Enquête illegale muziek distributie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rbz NL, 29 mrt 2012.

1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Alstu
    Geslacht:
    Man

Leeftijd:
    15

Favoriete muziek genre:
    Verschillende.
    Dubstep, Drum and Bass, Rock, Britpop, Hardstyle, House, Electro, Alternative, eigenlijk alles wel.
    Ik heb geen favoriet genre.

Koop je nog wel eens CD’s? Waarom wel/niet?

Nee, ik heb geen cd speler oid.

Maak je wel eens gebruik van betaalde download platforms zoals iTunes of Spotify? Waarom wel/niet?
    Nee, onhandig.
    Als ik wil syncen gebruik ik dropbox, maar eigenlijk gebruik ik alleen mn telefoon voor muziek.

Download je wel eens muziek illegaal via Torrents? Waarom wel/niet?
    Af en toe, meestal download/luister ik het via Youtube.
    Er zijn gewoon te weinig goede manieren om muziek aan te schaffen, of ze zijn erg duur.

Zou je toeslag willen betalen op bijvoorbeeld mp3spelers of mobiele telefoons om zo de illegale distributie te compenseren? Waarom wel/niet?
    Nee, vind ik onzin.
    Er word al genoeg geld uit ons geperst.

Wat denk je dat artiesten kunnen doen aan de toenemende distributie van hun muziek via torrents?
    Gebruik maken van platforms zoals Spotify.

Einde!

2. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht: Man

Leeftijd: 17

Favoriete muziek genre: Ik doe niet aan favorieten

Koop je nog wel eens CD’s? Waarom wel/niet? Heb ik wel is gedaan maar eigenlijk nooit, downloaden is makkelijker goedkoper.

Maak je wel eens gebruik van betaalde download platforms zoals iTunes of Spotify? Waarom wel/niet? Nee zoals hierboven gezegd is downloaden makkelijker en ik heb graag m'n muziek op m'n HDD.

Ja, makkelijk, snel.

Zou je toeslag willen betalen op bijvoorbeeld mp3spelers of mobiele telefoons om zo de illegale distributie te compenseren? Waarom wel/niet? Nee het is al vaker gezegd, dat zou niet eerlijk zijn voor mensen die wel muziek kopen.

Wat denk je dat artiesten kunnen doen aan de toenemende distributie van hun muziek via torrents?
    Concerten, merchandise, andere manieren om te verkopen (bepaal zelf wat je betaald)

Einde!

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Hoezo is downloaden makkelijker dan Spotify? 8)

4. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Naja goedkoper dan :+

5. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Het gaat over kopen op Spotify he.

6. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Jup, maar wél een fysiek product ;)

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Geslacht:
    Man

Leeftijd:
    22

Favoriete muziek genre:
    Hip-Hop/Nederhop

Koop je nog wel eens CD’s? Waarom wel/niet?:
    Laatste CD die ik heb aangeschaft was 3 a 4 jaar geleden. Ik koop ze niet omdat 1. De techniek achterhaald is. 2. Ik geen CD-speler heb. 3. Kost te veel moeite vergeleken met internet.

Maak je wel eens gebruik van betaalde download platforms zoals iTunes of Spotify? Waarom wel/niet?:
    Betaald momenteel nog niet, totdat betaalde diensten eens moeite gaan doen om betalen makkelijker te maken. Sloebers dat het zijn. Why u no accept my money?!

Download je wel eens muziek illegaal via Torrents? Waarom wel/niet?:
    Nee. O-) ;)

Zou je toeslag willen betalen op bijvoorbeeld mp3spelers of mobiele telefoons om zo de illegale distributie te compenseren? Waarom wel/niet?:
    Waarom zou ik vrijwillig toeslag willen betalen voor een misdaad die ik niet/nog heb begaan? Onethisch naar mijn mening.

Live optreden, duh... En laat internet nou net het perfecte middel te zijn om snel een groot publiek te bereiken.

8. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Geslacht:
    Man

Leeftijd:
    22

Favoriete muziek genre:
    Metal, punk, hardrock, blues, alternative, country, rock&roll, hiphop

Ja, veel. Ik hou er van om een fysiek aanwezige muziekcollectie te hebben. Daarnaast zie ik de meerwaarde van artwork en mooi vormgeven digipacks

Maak je wel eens gebruik van betaalde download platforms zoals iTunes of Spotify? Waarom wel/niet?

