1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij heeft Gilbert zijn dokter aangeraden aan Boonen, gewoon even tientallen kilometers alleen naar de finish rijden ala Can. Wat een held.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja zeer indrukwekkend maar allesbehalve spannend. Dat is toch jammer.
    Kan er op zich wel van genieten maar wat er in Melbourne gebeurden op de sprint en keirin vind ik dan veel toffer :cool:. Dat zijn ook echt bazen zelf, wat een lijven :+
     
  3. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Het was best saai en ook een beetje frustrerend. Zit je daar met vier Sky mannen en kan je niet eens een gat van 30 secondes dicht rijden.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Boonen had ook wel redelijk veel voordeel van de wind en op de stroken was hij baas.
    Ben nu wel benieuwd naar Amstel Gold!
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ach zo,de wind blies alléén in het voordeel van Boonen...|:-|:-

    het treintje van Sky en de rest van het groepje achtervolgers hadden dus er alléén maar last van...

    hoe stom moet je zijn om zoiets te verkondigen mijn beste,vertel het eens...

    Eén man tegen een hele groep,dat zijn de feiten...._0/_0/
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Mijn beste, uiteraard zit de wind van beide.

    Alleen zou je moeten weten dat als er tegenwind was dat je dan als groep veel sterker bent. Meewind is daarom in het 'voordeel' van de ontsnapper.
    Met tegenwind was het hem niet gelukt denk ik.

    _0/_0/
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat is een feit dat niet geldt in de stenenklassieker...

    Ook al opgemerkt hoevéél kilometers die voorsprong onder de 30 seconden bleef hangen om dan stelselmatig te verhogen naargelang de resterende kasseistroken onder de wielen werden geschoven....

    Van alle dooien bereikt de minst dode als eerste de streep,ook al een wetmatige gegevenheid in de helle klassieker....

    Om het volgens u te zeggen dat het alles behalve spannend was doet u de prestatie van Boonen oneer aan....
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2012
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik zeg toch nergens dat hij de overwinning puur aan de wind te danken heeft?
    Mijn god waarom reageer je zo gepikeerd?

    Wind speelt wel degelijk een rol in PR, aangezien van de 255 kilometer er 200 gewoon asfalt is. Valt mij altijd op dat mensen de asfaltstukken zo onderschatten in deze koers.
    Als hij tegenwind had gehad hadden de achtervolgers in de laatste 55 kilometer (waarvan 40 asfalt) nog zeker wel dichterbij kunnen komen mits ze beter hadden samengewerkt.
    Nogmaals, ik ben de laatste die zal zeggen dat Boonen de overwinning niet verdiend heeft.


    Anyway, graag een beetje nadenken voordat je zulke lompe posts maakt. Ik zag dat je hiervoor een jaar weg was en dat beviel eigenlijk wel...
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Zeg het eens,wat beviel er dan niet aan mij volgens U,....

    Ik wacht....
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Echt ,sure,ik heb Lars Boom zien boomen én breken op de carrefour de abre...
    Dat zégt echt wel genoeg,en nou ben ik wel een Lars Boom fan gezien zijn veldrijdersverleden...

    Echt een gast naar mijn hart...
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2012
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    géén antwoord,dat noemen ze dus hier uwe kak intrekken..._0/_0/_0/
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Kinderachtig mannetje ben jij zeg haha.
    Nogmaals, ik zeg alleen dat de wind gunstig was aangezien achtervolgende groepen baat hebben bij tegenwind.

    Enige wat jij nu doet is eromheen lullen door nu Lars Boom erbij te halen.. Hoezo? Ik zeg toch nergens dat Boonen dankzij de wind heeft gewonnen? Ik ben het volkomen met je eens dat Boonen alles en iedereen, inclusief Boom, er finaal heeft afgereden...

    Dat je nu 3x achter elkaar zulke nonsens uitkraamt dat ik niet reageer doet me vermoeden dat je thuis niet veel te zeggen hebt makker.

    Dus tenzij je eindelijk eens over de wind gaat praten ipv over andere bijzaken vind ik het allemaal wel best. Komt vrij weinig nuttigs uit je, mijn beste.
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Boom heeft nog geen aankomst laten zien in een wedstrijd van ruim boven de 200km hoor. Hij heeft zeer goed gereden, maar hij komt gewoon net even iets te kort. Absoluut niet erg, gezien zijn verleden in het veldrijden. Daarbij mag het er inmiddels wel uitkomen, hij is niet de jongste meer.

