FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb zo'n beetje iedereen in mijn friendslist staan, maar ik zag er maar 2 of 3.
     
  2. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    de livery van Asjemenou was ook de enige, naast die van mijzelf, die ik zag, maar dat zal wel komen doordat hij de host was.
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    ontbrekende custom livery's.

    Als de lobby setting van de DTM cup hetzelfde zijn als de Miata en Scirocco cup dan vermoed ik een bug.
    Mogelijk omdat de DTM auto's standaard al van een race livery zijn voorzien, geeft bij online racen in de lobby, het spel vermoedelijk foutief de standaard race livery weer. En is de custom livery niet meer zichtbaar.
    Dit is het enige wat ik kan verzinnen.

    Als dit klopt dan zal een race uitvoering van een R3 of R1 hetzelfde euvel vertonen.

    Waarschijnlijk uit te testen door alleen de PI klasse instelling van de lobby aan te passen in bv een S klasse en de lobby te vullen met S-klasse auto's voorzien van custom livery's.
    Dan weet je in ieder geval dat het niet aan de lobby instellingen ligt.


    TEAM KONI
    ForzaMotorsport | 4
    Mazda MX-5 Miata Cup
    VW Scirocco R VISA/Mastercard Cup
    DTM Cup
    DD-cups -O-O-
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb 2 of 3 keer een R2 Race gereden online. Toen zaten er ook zo'n 16 man in de lobby uit amerika en engeland en duitsland enzo. En daar ging het gewoon goed.

    Het enige verschil met de andere cups is die 'standaart upgrades en tuning' instelling. We hebben het wel geprobeerd met die instelling uit, maar dat was na een race met de instelling aan. Misschien is dat dan te laat en moeten we een lobby proberen waar vanaf het begin die instelling uit staat.
     
  5. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Denk niet dat het dat is, ik heb ook wel gehost bij de peugeot cup, en daar stond de instelling "standaard upgrades en tuning" ook op aan......, maar het is het natuurlijk wel het proberen waard.

    Verder is dit ook voor het eerst dat we met verschillende auto's rijden ? Misschien heeft het daar wat mee te maken? Hopelijk krijg ik feedback van Turn10, ookal verwacht ik daar niet veel van.
     
  6. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben we het al eens geprobeerd zonder de handicap? Het zou gek zijn, maar je weet het nooit.

    Niet dat we er dan wat aan hebben in deze cup :)
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Net een stukje geoefend en kwam tot 1:51.413. Silverstone is wel een mooie track voor dit type auto's :)
     
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zijn er voor woensdag nog backupdrivers nodig? Ik heb deze week een keer vrij op woensdagavond en zou wel kunnen invallen. Dan kan ik ook nog even oefenen voordat het zover is aangezien ik normaal niet meedoe. Heb al wel vaker geoefend met diverse mensen en de klasse ligt mij wel dus ben benieuwd.
     
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Pfft, en dat met de -30% neem ik aan? Snel hoor, ik mag nog wel wat oefenen ;)

    Ik ben van plan mee te racen, vind het jammer dat ik vorige week de race gemist heb, wou juist proberen aan alle races mee te doen, hopelijk kan ik wel aan alle komende races meedoen.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tot nu toe is er volgens mij geen afmelding, maar je moet woensdag maar even kijken of er ruimte is.
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Check i.i.g. de verplichte liverys, er zijn verder i.i.g. nog geen afmeldingen. Let ook ff op de backupdrivers die reeds gereden hebben in de competitie voordat de plek vergeven wordt.

    grt A.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2012
  12. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ok ik zal het even bestuderen, wil ook niemands vaste plek innemen qua invallen dus vandaar dat ik het even checkte. Ik ga er vanuit dat de lobby gewoon vol zit mits iemand zich nog afmeld.
     
  13. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Hey Coldz

    Meestal is er nog wel plek hoor, mocht die er zijn stuur ik je ff een invite,

    grt A.
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Vanavond nog ff geoefend en kwam tot 1:54:00.
     
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Hoe zit het met de 1e bocht naar rechts na het rechte stuk?
    Wordt deze bocht DTM-style genomen, dus via uitloopstrook, tijdens de race of is het deze keer op de (hoofd)rijbaan blijven?
    Volgens mij levert het weinig winst op maar het is wel handig om te weten wat de raceregels van de dag zijn op Silverstone. Krijgen we geen misverstanden.

    1.52.125 clean. tijdens oefenen. Maar gemiddeld rond 1.53.xxx met uitschieters naar boven en beneden.
    Hoop dat dit genoeg gaat zijn voor competatieve racetempo.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik zou niet proberen weid te gaan want je verliest daar je grip volgens mij. :p
     
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Volgens mij is er een smal gedeelte van de strook dat normaal bereidbaar is als je wijd gaat, maar wel risico dat je ineens je grip totaal kwijt raakt.
    Moeilijk te bepalen waar de grens tussen grip en glijden ligt op de uitloopstrook.

    Ik weet wel dat ik als een gek ga slipstreamen op de hangar-straight.:+
    Ik hoop alleen dat de 1e bocht in de hoofdrace weer zonder incidenten verloopt net als Mugello.
    Schade met deze 2 lange rechte stukken en high speed corners is dodelijk voor een goede eindklassering.
    De pit entry is volgens mij makkelijk. De pitlane-exit kan problemen geven omdat de snelheid daar hoog ligt voor het nemen van de S-bochten. Iemand die de pitstraat uitrijdt kan door snelheidsverschil problemen veroorzaken als hij niet eerst rechts blijft rijden of zijn auto vlak voor de snelle bocht ervoor gooit.
    Kan gevaarlijk zijn als er voor positie wordt geknokt.
    Vergelijkbaar met Le Mans, hoewel die bocht langzamer is.

    Voor de racefreaks de track guide van Silverstone met tips om als een komeet over het circuit te gaan.
    http://www.evo.co.uk/trackdays/circuitguide/234044/circuit_in_detail.html
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  18. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    De reden dat de vorige keer bij Hockenheim hier extra uitleg aan werd gegeven is dat Forza4 diegene die de eerste bocht van dat circuit te ruim (en dus buiten ) de baan neemt niet werdt "afgestraft" d.m.v. langzamer rijden of verliezen van grip. Hockenheim is ook het enige circuit waarbij dat bij de echte DTM gebeurde.

    Het afstraffen door buiten de baan te rijden gebeurt op Silverstone door Forza wel. Er is nog een smalle strook na de kerbs die nog grip geeft kom je daarover heb je een probleem. Als je dus te wijdt komt snijdt je jezelf in de vingers en het wordt door de FIAA gezien als "van de baan schieten en door het gras rijden."

    Hetzelfde geld overigens voor bocht nr. 7.

    Verder bij de uitgang van de pitstraat heb je 2 mogelijkheden. Beide mogen gebruikt worden en het is dus aan de coureur om te beslissen. Je mag uiteraard het achteropkomend verkeer niet hinderen.

    Verder nog even aandacht voor het Fair Play gedeelte in de OP en het afsnijden in het algemeen. Ten alle tijde minimaal 2 wielen op het asfalt (je mag zelf kiezen welke 2 :) ).

    Verder wil ik iedereen nog even wijzen in de OP op het gedeelte van de Rollende starts. M.a.w. op het rechte stuk voor Start/Finish moet je binnen 3 autolengtes van je voorganger zitten bij de vliegende start.

    Aangezien het redelijk veel werk is om alle replays van alle heats vanuit alle auto's te bekijken, worden er soms incidenten over het hoofd worden gezien. Daarom verzoek ik jullie dat indien er incidenten zijn waarbij je het gevoel hebt benadeeld te zijn door een coureur doordat deze zich onreglementair en niet fair heeft gedragen een PM te sturen met daarbij heatnr. en rondenr. en jouw visie.

    Veel succes met voorbereiden,

    @ Lloyall gaat hopelijk een leuk gevecht worden, gelijke tijden met Mighty Michelle.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Quote:
    @ Lloyall gaat hopelijk een leuk gevecht worden, gelijke tijden met Mighty Michelle.


    Bring it on!!
    Ik heb er zin in.
    Ben vanmiddag vroeg vrij, dus ik kan nog wat inrijden.
    Hoop dat het een leuke race wordt voor iedereen zonder schade.:thumbs:


    P.s. was het custom livery probleem al opgelost.
    Als het aan dat 30% power handicap zou liggen dan is een optie om eventueel verplicht met traction control te rijden.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  20. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar voel ik me te goed voor :+
     

Deel Deze Pagina