Ja tuurlijk, dat kan overal. Alleen de basis bij Italiaanse clubs is meestal dusdanig dat er te weinig spelers lopen die zich aan kunnen passen aan zo'n concept. Bij Inter bijvoorbeeld hoef je alleen maar naar de centrale verdedigers en het gebrek aan voetballende middenvelders te kijken om te beseffen dat er een enorme revolutie moet plaatsvinden om vruchtbare grond voor het idee van Bielsa te kweken. Die oudjes zijn onmogelijk nog om te turnen tot dynamische technici die constant in beweging zijn, op balbezit spelen en enkel naar voren denken.
Maar het kán wel.
Verjonging bij Chelsea? Wie dan, Mata? Sturridge? Ik zie het niet echt.
Maar waarom het bij Inter anders zou kunnen gaan? Nou ja, omdat het een andere club is met een andere mentaliteit (die veel dichter bij de Portugese ligt: passie) en andere spelers. Talent genoeg, en met een kleine revolutie kan er een heel ander team worden gebouwd. Met Coutinho, Alvarez, Guarin, Poli, Faraoni, Ranocchia, Juan, Viviano en alle spelers uit de huidige A1 (genoeg talent) heb je al een aardige piepjonge basis voor een selectie. Als je daar een enkeling van het huidige oude geraamte bij houdt (ik zie zelf Milito, Cambiasso, Samuel en Zanetti blijven) en er een paar gerichte versterkingen bij koopt kan hij aan volledig nieuw project beginnen. En zoals gezegd: AVB kent Inter natuurlijk al van z'n periode daar. Dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel. Ik denk persoonlijk niet dat het AVB wordt.
Die van Valencia ken ik niet zo goed. Maar Valencia is volgens mij ontzettend wisselvallig. Bovendien heb je dan hetzelfde probleem. Als er geen revolutie plaats gaat vinden bij Inter heeft iedere trainer weer dezelfde problemen als de afgelopen vier stuks: oudjes zonder mentale power en het vermogen om alles nog te kunnen belopen.
Laatst bewerkt: 27 mrt 2012