[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Jij vind een 10 jarige Emma Watson nog lekker. :+

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Niet. Ik wist gewoon eerder dan Dulle dat ze lekker zou worden. :+

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ik googlede wat plaatjes van haar, maar ik moet zeggen dat ze als brunette er echt veel beter uitziet. Dat blond staat gewoon veel minder, kweenie of dat haar echte haarkleur is. Sowieso is de Katniss look uit de film gewoon supercute :D En ze is gewoon maddafucking stoer met die pijl en boog.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    J. Edgar

Sterk geacteerd. Zeker door DiCaprio weer. Verhaal werd wel goed verteld maar niet op mijn favoriete manier. Het op en neer gejump van verleden naar heden. Ook vond ik sommige belangrijke momenten uit de geschiedenis een beetje onderbelicht. Maar dat weerhoudt het toch niet dat het een solide film blijft.

7.3/10

5. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    The Darkest Hour

Had al wat behoorlijk slechte reviews gelezen vanwege het verhaal. Nu houd ik wel af en toe van een flinterdun verhaal als er maar genoeg actie in zit. Helaas had deze film van allebei echt helemaal niks. Actie was saai en verhaal sloeg helemaal nergens op!
    Vooral op het laatste, wanneer die Nathalie ineens is weggevlucht wanneer ze in het water vallen?!?!?!!??

Jammer, had erg naar deze film uitgekeken ondanks de slechte reviews.

4/10

6. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Le salaire de la peur (1953 ) Top 250 #145
    Weer is een top250 filmpje bekeken, had in de beschrijving gezien dat de film over paar mannen gaat die nitroglycerine (springstof) moeten vervoeren met niet al te safe transport. De aanloop naar de uiteindelijke reis was behoorlijk lang, maar de uiteindelijke tocht was wel erg mooi en spannend. De film die ik keek was wel in kleur, neem aan dat het een gefixte versie is aangezien de film uit 1953 komt. Heel zonde vond ik alleen de allerlaatste scene, hoe kun je zo'n mooie film nou zo laten eindigen :F:
    8.0 .. aanrader!

The Lincoln Lawyer (2011)
    Heeft hier aardig wat keren gestaan, aardig rechtbank film die wel vermakelijk blijft door een hoog tempo. Verder springt de film niet echt tussen de andere films in dit genre uit denk ik. Prima voor de zondagavond
    7-

The Grey (2012)
    Niet al te hoogstaande film, realisme ontbreekt vaak behoorlijk, soms is het wel ff spannend (wel mooie setting natuurlijk in al die sneeuw). Wolven zagen er echt nep en lelijk uit en mensen werden af en toe wel heel makkelijk uit het script geschreven. Qua vermaak is de film wel oke.
    6.8

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mission: Impossible - Ghost Protocol

Spannend. Toffe actie, toffe gadgets en een goed vleugje humor.
    Ging er met een open mind in. En werd zeker niet teleurgesteld. Zeer goed vermaak voor een avond.

8/10

8. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Intouchables

2012 is nog jong, maar er is een grote kans dat ik reeds de beste film van dit jaar heb gezien. Werkelijk fenomenaal. Op momenten gehuild van het lachen, om even later ontroerd een traantje weg te pinken. Briljant acteerwerk, narratief enorm sterk en esthetisch benadert het in mijn ogen perfectie. Oh ja, de muziek is daarnaast fantastisch. Werkelijk waar in geen tijden zo genoten van een film. Een absolute aanrader voor iedereen die film een warm hart toedraagt. Ik wil geïnteresseerden tot slot aanraden om de film in de bioscoop te gaan kijken. Daar komt de film nog beter tot zijn recht. Een absoluut meesterwerk!

