Wat PBateman ook zegt, het maakt in principe natuurlijk niets uit waarin je werkt, zolang je je ideeën maar in muziek om kan zetten! Ik heb in mijn studie jarenlang les gehad in Logic, dus zodoende ben ik daarmee begonnen en kan ik daarmee lezen en schrijven.. Ik kan daar meer mee als met Fruity Loops, maar het is net wat je zelf fijn vind. Als je de kans hebt om Cubase te proberen zou ik het zeker niet nalaten, ik vind het erg prettig werken. Flexibel!
Voor live zou ik ook zeker een Mac pakken omdat dat nou eenmaal stabieler werkt.. Wat er beter of fijner is laat ik in het midden, maar dat een Mac minder vaak vastloopt is gewoon een feit. Het lijkt mij trouwens zo ongelooflijk kicken om bijvoorbeeld met alleen een sampler het podium op te gaan.. Kijk bijvoorbeeld eens naar oude beelden van Marc Acardipane (PCP, Rave Creator, Marshall Masters en nog een sloot aliasen), die kwam met alleen een Akai MPC-2000 het podium op en zette de gehele zaal op zijn kop! Geweldig..
Al krijg ik toch erogene kriebeltjes van grote studio's vol met synths. Dat blijft een kleine fetish, haha..
Studio van Catscan, jammie
Klik om te vergroten...