De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik was al afgehaakt bij z'n column van gisteren, waar hij redeneerde dat als PSV gele kaarten kreeg, Ajax er ook een paar moet krijgen :lol:.

2. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Unai Emery, dat is 'm. Tja, verschrikkelijk of niet, hij laat zijn team wel goed voetballen. Louis van Gaal vind ook niemand gezellig of leuk, maar hij laat zijn teams wel goed voetballen én resultaten behalen. Dat geldt in topsport. Of je het leuk vind om op iemand zijn verjaardag te komen is totaal niet relevant.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
  3. SammyR

SammyR Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Niet serieus te nemen die man, hij komt alleen maar met subjectieve en chauvinistische opmerkingen. ''Alles bij Feyenoord is beter en bij Ajax is het helemaal niks.'' Gelukkig gedraagt Cruijff zich wel gewoon en blijft hij wél objectief.

4. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Dat is natuurlijk ook verre van waar. Wat je wel kan zeggen is dat Cruijff zich alleen met zijn eigen clubs bemoeit en geen domme/rare/negatieve uitspraken doet over bijv. Feyenoord.

5. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb ook niks met Van Hanegem en zoveel boeit mij een stadion nou ook weer niet, maar wat hij hier zegt is toch niet zo raar? Van Hanegem ziet het stadion van een club als voetbaltempel, en is van mening dat de ArenA dat niet is. Ik denk dat duizenden mensen, inclusief Ajax fans, het daar mee eens zijn. Als die luitjes van Kane of Anouk een beetje staan te bléren op de plek waar eigenlijk De Jong, Eriksen en Vertonghen moeten staan... Dat hoort toch niet? Maar met dat in het achterhoofd is de ArenA wel gebouwd. Van Hanegem (en ik!) zegt verder helemaal niks over Ajax en noemt ook nog eens de supporters van Ajax (en PSV) de steunpilaren van de sfeer. Natuurlijk is Van Hanegem een kind van Rotterdam en soms moet hij zich inhouden met zijn uitspraken, maar ik vind niet dat hij hier rare dingen roept en zelfs gelijk heeft.

6. SammyR

SammyR Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Dat bedoel ik dan ook, hij bemoeit zich niet met andere clubs.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja tuurlijk, dat kan overal. Alleen de basis bij Italiaanse clubs is meestal dusdanig dat er te weinig spelers lopen die zich aan kunnen passen aan zo'n concept. Bij Inter bijvoorbeeld hoef je alleen maar naar de centrale verdedigers en het gebrek aan voetballende middenvelders te kijken om te beseffen dat er een enorme revolutie moet plaatsvinden om vruchtbare grond voor het idee van Bielsa te kweken. Die oudjes zijn onmogelijk nog om te turnen tot dynamische technici die constant in beweging zijn, op balbezit spelen en enkel naar voren denken.

Maar het kán wel.

Verjonging bij Chelsea? Wie dan, Mata? Sturridge? Ik zie het niet echt.

Maar waarom het bij Inter anders zou kunnen gaan? Nou ja, omdat het een andere club is met een andere mentaliteit (die veel dichter bij de Portugese ligt: passie) en andere spelers. Talent genoeg, en met een kleine revolutie kan er een heel ander team worden gebouwd. Met Coutinho, Alvarez, Guarin, Poli, Faraoni, Ranocchia, Juan, Viviano en alle spelers uit de huidige A1 (genoeg talent) heb je al een aardige piepjonge basis voor een selectie. Als je daar een enkeling van het huidige oude geraamte bij houdt (ik zie zelf Milito, Cambiasso, Samuel en Zanetti blijven) en er een paar gerichte versterkingen bij koopt kan hij aan volledig nieuw project beginnen. En zoals gezegd: AVB kent Inter natuurlijk al van z'n periode daar. Dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel. Ik denk persoonlijk niet dat het AVB wordt.

Die van Valencia ken ik niet zo goed. Maar Valencia is volgens mij ontzettend wisselvallig. Bovendien heb je dan hetzelfde probleem. Als er geen revolutie plaats gaat vinden bij Inter heeft iedere trainer weer dezelfde problemen als de afgelopen vier stuks: oudjes zonder mentale power en het vermogen om alles nog te kunnen belopen.

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    De Kuip vandaag 75 jaar

[yt]H_ksx86xvSM[/yt]

9. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Want dat mag natuurlijk niet, je mag alleen over je eigen club wat zeggen en over de rest moet je je mond houden. Toch?

:emo:

10. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Dat is juist mijn punt. AVB wilde wel, maar Terry, Lampard en Drogba wilden het niet. Hij stelde op een gegeven moment wel jonge spelers op, zoals een Romeu en een Sturridge, maar omdat de resultaten tegenvielen ging hij onder druk van het clubbestuur en de 'oudjes' in de selectie diezelfde oudjes toch weer opstellen.

Zelfde probleem als bij Chelsea dus, en nogmaals, als Villas Boas er daar al niet in slaagde om zijn eigen plan te kunnen uitvoeren, waarom zou het bij Inter dan wel lukken. Moratti is dé beleidsbepaler bij Inter, zoals Abrahmoviç dat bij Chelsea is. Ik zie dat echt geen gelukkig huwelijk worden.

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het altijd van stijl getuigen als je bij jezelf blijft(de club) en niet iedere column aangrijpt om een sneer te geven naar de rivaal, maar dat is mijn mening.

12. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het bij Van Hanegem nog wel meevallen, hij heeft ook een periode gehad dat hij in elke column Feyenoord afbrandde. Maar ik snap je punt.

Dat je je niet met andere clubs mag bemoeien is overigens wel grote onzin.

13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Hij wordt gewoon betaald om zijn mening te geven in een column, dan kan die toch alles zeggen wat ie wil?

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hij mag uiteraard zeggen wat die wilt, ik stoor mij er ook niet meer aan. Dat eeuwenoude gezeur tussen Amsterdam en Rotterdam, ik doe er zelf nog altijd aan mee :+

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Omdat alles en iedereen binnen de club al een jaar aangeeft dat men zich op jeugd gaat richten. Maar nogmaals: er moet dus wel een revolutie plaatsvinden. Dat houdt dus ook in dat er oudjes weg moeten. Dat bij Chelsea noem ik geen verjonging, dat is gewoon wat jonkies er bij zetten i.p.v. de structuur van de selectie veranderen.

Maar duidelijk is dat de huidige hiërarchie binnen Inter een lastige is voor iedere coach. Al hebben veel oudjes al aangegeven zich volledig op te offeren voor de toekomst van de club. Zanetti en Stankovic hebben al aangegeven dat ze direct een stap terug doen als dat van ze wordt gevraagd.

16. Seh

Seh Guest

Elk interview van Cruijff valt het woord Real Madrid in man, bij wijze van spreken. ;)

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Is er ergens een site waar je voetbal torrents kan downloaden in HD kwaliteit? Voor basketbal heb ik Davka torrents, maar voor voetbal heb ik nog niet zoiets kunnen vinden.

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik zit de persconferentie van onze nieuwe trainer te kijken (Stramaccioni), komt Balotelli ineens MIDDEN in de persconferentie de zaal binnen en groet doodleuk iedereen aan tafel (voltallige directe en Stramaccioni). Wat een gast :lol:

19. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    En hierbij de beelden.

_O_

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Iedere keer overtreft hij zichzelf weer _O_

Deel Deze Pagina