Een leuke avond gehad, waarin veel gebeurde, op mijn minst favouriete circuit.
In de eerste heat in de eerste ronde een foutje gemaakt in Stowe, 360 gedraaid en daarna....achteraan sluiten maar. Ik kon alleen nog Bassie achterhalen, maar voor de rest was die sprintrace over, te kort om nog aansluiting te krijgen.
Heat 2 vertrokken vanaf 3e positie en na de herstart ! een erg leukke race gehad. Leuke cleane battles, eerst met Blauwhok, en na zijn foutje, c.q. uitremactie, in Priory, met Menno en B Tender. Waarbij Menno en BTender eerst nog voorlagen, maar gezamelijk in Stowes iets te wijt gingen en dus snelheid verloren, kon ik er zigzaggend tussendoor. Uiteindelijk B Tender nog achter me weten te houden en Menno ervoor (dejavu van afgelopen zondag in utrecht ?) Uiteindelijik 3e en teamgenootje Bergje 1e,!!! \o/ i.i.g. voor P&P Racing Mercedes weer podiumplekken! \o/\o/\o/
De hoofdrace ging iets minder. Start vanaf 8e of 9e plek. Eerste ronde opnieuw in gevecht met BlauwHok waarna hij er in Vale afging en ik nog een tikje van Rovaro kreeg. Bergje in gevecht met Bigga voor me en ik in gevecht met Flavour. Een aantal rondes zo door gegaan totdat Bergje en BLauwhok elkaar in "brooklands" raken waarna Bergje over the mic roept " ga maar, ga maar (voorbij), ik heb schade", mooi die team communicatie! Doorhalen en na de pitstop opnieuw in gevecht met Flavour, helaas plekje 7 aan hem moeten afstaan maar jojo (dan weer 15 mtr, dan weer 100 mtr) Rovaro achter me weten te laten.
De replays worden nog bekeken en er zal een incidenten rapport verschijnen. Of dat nog consequenties heeft voor de stand kan de FlAA op dit moment niet inschatten.
Een verzoek aan allen om de briefing daags voor de wedstrijd ff te lezen. Voor de volledigheid nog even (het is allemaal nieuw heat 1 en heat 2 zijn rollende starts (dus eerste ronde opstelronde) en heat 3 stilstaande start. Mocht de FlAA volgende week opnieuw een herstart moeten doen wordt de veroorzaker bestraft met het verplicht wassen van alle autovelgen van het gehele deelnemersveld.
Het livery probleem schijnt te maken te hebben met de het laden van de lobby met de -30% regel. Voor volgende week zal er waarschijnlijk een (laadheat) gedaan worden zonder 30% waarna iedereen, zonder een ronde gereden te hebben, teruggaat naar de lobby om dan de kwalificatie aan te vangen. Hopelijk zijn dan de liverys zichtbaar.
Ik denk dat team BAMI opnieuw opel op het matje moet roepen, hopelijk vinden zij het "probleem" Voor de rest inpakken en naar Japan
grt P
Laatst bewerkt: 19 apr 2012