Iedereen zijn mening uiterraard. Ik heb de 5 toch enkele x opnieuw uitgespeeld en dat doe ik enkel als een game echt top is. Beter dan de 4 was hem niet maar toch verwacht ik erg veel van de 6.
Ik verwacht ook dat 6 een goed spel wordt. Het gaat in ieder geval wat meer terug naar z'n roots ipv een stomme parasiet die iemand overneemt. Heel resi 5 was gewoon een actie spel en had op Chris, Jill en Wesker (bijna) niets te maken met Resident Evil zelf.
Van wat ik nu gezien en gehoord heb van 6 is het gewoon een voortborduursel van 5. Dan kan het dus niet veel worden. Alles waar RE voor stond is in deel 5 verkracht (een gedeelte al in 4). Outbreak vind ik nu ook niks meer, maar in de tijd waar hij uitkwam was het 1 van de weinige spellen die je online co-op kon spelen. Daarnaast had het nog wel de RE sfeer die er sinds RE4 uitgehaald is.
Coop wist ik geen eens... speelde nooit online op een ps2. Maar die details zal ik dan nog maar even moeten gaan lezen van 6. 4 vond ik eigenlijk best wel heftig met Krauser. Naar mijn mening de beste op Code veronica na dan.
Online was ook echt samenwerken. Ieder had een ander personage en die had zijn eigen plus- en minpunten. Ook de wapens en inventory waren anders. Beste blijf ik nog steeds deel 1 vinden met 2 en CVX als goede 2e. Vanaf deel 4 vind ik het niet veel meer. Game is zeker wel vermakelijk, maar het is voor mij gewoon geen RE meer.
Ik heb wat gameplay gekeken en vindt het niet echt een RE. Heb de game veel gespeeld op de PSX en PS2!