9.5/10

9. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Sequels daarentegen kunnen wel degelijk beter zijn.:+

10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Bij nader inziens heb ik deze film een te lage cijfer gegeven. ;-)

11. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Devil's advocate gezien. Film met Al Pacino en Keanu Reeves. Leuke film, als je naar de titel kijkt weet je wat je kunt verwachten. Enkele aardige dialogen (uitbranders van Pacino) tussendoor.
    7,5/10

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Sen to Chihiro no Kamikakushi

Prachtig en betoverend sprookje in een even zo prachtige en bizarre wereld.

13. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Gisteren Glory (1989) gezien. Echt een aangrijpende film zo nu en dan, met Matthew Broderick, Morgan Freeman en Denzel Washington in een Oscar winnende rol. Gaat over het eerste zwarte regiment tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog. Einde is een beetje voorspelbaar, maar de actie en het verhaal zijn sterk en geloofwaardig. Niet een film waar je constant bloed en dergelijke ziet, maar wel een die het sfeertje van een oorlog, persoonlijk en ver weg, goed weet neer te zetten. 8/10.

15. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Source Code

Vermakelijk, was voor m'n gevoel zo voorbij. Is zo'n film waar je je eigenlijk geen buil aan kan vallen.

7,5/10

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    The Girl with the Dragon Tattoo
    Kijkt lekker weg, mooie beelden (scene bij die dude na de verkrachting _O_) en lekker sfeertje. Tegen het einde aan ging het opeens wel wat te snel en voelde het wat minder aan. Zweedse versie overigens niet gezien, misschien ooit eens doen. Al boeide het me nou ook niet zoveel om hem nog eens te zien maar dan net wat anders. 7

Films
    24. [​IMG] The Muppets (James Bobin, 2011) :: 7.5
    25. [​IMG] The Descendants (Alexander Payne, 2011) :: 8.0
    26. [​IMG] The Girl with the Dragon Tattoo (David Fincher, 2011) :: 7.0

Niet zoveel zin gehad om films/series te kijken deze maand.

17. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    The Hunger Games.

Wat een piece of crap. Imma spoil the fuck outta this movie, dus lees niet verder mocht je em niet gezien hebben. De intro van de film is best okay. Beetje drama en slechte kindactrices.. kan ik nog overzien. Vreemd genoeg heeft de hoofdrolspeelster een weirde onuitgesproken relatie met een jongen in haar district en er iets met een kapotte relatie met haar moeder ofzo? Diepgang, nee. Glazuur over een boterham. Nou oke fine. Moving on.

Zusje moet vechten, grote zus gaat in haar plaats. Een van de grootste problemen die ik had met deze film was het volgende: stel, jij wordt uitgekozen in een fighting arena tot the death met 23 andere mensen. Ga je dan happy meedoen aan de spektakel tv show? Lekker eten in penthouses, zwaaien naar fans, meedoen in gekke talkshows? Hell no, je laat je baard groeien en geeft iedereen de middelvinger. It's just stupid. Zeker omdat de hoofdrolspeelster een stoere meid moet voorstellen. (En als je nu met het excuus sponsors komt, welke sponsors?! Ze kreeg 1 parachute van haar mentor. Haar fucking mentor!!! Hij had haar net zo goed een gun of katana kunnen sturen. Maar nee, hij stuurt zalf, ZALF verdomme!!!)

Daarnaast, in het begin van de film zit die meid met een van haar tegenstanders in de trein (en zo'n beetje overal. Penthouse, trainingground blabla) SLAY THIS MOTHERFUCKER. Hij is verdomme je vijand. One down, 22 to go! Maar, I should've known. Er stond 12+ op de affiche.

Let's see wat vond ik nog meer crap.. ohja. Er zijn 12 discricten waar kids uit worden gekozen om te vechten. In district 1 en 2 trainen ze tot ze 18 zijn en dan doen ze vrijwillig mee. Dit zijn dus bad ass killing machines right? Niet dus. Ze gaan in een groepje van 4 dom lopen rondrennen. Ze nodigen zelfs een douche uit district 12 uit om mee te doen. What the fuck for? Omdat hij zogenaamd z'n vriendinnetje beter kan vinden. Dit zijn dus 4 highly trained killers en trackers die de hulp van een nobody nodig hebben. NO. KILL THIS SOB. Nog lachwekkender is, als ze haar eindelijk hoog in een boom vinden, ze haar niet achterna kunnen klimmen. Are you serious? 1 chick heeft zelfs een pijl en boog.. maar raak schieten? Ho maar. In een andere boom klimmen om raak proberen te schieten? Nope.

Dan is er nog een klein meisje die hulp probeert te bieden. Ze blijft hangen bij de hoofdrolspeelster en dat hoort een leuk teampje te worden. I'd say cut her throat when she sleeps.. maar fine, fine, let's see where it goes. She get's killed and she picks flowers for her grave THAT'S WHERE. Je bent in een fighting arena, to the fucking death. Do I need to explain this to you?! Dan is er nog make-up, een terrible cave scene met neppe romantiek en weerwolven. Oh, man. Nu ik het terug lees vond ik het een nog kuttere film. Er zijn zoveel dingen die ik nog kan noemen (dat ze het cijfer 11 kreeg bijvoorbeeld. ULTRAAAA GAAAAY). Niet alleen stomme dingen in het verhaal, maar slecht camerawerk bijvoorbeeld. Als laatste wil ik nog even dit kwijt: Lenny Kravitz, stik in een appel.

18. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    :lol: Op alle punten mee oneens, behalve het camerawerk, maar ik had wel een aardige grijns op mijn gezicht bij het lezen :+ Ondanks dat de film ontiegelijk voorspelbaar was (appel, 11 enz.) heb ik me er toch erg mee vermaakt en aan weinig zaken geërgerd. Maar ik zie op meer sites dat sommigen deze film compleet afkraken en anderen hem helemaal de hemel in prijzen.

Maart
    Films
    67. [​IMG] Saw (James Wan, 2004) :: 6.5
    68. [​IMG] Saw II (Darren Lynn Bousman, 2005) :: 7.0
    69. [​IMG] Saw III (Darren Lynn Bousman, 2006) :: 6.5
    70. [​IMG] Saw IV (Darren Lynn Bousman, 2007) :: 6.0
    71. [​IMG] Saw V (David Hackl, 2008) :: 6.0
    72. [​IMG] Saw VI (Kevin Greutert, 2009) :: 5.0
    73. [​IMG] Saw 3D (Kevin Greutert, 2010) :: 5.5
    74. [​IMG] Friday the 13th (Sean S. Cunningham, 1980) [​IMG] :: 7.0
    75. [​IMG] Friday the 13th Part 2 (Steve Miner, 1981) :: 6.5
    76. [​IMG] Friday the 13th Part III (Steve Miner, 1982) :: 7.0
    77. [​IMG] Friday the 13th: The Final Chapter (Joseph Zito, 1984) :: 6.0
    78. [​IMG] Friday the 13th: A New Beginning (Danny Steinmann, 1985) :: 6.5
    79. [​IMG] Jason Lives: Friday the 13th Part VI (Tom McLoughlin, 1986) :: 6.5
    80. [​IMG] Friday the 13th Part VII: The New Blood (John Carl Buechler, 1988) :: 6.0
    81. [​IMG] Hodejegerne (Morten Tyldum, 2011) :: 7.5
    82. [​IMG] Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (Rob Hedden, 1989) :: 5.0
    83. [​IMG] Bubba Ho-Tep (Don Coscarelli, 2002) :: 5.0
    84. [​IMG] Jason Goes to Hell: The Final Friday (Adam Marcus, 199:cool: :: 6.0
    85. [​IMG] Jason X (James Isaac, 2001) :: 5.0
    86. [​IMG] Chronicle (Joshua Trank, 2012) :: 8.0
    87. [​IMG] Safe House (Daniel Espinosa, 2012) :: 7.5
    88. [​IMG] Friday the 13th (Marcus Nispel, 2009) [​IMG] :: 7.0
    89. [​IMG] The Texas Chain Saw Massacre (Tobe Hooper, 1974) [​IMG] :: 7.5
    90. [​IMG] The Texas Chainsaw Massacre 2 (Tobe Hooper, 1986) :: 5.0
    91. [​IMG] Leatherface: Texas Chainsaw Massacre III (Jeff Burr, 1990) :: 5.0
    92. [​IMG] The Return of the Texas Chainsaw Massacre (Kim Henkel, 1994) :: 3.5
    93. [​IMG] The Texas Chainsaw Massacre (Marcus Nispel, 200:cool: [​IMG] :: 6.0
    94. [​IMG] The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (Jonathan Liebesman, 2006) :: 5.5
    95. [​IMG] Max Manus (Joachim Roenning, Espen Sandberg, 2008) :: 7.0
    96. [​IMG] Child's Play (Tom Holland, 1988) [​IMG] :: 7.0
    97. [​IMG] Child's Play 2 (John Lafia, 1990) :: 6.0
    98. [​IMG] Child's Play 3 (Jack Bender, 1991) :: 6.0
    99. [​IMG] Bride of Chucky (Ronny Yu, 1998) :: 5.0
    100. [​IMG] Seed of Chucky (Don Mancini, 2004) :: 6.0
    101. [​IMG] The Hunger Games (Gary Ross, 2012) :: 8.5

