[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand A Dance with Dragons al gelezen? (van de "song of ice and fire" serie).
    Jezus wat maak je weer een hoop mee in dat boek..
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Welk deel bedoel je? Of is de Engelse versie niet in 2en gedeeld?
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die hier de Grijze Jager serie heeft gelezen/leest, en me kan vertellen of het echt de moeite waard is? Ik ben op zich wel benieuwd, maar die serie heeft op dit moment al 11 boeken. ;) Ik zag dat deel 1 bij de Bruna maar 5 euri is.
     
  4. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik heb ze allemaal al gelezen en ze zijn zeker aan te raden ;)
    Sterke verhalen telkens weer en mooie vriendschappen/evoluties door de serie heen van de personages.
    Hou er wel rekening mee dat het jeugdboeken zijn.
     
  5. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, de Engelse is gewoon 1 pocket;) (van ongeveer 1190 pagina's).
     
  6. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat zou ik niet zeggen: het is een ontzettend complex boek met 2 verhalen die door elkaar lopen en verwijzen naar voetnoten en brieven in de appendix. Complex, uniek, leest niet makkelijk weg maar het is iets wat je nooit zult vergeten!
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Prins der Wrake ook uit. 2 sterren en niet meer. Eigenlijks 1.5, maar toch.

    Er zaten wel leuke stukjes en paar aardige dialogen in, maar het hangt van de onduidelijkheden aan/uit elkaar.

    Tofste personage is niet de Prins zelf, maar kleine Rike die eigenlijks helemaal niet klein is.

    Eindgevecht opzich wel tof, maar dat hier ook nog een vervolg of 2 op komt kan ik niet bij inkomen.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, klinkt goed dan. En ach, dat het onder jeugdboeken valt, dat is hetzelfde met de Nicolas Flamel serie en de Erfenis serie. Daar laat ik me niet echt meer door afschrikken. ;)
    Heb je toevallig ook die Gone serie gelezen, en zo ja, wat vond je er van?

    @Modder Had je Stad van de dromende boeken al uit?
     
  10. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Nee, maar als ik je nog een goede jeugdserie kan aanraden is het wel Artemis Fowl. Weet nog dat ik daar veel plezier heb aan beleefd :+
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    De Tiende Kamer
    [​IMG]
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Serieus ;)?! Maar Stad van de dromende boeken was och ook al deel van een serie?! Eentje die met dezelfde personages waren althans :)
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zucht, vandaag toch maar besloten om ook een e-reader te gaan kopen. Ik heb het wel gehad met mijn mooie boeken die (soms) stukgaan in mijn tas. Aangezien ik meestal lees onderweg, is het eigenlijk gewoon praktisch. Ik ga wel voor een low-budget gevalletje van 80 euri, omdat het alleen maar voor 'erbij' is. Ergens toch jammer dat die Sony richting de 150 euro gaat. Iemand die toevallig ook een low-budget readertje heeft en er heel tevreden over is? :)
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zie dat die van mij nog steeds ~€140 is. Damn, ik wilde die al aanraden. ;)
    Maar ga nou niet voor een cheap Bart Smit achtig dingetje :p e-Ink is het echt waard.
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha wilde het er al bijna bijzetten. Mijn enige eis aan een e-reader is ook dat het een e-Ink scherm heeft, de rest (Wifi, zoveel gb geheugen, ) maakt me echt niks uit. Ik heb nu enkele boeken op de e-reader gelezen en zo'n scherm is wel echt heerlijk. TFT lijkt me helemaal niks.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Jullie hebben gezien welk boek in nu aan begonnen ben.

    Echter, let op Lizza en Modder: Norwegian Wood ligt bovenaan de stapel nu.

    Hij heeft alleen wel concurrentie van Caro Ramsay's - Zingen voor de Doden.

    Ik raad jullie allemaal echt aan op zijn minst de moeite te nemen info over dat tweede boek te gaan lezen.

    De recensies zijn zeer lovend, ook al weet ik dat jullie er niet echt heel veel naar kijken.
     
  17. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb dan goed nieuws voor je, Apple aangeklaagd samen met een aantal van de uitgevers. Dus binnen wat tijd hopelijk de prijzen naar een niveau waar het zou moeten zijn met e-books. Verder zelf met mijn kindle erg tevreden, prijs was 100 dollar en nog wat invoerrechten van Korea erbij. Volgens mij is die nu 110 dollar in Amerika en 100 euro in Europa. Ben er zelf erg tevreden mee, het is niet heel advanced maar leest fijn, en past in me zakken met geen probleem.
     
  18. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Stephen King - From A Buick 8 (2002)

    [​IMG]

    Op het platteland van Pennsylvania vinden de agenten Rafferty en Wilcox in 1979 een oude Buick Roadmaster uit de jaren '50 verlaten aan de kant van de weg. De bestuurder verdween spoorloos. Een paar uur later verdwijnt Rafferty ook. Wilcox en zijn collega's van het bureau van Korps D begrijpen dat dit niet 'zomaar' een oude Buick Roadmaster is en zetten het gevaarlijke 'ding' in een oude loods achter slot en grendel. Daar staat hij tot in 2001 Wilcox' 18-jarige zoon Ned wat klusjes komt opknappen bij Korps D. Wanneer Ned de oude Buick ontdekt en op onderzoek uit gaat, loopt het mis...

    Wat meer een tussendoortje van King (wat eenvoudig het gemiddelde tussendoortje overstijgt), dat de diepgang uit bijvoorbeeld IT, Duma Key en The Stand mist, maar op zichzelf toch gewoon weer een erg sterk en leuk verhaal is. De personages voelen binnen no-time als een stel bekenden aan, wat in mijn ogen King's grootste kwaliteit is. Daarnaast kan de beste man fantastisch een sfeer creëren; in dit boek wordt er veel mysterie op poten gezet. In een schuur van een politiekorps ergens in Pennsylvania staat er namelijk een oude Buick die af en toe wat rare kuren vertoont en dingen in zijn achterbak laat liggen. De auto staat alleen maar in de schuur en wordt niet gebruikt, maar roest niet, vangt geen stof en blijft er als nieuw uit zien. Het zorgt tot veel theorieën bij de medewerkers van het korps, die aan de hand van flashbacks en verschillende vertelperspectieven uit de doeken gedaan worden. Vooral de onderlinge verbondenheid in het korps valt daarbij positief of. King weet weer een groep erg sterke personages neer te zetten waar je echt bij mee gaat leven, al geldt voor beide dat hij dit weleens beter heeft gedaan (maar die boeken waarin hij dat deed, waren minstens eens zo dik). In From A Buick 8 staat de plot meer centraal en ook dat pakt prima uit. Het einde is ook prima, al zal niet iedereen zich in die mening kunnen vinden. King heeft vaak moeite met een goede einde te breien aan zijn verhalen en ik ben wel wat anti-climaxjes gewend, maar nu stak het prima in elkaar mijns inziens. Niet op alle vragen krijg je een sluitend antwoord, maar dat vind ik ook helemaal niet nodig. Je fantasie gebruiken is soms veel leuker. Aanrader (maar da's praktisch alles van King :9)!

    Ter overbrugging van de elf dagen die ik nog moet wachten op het achtste (en echt aller- allerlaatste :'-() Dark Tower deel (The Wind Through the Keyhole), begin ik aan boek vier van de Martin Beck reeks: De Lachende Politieman.
    The Dark Tower serie is trouwens een aanrader voor fantasy liefhebbers, al is het wel veel meer dan dat. Echt een genre-overstijgend epos, die zich wel afspeelt in een fictieve wereld met zijn eigen bad-guys, alleen dan niet de elfen/trollen/draken en weet ik veel wat nog meer wat je in veel fantasyeboeken nogal eens ziet. Al moet je voorafgaand aan The Dark Tower serie wel wat anders van King gelezen hebben, anders valt het misschien wat tegen (veel connecties met andere boeken, vooral in de latere delen).
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    Kan ik het volhouden om geen boek te kopen? :+

    Het helpt iig dat vandaag een boek binnenkwam wat ik al meer dan een half jaar geleden heb besteld.
    [​IMG]

    Beschrijving klonk wel geinig, maar de NL versie was €20. Dus voor €5,50 de EN versie gereserveerd. Kwam dus wel pas in april uit, maar ach... het is niet alsof ik niet genoeg boeken achter de hand heb. :p

    edit: Een paar dagen post niemand en nu opeens 2 posts tegelijk. :+
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    Ik zeg, doen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina