De reden dat de vorige keer bij Hockenheim hier extra uitleg aan werd gegeven is dat Forza4 diegene die de eerste bocht van dat circuit te ruim (en dus buiten ) de baan neemt niet werdt "afgestraft" d.m.v. langzamer rijden of verliezen van grip. Hockenheim is ook het enige circuit waarbij dat bij de echte DTM gebeurde.
Het afstraffen door buiten de baan te rijden gebeurt op Silverstone door Forza wel. Er is nog een smalle strook na de kerbs die nog grip geeft kom je daarover heb je een probleem. Als je dus te wijdt komt snijdt je jezelf in de vingers en het wordt door de FIAA gezien als "van de baan schieten en door het gras rijden."
Hetzelfde geld overigens voor bocht nr. 7.
Verder bij de uitgang van de pitstraat heb je 2 mogelijkheden. Beide mogen gebruikt worden en het is dus aan de coureur om te beslissen. Je mag uiteraard het achteropkomend verkeer niet hinderen.
Verder nog even aandacht voor het Fair Play gedeelte in de OP en het afsnijden in het algemeen. Ten alle tijde minimaal 2 wielen op het asfalt (je mag zelf kiezen welke 2 ).
Verder wil ik iedereen nog even wijzen in de OP op het gedeelte van de Rollende starts. M.a.w. op het rechte stuk voor Start/Finish moet je binnen 3 autolengtes van je voorganger zitten bij de vliegende start.
Aangezien het redelijk veel werk is om alle replays van alle heats vanuit alle auto's te bekijken, worden er soms incidenten over het hoofd worden gezien. Daarom verzoek ik jullie dat indien er incidenten zijn waarbij je het gevoel hebt benadeeld te zijn door een coureur doordat deze zich onreglementair en niet fair heeft gedragen een PM te sturen met daarbij heatnr. en rondenr. en jouw visie.
Veel succes met voorbereiden,
@ Lloyall gaat hopelijk een leuk gevecht worden, gelijke tijden met Mighty Michelle.
Laatst bewerkt: 18 apr 2012