Series
    102. [​IMG] Human Target - Seizoen 1 (Kevin Hooks, Jonathan E. Steinberg, 2010) :: 7.0
    103. [​IMG] The Walking Dead - Seizoen 2 (Frank Darabont, 2010) :: 7.0

Statistieken
    Totaal 35 films (maandgemiddelde: 29.0) gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 35.

Totale speelduur: 3298 min.
    Aantal films / series herzien: 5.

Best beoordeeld: The Hunger Games (8.5, 5de dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: The Return of the Texas Chainsaw Massacre (3.5).

Media-verdeling
    [​IMG] 3.
    [​IMG] 34.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    @Arti: ik zal straks oom een stukje typen. Vind het echt een gave film. :9

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Genoeg series weer gezien deze maand.

Maart
    Films
    26. [​IMG] Tower Heist (Brett Ratner, 2011) :: 6.3 [​IMG]
    27. [​IMG] The Sitter (David Gordon Green, 2011) :: 6.5 [​IMG]
    28. [​IMG] The Grey (Joe Carnahan, 2012) :: 7.0 [​IMG]
    29. [​IMG] Young Adult (Jason Reitman, 2011) :: 7.0 [​IMG]
    30. [​IMG] J. Edgar (Clint Eastwood, 2011) :: 7.3 [​IMG]
    31. [​IMG] Foute vrienden (Roy Dames, 2010) :: 8.5
    32. [​IMG] Mission: Impossible - Ghost Protocol (Brad Bird, 2011) :: 8.0 [​IMG]

Series
    33. [​IMG] Deadwood - Seizoen 1 (David Milch, 2004) :: 8.2
    34. [​IMG] Deadwood - Seizoen 2 (David Milch, 2004) :: 8.5
    35. [​IMG] Deadwood - Seizoen 3 (David Milch, 2004) :: 8.2
    36. [​IMG] Game of Thrones - Seizoen 1 (David Benioff, D.B. Weiss, 2011) :: 7.8
    37. [​IMG] The Walking Dead - Seizoen 2 (Frank Darabont, 2010) :: 7.8
    38. [​IMG] The Wire - Seizoen 5 (David Simon, 2002) :: 8.5

Statistieken
    Totaal 7 films (maandgemiddelde: 7.:cool: gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totale speelduur: 752 min.
    Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Foute vrienden, Deadwood, The Wire (8.5, 5de dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Tower Heist (6.:cool:.

Media-verdeling
    [​IMG] 2.
    [​IMG] 11.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina