[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Meer mensen die dit zo ervaren..?? Ik vind de serie tot nu toe erg tof, en wou misschien binnenkort aan de boeken beginnen.
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Van wat ik hoorde van mensen die de boeken hebben gelezen en de serie hebben gezien, is het plot wel steeds wat anders dan de serie. Ik zit daarom ook nogal te twijfelen of ik de boeken zal lezen of toch eerst aan de serie ga beginnen. :+
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    [​IMG]

    Iemand die al eens gelezen?
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Ik wil ze nog altijd lezen, maar er zijn echt 3 verschillende versies en zowel in het Nederlands als het Engels zijn er maar 2 boeken.

    Ik zag wel ergens dat de derde en vierde boeken in 2013 in het Engels zullen verschijnen.

    En die Fablehaven serie scoort echt enorm goed.
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.953
    Ben nu op de helft van boek 5 'A Dance With Dragons' en heb eigenlijk precies het omgekeerde. Vind het juist erg leuk om te zien hoe en op welke manier ze de boeken hebben weten om te zetten in de televisieserie. Ja, de spanning is er natuurlijk wel meer van af dan als je als tabula rasa de serie in duikt, maar ervaar het absoluut niet als storend. Zoals Liza zegt zitten er ook subtiele verschillen tussen de boeken en de televisieserie wat eveneens leuk is om te herkennen.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Nee, maar over het algemeen hoor ik wel goede verhalen over ''gameboeken'' Ik neem tenminste aan dat dit er een van de serie is.

    Mijn broertje heeft van mij destijds de Engelse versie van een van de Assassins Creed boeken gehad en die vond het een goed boek.

    Totaal andere schrijver en setting natuurlijk, maar ik lees op fora en internet barweinig klachten van gamers die boeken lezen van hun games of series die ermee te maken hebben.

    De meer kritische lezer zal dan anders zien, maar ik wuif kritiek ook heel vaak weg als ik een boek lees.

    Ik kan hem je nog steeds niet aanraden, maar zoek eens rond op bijvoorbeeld Goodreads naar dit boek en lees wat ze daar te zeggen hebben. Veel gebruikers hebben daar vaak een goede mening. Meningen met 1* zijn bijna niet te vetrouwen, heb ik althans ervaren.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Het verschil met The Witcher is echter dat The Witcher de LOTR van het Oostblok is, en de games gebaseerd zijn op de boeken. ;)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Maakt het alleen maar beter imo! :thumbs:
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ben nu bijna bij het einde van het eerste Hongerspelen boek. Paar dagen niet gelezen, zat bij een (imo) ontzettend gaar stukje en had even geen zin om verder te lezen. Toen het boek weer opgepakt en ik was zo weer twintig pagina's verder :+

    De andere twee boeken, hoe zijn die in tegenstelling tot de eerste? Heb ze overigens al staan, dat wel maar ben toch benieuwd :p
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze worden imo steeds iets minder. Een is veruit de beste en zonder veel te verklappen kan ik alleen maar zeggen dat het iets 'politieker' gaat worden. Het blijft wel heel spannend, maar ik vond het zelf eigenlijk jammer dat de boeken maar zo kort zijn in verhouding met het verhaal. Vooral op het eind wordt het een beetje proppen lijkt het wel. Neemt niet weg dat het als serie in het geheel wel heel goed is. (op GR gaf ik het zelf respectievelijk 5*, 4* en deel 3 3,5* )
     
  12. Seh

    Seh Guest

    oh, nvm
     
  13. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Maj Sjöwall en Per Wahlöö - De Lachende Politieman

    [​IMG]

    Een rode dubbeldekker is van de weg geraakt. Alle inzittenden blijken te zijn vermoord. Een van de slachtoffers is de jonge politieman Åke Stenström. Zou zijn dood iets te maken hebben met het motief van de dader? Het is niet uitgesloten dat Stenström de oplossing van een oude zaak op het spoor was. Aan Martin Beck de taak uit te zoeken om welke zaak dat ging.

    Ik heb de Martin Beck detectivereeks (geschreven tussen 1965 en 1975) al eerder aangeraden hier, maar ook dit vierde deel kan prima in het rijtje. Het blijft toch een bijzonder corps. De meesten zijn van die typische Scandinavische droogkloten die je niet kwaad kan krijgen, maar met de komst van het nieuwe personage Gunvald Larsson is er plots een inspecteur die wel licht ontvlambaar is. Het leidt tot een aantal hilarische dialogen en passages en ook een aantal running gags komen weer terug. Het leest soms als slapstick, maar het is allemaal wel goed gedoseerd en belangrijker is uiteraard het onderzoek naar een mysterieuze moordenaar waar het schrijversduo weer een mooi verhaal aan weet te verbinden. De frustraties van politieonderzoek komen goed naar voren en het onderzoek wordt in relatief weinig pagina's toch zeer gedetailleerd uit de doeken gedaan. Je vliegt echt door het verhaal. Het einde is ook erg sterk, sterker dan het derde deel, waar het toch iets tegenviel.
     
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Vandaag 1e deel van Hongerspelen binnengehad, Ga er maar eens lekker in beginnen! :)
     
  15. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Door die post in het patstopic over e-readers ben ik toch weer geïnteresseerd geraakt. Ik vind het altijd zo klote met een boek in de zon omdat die witte pagina's zo in your face zijn dan. Die Kobo hebben ze op de VU in de boekhandel dacht ik voor EUR 104.00 ofzo. Veel fijner in de zon? Kom er nu niet echt aan toe, dat recreatief lezen, maar in de zomer toch wel weer fijn.
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik denk dat ik die Kobo binnenkort ook ga halen. Die Sony e-reader komt ook goed uit tests maar die display lijkt een beetje op een LCD-scherm, zo fel :+
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Die Kobo is recent toch best getest geweest bij de consumentenbond?
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  19. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    In de handleiding van mijn e-reader (BeBook) staat wel dat te lang lezen in de zon het scherm echt zal beschadigen. Ook wel te begrijpen natuurlijk, maar zou er dus wel rustig aan mee doen in de volle zon.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niemand die voor de mooie hoge resolutie (en looks) van de iRiver gaat? :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina