. V Rhijn toont initiatief, lef, stelt zich boven de 'stof', terwijl Vd Wiel een beetje laks over zich heen liet lopen als het niet draaide.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
  4. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Oké prima, maar zeg dat er dan even bij.

Van Rhijn ook al zijn verdedigende faalmomentjes zien hebben bij Excelsior-uit. Ik vind het een prima speler hoor en redelijk vervanger van VdWiel maar ik kan nooit zo goed tegen die dubbele standaard omtrent VdWiel. Alles wat hij doet lijkt 10x erger te worden gevonden dan bij andere Ajacieden onder dezelfde omstandigheden. Dat is wel iets wat m.i. door zijn uitstraling komt.

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat komt omdat hij een goeie voetballer is en z'n uitstraling een negatieve invloed heeft op z'n spel. Het is niet zozeer uitstraling namelijk, het is een spelhouding die voor die uitstraling zorgt. Dat had Urby ook. Als die gasten altijd geconcentreerd zijn zijn het in potentie geweldige spelers. Maar dat zijn ze dus niet.

Vd Wiel is echt té vaak door de mand gevallen, en desondanks wordt ie door heel veel mensen nog altijd enorm geprezen omdat ie aanvallend veel heeft laten zien. Dat noem ik nou een dubbele standaard, en getuigen van opportunisme bovendien.

6. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Van Rhijn veroorzaakte inderdaad die penalty tegen Excelsior en heeft z'n momenten gehad. Echter staat hij net in het eerste en boekt hij zeker progressie.

Van der Wiel maakte tegen PSV een oerdomme overtreding die resulteerde in een penalty en vervolgens was het tegen Groningen ook weer raak. En dat met al zijn ervaring.

7. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Neem je wel even in je overweging mee dat Van Rhijn veel meer rugdekking krijgt van Toby dan Vd Wiel? Waarschijnlijk omdat Alderweireld zich er bewuster van is dat Van Rhijn nog jong is. Of bewust die taak meekrijgt van FdB. Vd Wiel is natuurlijk al verder in zijn ontwikkeling en die krijgt gewoon meer eigen verantwoordelijkheid in een wedstrijd. Van Rhijn kán nu nog redelijk vrij en blij zijn taken uitvoeren. Daar hangt niet gelijk een zwaard van Damocles boven als hij een foutje maakt. Het is niet voor niets dat Vertonghen degene is die het meeste opkomt. Alderweireld zie je heel vaak naar rechts schuiven, Anita zakt dan uit naar het centrum en Van Rhijn staat dan half rechtsbuiten. Dit wordt bij het spelen van Greg toch echt anders ingevuld. Die moet zelf die balans bewaken. Bewust of onbewust gaan ze toch wat zorgvuldiger om met Van Rhijn, waarschijnlijk omdat ze weten dat hij die steun in de rug (letterlijk) nog nodig heeft. Neemt niet weg dat Vd Wiel die ook nodig heeft, maar niet altijd krijgt, om bovengenoemde redenen.

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Mwah, dat vind ik wel erg van aannames aan elkaar hangen. Ik zie dat ook niet zo. De fouten die Greg maakte waren vaak gewoon pure inschattingsfouten omdat ie niet op stond te letten, dat heeft niks met rugdekking van Alderweireld of een schuivende Anita te maken. Wel met niet geconcentreerd zijn. Dat heb ik bij Van Rhijn nog niet gezien.

9. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    We hebben een verschil van inzicht :), maar ik constateer dat Van Rhijn dezelfde vrijheid krijgt als Vd Wiel, alleen met minder verantwoordelijkheid. Dat voetbalt een stuk makkelijker. Imo zijn het overigens geen aannames, dat zie je gewoon tijdens de wedstrijden op het veld gebeuren.

Van Rhijn heeft ook nog zo zijn zwakke momentjes: penalty tegen Excelsior veroorzaken, zwakke terugspeelballen in de wedstrijd tegen Utrecht. Hij trekt zich echter goed op aan het niveau van Vertonghen en Alderweireld.

Ik blijf erbij dat als je Vd Wiel daar nu neerzet hij hetzelfde kan brengen.

10. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Precies. Ik vind (en heb dat altijd gevonden) dat van der Wiel nogal dromerig overkomt. Sterker nog, de fouten die hij maakte kwamen vaak tot stand omdat hij weer eens apatisch voor zich uit zat te staren. Ik denk serieus dat hij gewoon autistisch is ofzo. Als je er goed op let, dan zie je dat hij echt heel vaak totaal van de wereld lijkt te zijn. Dan schudt hij wakker, doet even wat nuttigs en gaat weer apatisch voor zich uitstaren.

Qua fysiek en tecnische mogelijkheden is het moeilijk te ontkennen dat hij een zeer goede verdediger zou kunnen zijn. Maar ja, hij heeft niet alleen momentjes, hij is soms hele delen van een wedstrijd totaal niet bezig met de wedstrijd.

Van Rhijn is een speler die meer actief lijkt mee te doen aan het spel, maar ik ben het wel met Funk eens dat hij voor mijn gevoel meer ondersteund wordt door met name Toby. Anderzijds loopt het nu qua resultaten wat beter de laatste 7 wedstrijden en dat is ook wat makkelijker voetballen. Daarbij is vd Wiel ook niet meer onbevangen en dat is van Rhijn nog wel. Al met al denk ik dat van Rhijn een goede verdediger is en dat hij wel in de basis van Ajax zal komen.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    *gaap*

lastig te zeggen welke wedstrijd in de CL nou saaier is

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Toch knap dat Apoel het al bijna een helft heeft vol gehouden.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is waar. Maar toch vind ik het niet spannend want iedereen weet dat de wedstrijd in Madrid er nog aan komt

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Klopt, maar als ze hier 7-0 onderuit gaan zit er zeker geen stunt in Madrid meer in.

15. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Want dat gaat echt gebeuren. *)

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nederland verloor ook ooit van Cyprus....

En in voetbal is alles mogelijk! Kans is klein maar toch :+

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dit.

Al schiet Mata nu net op de paal. Wedstrijd lijkt ietsje los te komen.

18. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Dat schijt Chelsea maakt elke wedstrijd saai.

19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ajax had ooit met 4-0 van een stel Cyprioten op de kloten gekregen. De heenwedstrijd was wel met 10-0 gewonnen, hoewel het dat misschien nog meer bizar maakte.

20. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    CL is echt niet meer wat het geweest is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina