[Muziek] Dance, House, Electro, Techno [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XxTopgear360, 8 okt 2011.

1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik geef je groot gelijk. Het komt vaak genoeg voor dat men gewoon lekker een loopje neemt van een sample pack en dat is jammer. Ik heb ook van die samples, maar ik maakt toch mooi me shit lekker zelf. Het kost meer tijd, maar ik vind het leuk en je bent tenminste uniek. ;)

Ik moet straks trouwens nog even mijn nieuwe Focusrite audio interface installeren. Ben benieuwd of die echt zo goed is als ze zeggen. :)

2. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Focusrite rules! :thumbs:

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ga deze lente/zomer écht beginnen met producen (midi controller etc aanschaffen). Nu wel eens tijd voor.

4. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Sample nemen is niet zo erg maar doe er wat mee zodat het wel iets unieks krijgt.
    Je kan zoveel met die progamma's.
    Je track moet natuurlijk niet alleen uit samples bestaan of geleende kicks enz...

Btw over het syncen...met een CDJ-2000 is het bijna onmogenlijk om je tracks scheef te laten lopen dus een beetje dj kan hierop heel makkelijk beatmatchen.
    CDJ-2000 heeft btw niet echt een sync functie wel iets soortgelijks geloof ik maar is niet automatisch syncen zoals bij traktor oid.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2012
  5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Voor de mash-uppers hier:

Ben nu bezig met een mashup (gewoon voor de lol) van Bonkers en House of God die tegelijk afspelen op een moment. Krijg alleen mijn 'Bonkers sample' niet gelijk met House Of God (heb ze beide ingesteld op 130 bpm). Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

6. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Nja, daar doelde ik nog niet eens op. ;)

Doelde meer op het feit dat hij dus geen gehoorbescherming draagt. Ik draag altijd mijn earplugs tijdens het draaien op feesten en als ik festivals bezoek (oid). Kan echt niet zonder die dingen.

Met welke software maak je die mashup? Indien Ableton: gewoon een kwestie van goed warpen. :)

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    FL Studio (Edison).

8. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Sorry, daar kan ik je niet bij helpen, ik gebruik zelf Ableton. :)

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha geen probleem , het gaat me wel lukken.

10. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Tsja ik zie het toch anders, een aap kan nog leren beatmatchen in mijn ogen.

2 platen gelijk kunnen leggen staat niet gelijk aan een goede mix kunnen maken, daar komt nog veel meer bij kijken zoals je zelf ook al schrijft. (de tracklist bedenken, de overgangen tussen platen, effecten toevoegen zonder dat het vervelend wordt)

Zelf gebruik ik ook de sync-knop sinds dat mogelijk is, kan ook wel weer platenspelers gaan kopen en ouderwets gaan beatmatchen, maar waarom zou ik ? ;)

Verder gisteravond weer aan het produceren geweest, een impressie:

http://soundcloud.com/nyx_1978/030-1

Arrangement is nog ver te zoeken, het gaat meer om de geluiden e.d. :)

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Sowieso is beatmatchen vandaag de dag supersimpel. Ik draai nu digitaal (traktor) en daar duurt beatmatchen bijna net zo lang als op de sync knop drukken. Vergelijk dat maar eens met platen draaien.

12. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Beatmatchen is nooit moeilijk geweest. :+

Het verschil zit 'm met name in de 'moeite' die je moet doen om te corrigeren.

Belt drive: continu corrigeren, want de motor gewoon te zwak.
    Direct drive (super oem's/sl's): al minder erg, motor een stuk beter (hogere toeren).
    CD/tabletop: niet aangedreven door een motor, maar lezer en dus is pitchen en evt. tussendoor corrigeren appeltje eitje. Vaak een nauwkeurigheid van 0,01% - 0,05%. Bovendien kan je op cdj's tegenwoordig gewoon beatgridden, waardoor het nagenoeg hetzelfde is als digitaal draaien.
    Digitaal zonder sync: beatmatchen is een eitje en corrigeren is eigenlijk niet nodig. Zeer nauwkeurig.
    Digitaal met sync: beatmatchen is niet meer nodig en corrigeren dus ook niet = tijd voor andere dingen: freaken met loops, samples, acapella's and so on and so forth.

Ik ben onderaan deze ladder begonnen. Draai het liefste op CDJ's, maar doe het momenteel met een S4 vanwege ruimtegebruik en portabillity. :)

Overigens vind ik dat er wel een verschil is tussen een DJ en een live-act.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat ik nog het vreemdst vind , is dat DJs als David Guetta en Avicii (wekelijks een hoooop draaien) technisch ronduit zwak zijn. Avicii die gewoon niet beter kan dan outro/intro volledig laten uitspelen:emo:.

Overigens is het gelijk laten lopen van de mashup gelukt, maar ga er toch niet mee verder. Het klonk leuker toen ik aan het draaien was:+.

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ik vind zelf Laidback Luke wel een vette stijl hebben. Die probeert en experimenteert volop tijdens een set en is ook niet bang om op zijn bek te gaan.

Sander van Doorn is wat terughoudender, maar ook die heeft sick skills.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja dat is erg tof van Laidback Luke, al heeft hij afentoe wel goede missers. Hij doet me heel erg denken aan mij als ik voor de lol thuis aan het draaien. Dan zit ik soms ook van , dit nummer heeft wel lang genoeg geduurd en dan zet ik even een supersnelle loop erin en knal er een andere track door.

Bij Ultra had hij ook zo'n lelijk moment, dat een nummer gewoon opeens afkapt en er een andere komt. Ach ja , houdt het spannend.

16. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Je ziet bij hem ook duidelijk dat hij ook een tijd gescratcht heeft. Dat zit 'er nog in' zeg maar.

Gaat soms goed op zijn bek idd, maar aan de andere kant levert het ook dit soort dingen op: http://www.youtube.com/watch?v=1_V66MNi3G0&feature=fvwrel

Check vanaf ong 50 sec.

Edit: hoe de fuck sluit ik een video in? :+

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Mooie link8)

18. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    De url doet het toch wel? Insluiten lukte niet...

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha ja dat is wel lachen, beetje klooien met de apparatuur. Alleen jammer dat hij dat trucje met 'seven nation army' en daarna 'one' al 2 jaar gebruikt:+.

20. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Klopt, maar ik zie andere dj's dit niet zo snel doen.

Deel Deze Pagina