Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Fuck.... En ik ben al telaat begonnen met het sparen voor vakantie.

2. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Misschien op een andere manier wat proberen bij te verdienen of de mri scan uitstellen :)

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gaat gok ik #2 worden helaas.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Bij mij kostte het niks. Maar bij mij ging het dan ook via de orthopeed. Misschien kan je zoiets proberen?

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan ook gewoon geval van Jumpers knee zijn.
    Zijn ontstoken pezen aan de voorzijde v/d knieschijf die aan het irriteren zijn.
    Hebben bij ons in het team nu ook 4 man last van die nu 4/5 maanden vol aan het trainen zijn.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    de maand erna al? Dat was toch eerst aan het einde van het jaar?

die zorgverzekering is de flop van de eeuw. Betaal elk jaar meer en krijg steeds minder |:-

7. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    ik moest naar de kno arts en bloed onderzoek maand erna een kleine 300 doei :D

8. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben op zoek naar oefeningen waarbij de schouder en knie niet worden belast (en nee ik ga dan niet alleen dat trainen :) gewoon vraag). Welke spieren kunnen getraind worden zonder belasting hiervan.
    Welke ik al dacht: de buikspieren, onderrug (in machine), je reet (mits niet door kniebuiging), binnenkant bovenbeen (je weet wel, die vrouwenmachine).

Misschien hele isolerende bicep/tricep?

9. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Hangt dit niet van je zorgverzekeraar af?

Edit: heb het even gecheckt, en logischerwijs is dit dus afhankelijk van je verzekeraar. Check dit dus even bij je eigen zorgverzekeringsmaatschappij Dyonko. In mijn geval wordt het bijv. 100% vergoed. :)

Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
  10. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer moet je gaan squatten met een riem?

11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als je broek afzakt.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als jij voelt dat de druk op je rug te groot wordt.

13. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Druk op je rug verghoogt juist met een riem. Riem zorgt er voor dat je buikspieren zich ergens tegen af kunnen zetten (vandaar dat riemen die aan je rug kant breder zijn debiel zijn). Hierdoor verhoogt de druk in je lichaam, blijft er meer kracht over voor het kracht zetten en niet het stabilizeren, en dan kun je wat meer gewicht squatten of deadliften.

Een riem dragen is dus niet nodig, maar kan als jij je gewicht wat wil verhogen.

14. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik merk inderdaad dat het makkelijker gaat, maar ik merk soms dat mijn rug een beetje krom getrokken wordt door het gewicht. Maar dat zal dan wel aan mijn techniek liggen. Ga er dus extra opletten, thanks!

15. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Vergoeden heeft niks met eigen risico te maken...

Mijn verzekeraar vergoed het ook alleen zullen ze het eigen risico in rekening brengen.

16. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Als iets in je basispakket / aanvullende pakket zit gaat het echt niet van je eigen risico af hoor (onder voorbehoud van hoe dat dus is geregeld en verzekerd en onder welke voorwaarden bij je verzekeraar).

Laatst bewerkt: 30 mrt 2012
  17. Koenjo89

Koenjo89 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    hoeveel uur rust pakken jullie voor grote spiergroepen?
    Ik meestal 24 uur maar hoor van iedereen weer wat anders

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    48 het liefst.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Fysio heeft ontdekt wat er met m'n knie is. Heb last van een zogehete 'theaterknie'.

Net accupuntuur + massage gehad om de enorme spanning op m'n bovenbeen weg te krijgen , verder moet ik 3x per dag (ochtend, middag, avond bv) 2 setjes van 15 squats (puur lichaamsgewicht) doen.

20. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik las wat pagina's terug wat over blessures. Dyonko, heb je die MRI al gehad? Ik had ook slotklachten bij mijn knie, en werd doorverwezen naar het ziekenhuis voor een MRI scan. Die slotklachten gingen overigens wel weg wanneer ik dit rust gaf.

Na de MRI bleek dat er een klein scheurtje in me meniscus zat, heb toen zo'n 7-8 weken bij de fysio gezeten en ben rustig gaan opbouwen. Nu heb ik al 1 รก 2 weken geen krachttraining gedaan, en gewoon alles rust gegeven en voetballen gaat nu prima. Training gaat prima en afgelopen zondag nog een helft mee gedaan, 0,0 last achteraf. Hartstikke top dus.

Wel is het irritant dat ik, en dat nam alleen maar toe met fysio training, een soort knik in me knie kreeg. En dat merkte ik vooral bij krachtraining als Leg Extensions, Leg Push etc. Tot een bepaalde hoek, en dan 'knakt' er iets in me knie. En je kunt het ook voelen. Fysio zei dat ik er niks tegen kon doen, maar irritant is het wel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina