De lag kan ook komen door problemen bij EA.
Verder zegt bandbreedte niks, ping is veel belangrijker. Een game gebruikt gemiddeld 256kbit-1mbit aan bandbreedte. Het enigste wat hij stuurt is positiedata en acties die de spelers hebben uitgevoerd in code (dus tekst).
Je kan een 300mbit verbinding hebben, als je ping erg veel wisselt, waardoor de compensatie (hit detection) het niet bij kan houden, of ongewoon hoog is, dan heb je alsnog veel lag.
Doe anders even een pingtest: http://pingtest.net/
EDIT: even een toelichting:
- packet loss (aantal pakketten dat verloren raakt) hoort 0% te zijn. Anders is er echt iets mis.
- jitter is het verschil tussen de verschillende ping tests. Deze hoort zo laag mogelijk te zijn (onder de 10), anders betekent dat dat je ping veel wisselt.
- ping spreekt voor zich, dat is de vertraging tussen de server en jou. Dit is ook afhankelijk van de afstand van de server die je kiest. Een server op ongeveer 50km afstand heeft ongeveer een ping tussen 10-20ms.
Laatst bewerkt: 7 apr 2012