    Had gehoopt dat hij nog iets beter door zou kunnen trekken, maar al met al sterk gereden.



    En tja, Boonen was gewoon de sterkste vandaag. Had graag Cancellara erbij gezien om zo tegengas te kunnen bieden, had een mooi gevecht kunnen zijn.
    Maar erg dapper en vooral sterk gereden, heb genoten van de koers! Ben het overigens met Tyrant eens dat het niet heel erg spannend was :p



    @ Svennies: Laat ik je maar direct waarschuwen dan. Je komt terug na een jaar afwezig te zijn geweest, en begint direct stennis te schoppen. Ik zou je wat rustiger houden wil je niet direct weer een jaar op vakantie gaan. Je reacties zijn niet wat ik verwacht van een volwassen man.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    ja en als Boom bij Boonen had geraakt was het natuurlijk ook een oneerlijke strijd geweest.

    Ik heb iig wel m'n favoriet voor AGR :p.
     
  15. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit was z'n eerste top 10 klassering in een grote klassieker en met wat meer geluk had hij gewoon op het podium gestaan. Hij had nu idd geen kracht meer voor het sprintje, maar volgend jaar is hij weer een jaar verder en heeft hij dat misschien wel. Ik denk dat de komende 2 seizoenen nog wel tussen Boonen en Cancellara zullen gaan, maar daarna maakt Boom een goede kans, als hij zo door gaat. Maar weinig renners winnen hun 1e grote klassieker voor hun 28e, vaak alleen de allergrootsten. Ik zie Boom hem nog wel een keer winnen.
    Je favoriet voor Agr? Lijkt me niemand die gister heeft gereden.
     
  16. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Boom had normaal gesproken Ballan en Flecha echt wel verslagen in een sprint. Wat Tyrant denk ik probeert te zeggen is dat Boom nooit wedstrijden van meer dan 200 km aan kon. Tot gister. Hij reed toch wel lekker hoor maar der kan er maar 1 de beste zijn. Vooral als zijn grootste concurent achter hem weg valt (Pozzato). En hoe goed Hushovd was zullen we ook nooit weten. Jammer..

    Nu gaan we naar de punchers toe in de heuvelklassiekers! Wat is April toch een heerlijke maand_O_
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik hoop op Valverde.
    Of misschien Sagan al :D
     
  18. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop op de Nederlanders, Mollema, Gesink, Poels, Hoogerland.
    Verder hoop ik dat het niet weer iemand wordt die ze alle 3 wint zoals vorig jaar Gilbert.

    Ben heel benieuwd naar Gesink, heb er totaal geen verwachting van maar hoop er stiekem toch op, Boom kon het gister ook een dag of 10 nadat hij ziek was geweest, waarom Gesink dan niet? Hij zei zelf dat hij met de klassiekers verwachtte weer wereldtop te zijn, nu weet je dat natuurlijk nooit na zo'n beenbreuk en deze tegenslag, maar ik hoop het wel.

    Poels gaat top 5 rijden in de Waalse Pijl, daar ben ik overtuigd van. Hij zei 2 weken terug nog niet zeker te weten of hij de AGR gaat rijden, inmiddels al wat meer van bekend? Staat geloof ik niet op de voorlopige deelnemerslijst.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Mja ik vind Gesink altijd iemand voor het hooggebergte en niet iemand die ff explosief de cauberg oprijdt. Dan heb ik Mollema hoger zitten voor de AGR.
     
  20. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Is opzich waar, maar Gesink in absolute topvorm kan ook op heuvels de rest pijn doen.
    Mochten ze weer met 30 man de Cauberg oprijden is Gesink zeker kansloos. Gesink zal dan al op de Keutenberg moeten gaan en hopen dat hij geen mannen als Gilbert of Rodriguez meekrijgt.
    Hij heeft bijvoorbeeld 2 jaar geleden wel laten zien in Canada dat hij ook op heuvels iedereen los kan rijden. Zo sterk als toen heb ik hem zelden gezien. Werd natuurlijk ook al is 3e in de Agr, terwijl alle andere beloftevolle Nederlanders nog geen hoge klassering hebben laten zien.
     

Deel Deze Pagina