Spotify alleen voor gratis streamen en het ontdekken van nieuwe muziek. iTunes zelden, meestal voor albums die amper verkrijgbaar zijn in Nederland

Ja, dit is vooral als voorproefje of het album een aanschaf waard is

Zou je toeslag willen betalen op bijvoorbeeld mp3spelers of mobiele telefoons om zo de illegale distributie te compenseren? Waarom wel/niet?

Ik zou geen keus hebben als ik een nieuwe wil kopen en er toeslag op zit

Ja, wees creatief. Je moet accepteren dat veel muziek nu op illegale wijze wordt verspreid. Zorg ervoor dat mensen bereid worden om weer te betalen voor muziek. Honderd procent uitbannen is uiteraard een illusie.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686

Leeftijd: 19

Favoriete muziek genre: Rock/metal/alternative

Ja, heel vaak. Tof om CD te draaien, tof om boekje te bekijken, tof om kasten vol te hebben. En het geeft een goed gevoel om bij te dragen aan artiesten.

Ja, van Spotify. Heel handig om veel muziek te kunnen luisteren, tegen een klein bedrag per maand. iTunes is kut!

Nee. In het verleden wel, maar sinds een jaar of 2 niet meer. Ik vind het niet netjes. Boeken steel ik ook niet.

Nee, want mensen die niet illegaal downloaden zijn dan ook de sjaak. Daarbij verdwijnt het probleem niet, want illegale muziek kan je altijd op andere appraten luisteren waar die toeslag dan niet op is.

Vooral minder zeuren, jezus. En daarnaast zorgen dat het kopen van een CD de moeite waard is/blijft. Denk aan special editions, extra features/toegang, korting op concerten, abonnement op iets. In ieder geval extra waarde toeveogen aan de CD, die je digitaal niet kan hebben.

Einde!

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    WTF ik ben even oud als Mtthz.. Dafuq 8)

11. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
  12. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Geslacht:
    Man

Leeftijd:
    20

Favoriete muziek genre:
    Rock / Metal

Jup, vooral als verzamelobject en om de artiest (meer) te ondersteunen. :)

Nope, als ik betaal wil ik ook wel iets tastbaars in m'n handen hebben (als het om muziek gaat).

Jup, makkelijk, snel, en gratis.

Shur, als er bewezen kan worden dat artiesten echt zwaar verlies lijden op dat gedownload. :+ Er wordt wel zo negatief over gedaan maar ondertussen hebben ze nog steeds de mooiste huizen en auto's. En omdat het zo makkelijk is om hun muziek binnen te halen nu worden ze ook bekender. Er zijn een hoop bands die ik nooit ontdekt zou hebben als ik gedwongen zou zijn eerst hun CD te moeten kopen.

Niks. Zie boven, misschien er wat minder hard tegenin gaan, dan wordt het ook een stuk minder taboe.

Einde!

:thumbs:

13. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253

Leeftijd: 20

Favoriete muziek genre: Hip hop en genres die niet pop zijn.

Koop je nog wel eens CD’s? Waarom wel/niet? Nee, support ze naar hun concert te gaan

Maak je wel eens gebruik van betaalde download platforms zoals iTunes of Spotify? Waarom wel/niet? Nope, zie hier onder

Download je wel eens muziek illegaal via Torrents? Waarom wel/niet? Ja het is gemakkelijk (al zit ik nu vaak met artiesten die geen torrent hebben :+) en gratis en heb het gevoel dat ze hun geld toch wel ergens anders vandaan kunnen krijgen.

Zou je toeslag willen betalen op bijvoorbeeld mp3spelers of mobiele telefoons om zo de illegale distributie te compenseren? Waarom wel/niet? Maakt mij niet uit, heb nu ipod classic waar ik de rest van mijn leven genoeg aan heb.

Wat denk je dat artiesten kunnen doen aan de toenemende distributie van hun muziek via torrents? Niks, goede muziek maken zodat ze meer fans krijgen die naar hun optredens gaan. Die 'artiesten' die op mtv enzo nu komen hebben sowieso al niks te klagen, ze mogen blij zijn naar mijn mening dat iemand hun muziek leuk vind op te luisteren 8)

Einde!

Laatst bewerkt: 30 mrt 2012
  14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    een echt enquete was beter geweest, maar goed here we go....

Geslacht: male

Leeftijd: 40+ (jezus, wat zijn jullie allemaal jong :cool: )

Favoriete muziek genre: rock, metal, alternative rock/metal, post-grunge

Koop je nog wel eens CD’s? Waarom wel/niet? Ja. Omdat ik vind dat als je muziek echt goed vind je de artiest moet steunen. En omdat een ding met plaatjes stukken cooler is dan digitale bitjes alleen. Ookal luister ik alleen nog maar naar mp3tjes...
    Overigens vind ik ht argument dat ik veel hoor dat muziek (cd) te duur zou zijn onzin. Bij bol.com en FR enzo ja, maar ik koop alles bij Amazon.co.uk en daar kosten albums rond de 7 pond, ook nieuwe!

Soms iTunes, maar ik vind de prijzen van digitale dowloads veel te duur ivt het fysieke product. Ik ben van de albums en ik vind het van de zotte dat ik voor een album van 12 liedjes, 12 keer de song price van 99€c moet betalen. digitale albums zouden rond de 7€ moeten liggen. Bij digitale distributie heb je ook minder kosten om de muziek naar de luisteraar te brengen...
    Streamingdiensten liggen me niet, wil niet altijd een inetverbinding nodig hebbem om te kunnen luisteren...

Torrents, nooit! Usenet, ja, op zoek naar nieuwe muziek...

Ja, geen probleem. Downloaden is zo een gemeengoed geworden (dat blijkt al uit deze thread) dat Toeslagen een manier kunnen zijn om artiesten te compenseren...

Goedkopere digitale downloads, ook een boekje bij digitale downloads (pdf), zelf aanbieden via eigen website of overkoepelend alternatief, korting op merchandise (bv tshirts) dmv code bij originele cd of digitale download, etc...

Einde!

15. FreeDollas

FreeDollas Designer

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht: Man (Of jongen :cool:)

Leeftijd: 16 jaar

Favoriete muziek genre: Hiphop/rap

Koop je nog wel eens CD’s? Waarom wel/niet? Ja, omdat ik sommige CD's gewoon graag wil hebben met boekje en alles, eigenlijk een soort verzamelen. Of omdat ik sommige artiesten wil steunen.

Maak je wel eens gebruik van betaalde download platforms zoals iTunes of Spotify? Waarom wel/niet? Nee, omdat ik het niet fijn vind werken, en als ik muziek koop heb ik liever een CD dan een digitaal bestand.

Ja, omdat ik geen geld heb voor al de muziek die ik wil en sommige albums vind ik het niet waard om ervoor te betalen

Zou je toeslag willen betalen op bijvoorbeeld mp3spelers of mobiele telefoons om zo de illegale distributie te compenseren? Waarom wel/niet? Nee, dat geld gaat toch niet naar de artiesten.

Wat denk je dat artiesten kunnen doen aan de toenemende distributie van hun muziek via torrents? Niet veel, behalve hun albums gratis maken zoals sommige artiesten al doen.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2012
  16. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    :thumbs:

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Jup, dat is de way to go denk ik. En meerwaarde creeëren voor fyieke aankopen. Coole special editions met fysieke extra's die je digitaal niet kan gebruiken.

18. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3

Leeftijd: 32

Favoriete muziek genre: House

Nee nooit meer,vroeger wel maar dat was voor het downloadtijdperk.
    Tevens 90% van de tracks die ik luister/draai staan niet op cd.

Ja gebruik Beatport.com en Dance-Tunes.com

Niet via torrents,wel via andere diverse sites. waarom...omdat er per maand teveel uit komt

Nee,nergens voor nodig imo het word er toch niet door tegengehouden en mp3spelers en mobieltjes zijn niet de oorzaak.

Niks....alsof ze dan niet genoeg verdienen...alleen de grote namen lopen te huilen dat hun muziek gratis ergens is te downloaden.
    Voor kleinere artiesten is het misschien jammer maar een echte fan koopt hun muziek en geeft support.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2012

Deel Deze Pagina